Stránka 1 z 2
Sportovy filter vs. Check
Napsal: čtv říj 11, 2007 09:24
od lubinob
Zdravim,
vymenil som na mojej Nubi original filter za sportovy a zacal sa mi svietit Check. Ak idem rovnomerne od 90 vyssie tak sa rozvieti, motor ide stale OK, potom staci aby som nachvilu ubral alebo prudsie pridal a zhasne, ale ak idem zase rovnomerne tak sa znovu rozsvieti...
Ked jazdim po meste tak nic, vtedy nesvieti...
Neviete co by to mohlo robit? A robi mi to aj na benzin aj na LPG.
Alebo nepoznate niekoho v okoli Trnavy alebo Senice, kto mi to nahodi na pocitac, co som sa pytal kamarata tak este daewoo nerobil a moc sa mu do toho nechce...
Napsal: čtv říj 11, 2007 20:06
od seky
Záleží aký máš filter,keď je otvorený-šiška,môže to byť aj teplotným čidlom v sacom potrubí.Skús spraviť diagnostiku RJ pomocou vyblikavania a hneď vieš o čo ide.
Napsal: čtv říj 11, 2007 23:23
od Richard
A nemáš daný pryč čidlo teploty nasávaného vzduchu kvůli tomu konusu? Nebo nemáš u něj blbej kontakt? Já ho při výměně filtru vzduchu zapoměl zapojit a hle po chvilce se rozsvítil CHECK. Vždy tak po 2-3 km.
Napsal: pát říj 12, 2007 07:42
od lubinob
Mam tam sisku, skoro nevosla pod kapotu...
tak to ma nenapadlo, kdesi som tu cital, ze menili cidlo teploty za nejaky odpor, ale nevedel som v akej suvislosti...
To seky: ako sa robi to vyblikavanie??? Dik
Napsal: pát říj 12, 2007 08:41
od Richard
Ten odpor nedoporučuju, již jsem o tom psal, dal jsem 2,2 kOhm, CHECK nesvítil, ale spotřeba šla nahoru o cca 1l . V tomto případě si řj. myslela že v sání je cca 22 C. A asi jí to vadilo
tedy zkoušel jsem to vlétě, ne v zimě.
Napsal: pát říj 12, 2007 08:44
od Habron
Richard píše:Ten odpor nedoporučuju, již jsem o tom psal, dal jsem 2,2 kOhm, CHECK nesvítil, ale spotřeba šla nahoru o cca 1l . V tomto případě si řj. myslela že v sání je cca 22 C. A asi jí to vadilo
tedy zkoušel jsem to vlétě, ne v zimě.
Tak to je jasný, ŘJ si v létě myslí, že je 22°C, tak tam cpe víc paliva, proto vyšší spotřeba.
Napsal: pát říj 12, 2007 08:54
od Richard
Habron píše:Richard píše:Ten odpor nedoporučuju, již jsem o tom psal, dal jsem 2,2 kOhm, CHECK nesvítil, ale spotřeba šla nahoru o cca 1l . V tomto případě si řj. myslela že v sání je cca 22 C. A asi jí to vadilo
tedy zkoušel jsem to vlétě, ne v zimě.
Tak to je jasný, ŘJ si v létě myslí, že je 22°C, tak tam cpe víc paliva, proto vyšší spotřeba.
Je fakt, že jsem odpor zvolil dle teploty co měl a dle příspěvků na foru když auto stálo v garáži, to byla asi chyba, v sání dude asi větší teplota při provozu a to i v zimě , tak odpor mohl být jiný, ale tepltu nasávaného vzduchu u teplého motoru jsem neměřil
Napsal: pát říj 12, 2007 08:56
od lubinob
Tak sa mi zda, ze spotreba o trochu stupla jek som tam dal tu sisku...
To Richard: a neskusal si tam dat iny odpor aby si RJ myslela ze tam je vyssia teplota?
Napsal: pát říj 12, 2007 09:02
od Richard
lubinob píše:Tak sa mi zda, ze spotreba o trochu stupla jek som tam dal tu sisku...
To Richard: a neskusal si tam dat iny odpor aby si RJ myslela ze tam je vyssia teplota?
Ne dal jsem ho pryč a nechal tam origo čidlo (průměrnou spotřebu za asi 20000 km mám 8,64/100km. Nubira nemá váhu vzduchu, tak asi řj. při menším odporu v sání detekuje chudší směs a přidá dle údaje z lambdy na výstupu motoru víc paliva, tedy abych se vyjádřil zcela správně použije jinou mapu vstřiků a předstihu a to se může projevit vyšší spotřebou.
Napsal: pát říj 12, 2007 09:14
od lubinob
To je mozne, na benzin som spotrebu este neskusal, na LPG sa mi zda, ze to spapalo tak o liter viac, ale mozno som len viac jazdil po meste...
Len ma pri tom prekvapilo, ze sa rozsvietil Check i pri jazde na LPG, co sa mi este nestalo...
Napsal: pát říj 12, 2007 12:40
od seky
Diagnostika je nasledujuca: v diagnostickom konektore prepojiš kuskom drôtika pin A a B , zapneš zapaľovanie (všetky kontrolky rozsvietene), všetky spotrebiče maj vypnuté aj ventilátor kurenia.Vyblikavanie je nasledujuce:automaticky sa ti zapne ventilátor, a kontrolka CHECK ti začne blikať.Na začiatku ti vybliká kod 12(blikne 1x- pauza- blikne 2x) to sa opakuje 3x po sebe,a následne začne vyblikávať chybové kody ,ktore tam su(napr:kod 53: blikne kratko 5x-pauza-blikne kratko 3x,to sa opakuje 3x).Ak je všetko OK blika dookola kod12.Tabuľka kodov je tiež na
www.opleclub.sk alebo
www.kadett.cz prípadne googliť.
Napsal: pát říj 12, 2007 13:01
od seky
Keď som mal konus, tak mi to nerobilo vôbec,akurát bolo potrebne nastaviť LPG, lebo prívodom väčšieho množstva čerstvého vzduchu bola chudobná zmes.CHECK sa nerozsvietil ani raz.Pravdepodobne to bude tým čidlom.
Napsal: pát říj 12, 2007 13:35
od lubinob
Dik, nasiel som to.
Zmes LPG budem asi musiet upravit, lebo akosi mi to nechce ist nad 4000 otaciek, asi to bude tou chudobnou zmesou....
Napsal: pát říj 12, 2007 14:02
od seky
Mne to robilo pri voľnobehu.Pri vyšších to bolo OK.
Napsal: pát říj 12, 2007 14:17
od lubinob
Na volnobeh na LPG to ide OK i studene a to dnes rano mrzlo, v podstate som isiel na benzin tak 5 sekund...
Ale vcera som nemal LPG a rano ked to bolo studene mi to na benzin skapavalo, vobec to nechcelo drzat volnobeh, musel som mu pomahat plynom aby neskapal...
Ked pojdem z roboty skusim to v garazi preblikat a uvidim co tomu bude...