Stránka 1 z 1
Otacky motora (specialitka)
Napsal: čtv říj 11, 2007 15:14
od Rado77
Ahojte,
vy kto mate Matiz I a el. stahovanie okien - deje sa Vam to, ze ked bezi motor v neutrali (ci uz zahriaty al. nie) a zaroven mate zavrete okna, ale potiahnete oba spinace okien dohora, ze otacky motora znacne poklesnu? Taktiez sa mi mierne znizia, ked zapnem svetla. Je to normalny jav ze prud poklesne natolko, ze to ma vplyv na otacky motora? Alebo moze byt problem s altikom?
Diki-diki
Napsal: čtv říj 11, 2007 18:43
od Robert
Je to normální jev, otáčky poklesnou, světla pohasnou...
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:32
od Rado
Jasne..je to normalne....ono sa ale po chvili tie otacky vyrovnaju.
A moc to neskusaj s tymi oknami...ak su zavrete a dalej tlacis spinac tak sa ti mozu odpalit motrceky bo maju najvacsiu zataz...tym padom beru vela ampreov a tym padom aj tie otacky poklesnu...ale po chvili si to RJ uvedomi a strekne viac paliva..cize cim viac elektriky ..tym vacsia spotreba
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:53
od mrk
ja mam tie spinace na okna 4, takze mne to robi este vacsi odber a skus este zapnut vsetky svetla a vetranie daj na stvoku
Napsal: pát říj 12, 2007 08:07
od Tomáš
No a ještě k tomu vyhřívání zadního okna a motor na volnoběh neutáhne ani ten altík ...
hele konec srandy
, je to normální a trochu se změní i zvuk toho alternátoru , jakoby lehce píská .
Napsal: pát říj 12, 2007 08:48
od Richard
Napsal: pát říj 12, 2007 09:06
od Rado77
No to som rad, ze je to normalka. Diki za infoz
Napsal: sob říj 13, 2007 13:05
od palikx
jasne ze je to normalni vykon celych 37 kw je proste malo na zatez myslim 50 A altiku.a to ze piska dela uplne kezdej altik to je uplne bezny.a dobry znameni ze jeste funguje
Napsal: sob říj 13, 2007 16:12
od Robert
palikx píše:jasne ze je to normalni vykon celych 37 kw je proste malo na zatez myslim 50 A altiku.a to ze piska dela uplne kezdej altik to je uplne bezny.a dobry znameni ze jeste funguje
Celých 37,5kW
Napsal: ned říj 14, 2007 16:21
od Rado77
Predsa sa ale este vratim k teme - dnes som to trochu skumal. Ked mam zahriaty motor, stojim, trochu tuknem na plyn a otacky idu hore, a potom sa vracaju na vychodiskove, co trva cca 4 sekundy, co je normalka. Ale ked som zapol svetla, a urobil tuto istu proceduru, otacky po tuknuti na plyn vybehnu, potom sa po asi dvoch sekundach znizia POD NORMAL, a po dalsich dvoch sekundach sa dostanu na normal... to sa mi zda divne a myslim ze predtym to auto dlhe roky a od novoty nerobilo...Pre info - mam nove sviecky, VN kable, precisteny rozdelovac + novu hlavu, spravne nastavene rozvody, cisty filter vzduchu, precisteny krok. motor.... deje sa to aj niekomu z Vas, ze pri zapnutych svetlach po pridani plynu otacky vylezu, potom sa rapidne znizia (az motor skoro zdochne) a potom sa dostanu do normalu?
Podotykam ze sa to deje len pri zasvietenych svetlach, takze to suvisi s odberom prudu. Otazkou je, ak to teda nieje normal jav, ci dava malo stavy pre cievku na iskry, alebo to suvisi nejako s krokovym motorcekom alebo co....
Diki moc
Napsal: čtv říj 18, 2007 21:13
od JRD McLAREN
..alebo co ...
..si sa skusil opytat ECU jednotky ..ci vie o tom ze ma zapnute svetla..??
..a tym padom odber z vykonu o 10A vyssi nez je "normal" ...
..
ODPOVIEM TI, nevie..a ani len netusi...
..ona proste vie, ze na volnobezne otacky ma privret krokovy motorek na hodnotu X..
..taq ho privre, a nasledne zistuje ze otacky klesaju na hodnotu 500-600ot/min.
taq v zapeti preladi korokac na hodnotu Y, aby boli otacky predpisanych 850...
EDITED:
a ak sa ti to takto zacne chovat aj pri vypnutych svetlach, prip. otacky budu kolisat nejako
uplne inac, je cas vycistit saciu klapku...
Napsal: pát říj 19, 2007 08:34
od Rado77
Cau JRD & ostatni,
...a po resete sa ECM nauci hodnoty X a Y pre krokac, alebo je to default hodnota v ECM?
Napsal: pát říj 19, 2007 09:01
od JRD McLAREN
..no ked teraz budesh jazdit startovat zhasinat motor zo zapnutymi svetlami..
..tak si mozno zvykne..
a ak som dobre videl na testery co doniesol Palikx na zraz..
tak tam niekde bola funkcia RESETu krokoveho motorka..
Napsal: sob říj 27, 2007 17:21
od Rado77
Funguje to! Odpojil som bateriu, zapojil spet. Po nastartovani otacky vybehli, hned som zapol svetla, odmrazovanie zad. okna, ventilator na plne a vnutorne svetlo + radio a pockal som, az sa motor zahreje na prac. teplotu. Potom som to auto prebehol, na trojke som to vytocil na 90 a potom som brzdil motorom na trojke a dvojke. Cca po 15 minutach sa otacky volnobehu skludnili na standard hladinu.
No a ked som pri zapnutych "spotrebicoch" teraz tukal na plyn v neutrali, otacky mi uz neklesli pod standard uroven.
Super
Diki vsetkym, hlavne JRD-mu