Stránka 7 z 8
Napsal: pon dub 02, 2007 18:43
od dedo.miki
To neprestane.
Napsal: sob dub 21, 2007 18:50
od Muco
Takže: znova a ešte raz....po výmene tých ložisiek mi tiekol olej pod motorom,tak som išiel nazad,nech sa na to pozrú.Vraj to bude nejaký semering,tak to teda objednali a po týždni som to išiel dať vymeniť.V ten deń to malo byť hotové,no prišli na to,že to semering nie je,ale je prasknutý obal prevodovky... (že by to bežne praskalo???)Tak znova cca 2 týždne to bude rozobraté a možno že aj opravené
Napsal: sob dub 21, 2007 18:54
od dedo.miki
Takže nakoniec budeš mať novú prevodovku a ten zvuk už nebude.
Napsal: sob dub 21, 2007 19:01
od Muco
No,povedal som tej pani,či by teda radšej nebolo lepšie dať novú prevodovku...Povedala,že sa už na to pýtala,ale nič by sa tým nevyriešilo,lebo by po 15000km aj tak začalo klepať.
Takže bude nový len obal. A či to pomôže alebo nie....????
Napsal: úte dub 24, 2007 16:52
od Muco
Mam ho konečne doma.Zo spodu to vypadá pekne-ved je nový obal':lol:',zatiaĺ je ticho,správa sa dobre ale múdrejší budem zajtra ráno,keď ho natočím.....
Napsal: úte dub 24, 2007 18:09
od dedo.miki
Malo by to pomôcť ,záleží len na rozmere (tolerancii)ako bol urobený .
Napsal: úte dub 24, 2007 18:34
od Slavek
Muco píše:No,povedal som tej pani,či by teda radšej nebolo lepšie dať novú prevodovku...Povedala,že sa už na to pýtala,ale nič by sa tým nevyriešilo,lebo by po 15000km aj tak začalo klepať.
Takže bude nový len obal. A či to pomôže alebo nie....????
nechapu
v tom pripade to musi byt konstrukčni vada a musi to delat vsem kdo ma stejnou prevodouku, jinak proč by to zase zacalo klepat když to bude nova prevodouka. Prosim vysvetlit sem LAMA
Napsal: úte dub 24, 2007 19:15
od dedo.miki
Možná 5% sú vadné a ked náhodou vychitíš zlý kus tak máš smolu.
Napsal: úte dub 24, 2007 20:06
od Muco
no to je že vraj choroba Kalosov.Ale tiež nechápem,že ak teda -podĺa servisu - výrobca o tom vie a pracuje na odstrańovaní tejto vady, (kedže na tom ešte len pracuje),tak by ma zaujímalo,či aspoń na Aveach je už toto odstranené ???.Alebo máte niekto s Aveom podobné skúsenosti?? a ak je to len tých 5 percent,prečo neurobí výrobca galantný ťah a nevimení tým ľuďom prevodovky...??
Napsal: úte dub 24, 2007 21:33
od mipo
Možno preto, lebo je to iba 5%:-(
Napsal: stř dub 25, 2007 06:29
od Muco
Ahhhaaaaaa,správny postreh!
Napsal: stř dub 25, 2007 12:08
od srneček
Tak jsem si dal práci a přečetl všechny příspěvky. Začněme od konce já mám AVEO sedan - první majitel, cca 16000, přesně to co popisuješ mě to dělá taky.
Jinak je to způsobený konstrukčně nedořešeným spojkovým ložiskem, jelikož AVEO,KALOS (a většina aut se samočinným vymezováním spojkové vůle) má ložisko bez vůle, tedy je stále opřené a pořád se otáčí. (To neznamená, že můžete na spojce nechávat nohu, tím by se ložisko dostlo větší přítlačnou sílu a stouplo by jeho opotřebení).
To ložisko má určitou vnitřní vůli mezi opěrným kroužkem a kuličkama, která se volím podle velikosti přítlačné síly pružiny jež napíná spojku (lanko). Tím, že to není v uplně ideálním poměru tak dochází k drnčení (rozkmitání) ložiska. Následkem toho stoupá i vnitřní opotřebení ložiska, jediný lék je přidat do ložiksa mazací tuk, by zabránil drnčení, ale je to jen dočasné řešení. Pánové v Korei zapoměli počítat s různou tepelnou roztažností materiálů.
Pokud to dělá jako u mě jen prvních několik málo minut (když je teplota, tak vůbec) tak to neřeš, jelikož řešení těchto problémů vyjde dráž než o kolik se prodlouží životnost daného dílu. (ztráta času a ...)
Jinak klidně zkus, že když nadzvedneš spojový pedál tak to přestane (ložisko se přestane otáčet)
Jinak pracuji jako obraběč kovů (vyučený automechanik s maturitou-dělal jsem ji loni) a z praxe mohu říct, že španá skříň to může být je z 0,1%, jelikož ty skříně se dělají na CNC strojích a ty najíždí rozteče s dostatečnou přesností na předem navolenné souřadnice, narozdíl od skříní vyráběných dřív na NC strojích, kde byla přesnost najíždění o poznání horší. Ta zmetkovitost 5% je odpovídající na celkovou výrobu, tedy hlavně průměry děr, ovalitu, zdálenost od nějakého místa, ale vzjámená vzdálenost děr je téměř přeesná (pokud není rozbitý obráběcí stroj). Takže by to mohly dělat jen hřídele a ozubení v převodovce, takž spíš měni vnitřek než skříň.
P.S.
Už se začínají objevovat i repliky ložisek, neznačkových, ale kvalitnějších, který to nedělají.
Napsal: stř dub 25, 2007 15:31
od Muco
Ono ten obal vymeniť museli len preto,lebo bol (neviem z akých dôvodov)prasknutý a vytekal olej.
Inak taký ten prvý dojem z toho (pri dnešnom rannom naštartovaní) nebol tak presvedčivý o odstránení toho klepotu a mal som skôr pocit,že by aj malo tendenciu sa rozklepať znova...(možno to bol len taký už môj subjektívny pocit,keďže to už pri pustení spojky aj čakám,že sa to opäť ozve...) Ale samozrejme po čase sem napíšem už presvedčivejšie výsledky...zatiaĺ dakujem za všetky vaše "znalecké posudky",ktoré si nesmierne vážim!!!!
P.S. Inak -ako to tu píšeš,že jediným liekom je pridať tuk do ložiska,to u mńa urobili ako prvé riešenie na odstránenie toho klepotu,no nepomohlo to a tak som (teda skôr servis)pokračoval v oprave...
Napsal: stř dub 25, 2007 16:11
od dedo.miki
Muco tu ti posielam na rozveselenie hudobníka.
http://youtube.com/watch?v=aZpD0btOZx8& ... ted&searchA počúvaj radšej také zvuky.
Napsal: pon led 21, 2008 20:56
od mipo
Dnes už aj mne začalo ložisko liezť na city - už ma nebaví dávať rádio hlasnejšie:) Zabehol som do servisu a mali jasno - vadné ložisko spojky. Dodacia lehota 2-3 týždne!!! Som myslel, že so srandu robia.