Ložisko spojky
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Takže: znova a ešte raz....po výmene tých ložisiek mi tiekol olej pod motorom,tak som išiel nazad,nech sa na to pozrú.Vraj to bude nejaký semering,tak to teda objednali a po týždni som to išiel dať vymeniť.V ten deń to malo byť hotové,no prišli na to,že to semering nie je,ale je prasknutý obal prevodovky... (že by to bežne praskalo???)Tak znova cca 2 týždne to bude rozobraté a možno že aj opravené
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
nechapu v tom pripade to musi byt konstrukčni vada a musi to delat vsem kdo ma stejnou prevodouku, jinak proč by to zase zacalo klepat když to bude nova prevodouka. Prosim vysvetlit sem LAMAMuco píše:No,povedal som tej pani,či by teda radšej nebolo lepšie dať novú prevodovku...Povedala,že sa už na to pýtala,ale nič by sa tým nevyriešilo,lebo by po 15000km aj tak začalo klepať. Takže bude nový len obal. A či to pomôže alebo nie....????
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
no to je že vraj choroba Kalosov.Ale tiež nechápem,že ak teda -podĺa servisu - výrobca o tom vie a pracuje na odstrańovaní tejto vady, (kedže na tom ešte len pracuje),tak by ma zaujímalo,či aspoń na Aveach je už toto odstranené ???.Alebo máte niekto s Aveom podobné skúsenosti?? a ak je to len tých 5 percent,prečo neurobí výrobca galantný ťah a nevimení tým ľuďom prevodovky...??
- srneček
- Příspěvky: 106
- Registrován: čtv říj 05, 2006 10:40
- Bydliště: Oslavany, Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem si dal práci a přečetl všechny příspěvky. Začněme od konce já mám AVEO sedan - první majitel, cca 16000, přesně to co popisuješ mě to dělá taky.
Jinak je to způsobený konstrukčně nedořešeným spojkovým ložiskem, jelikož AVEO,KALOS (a většina aut se samočinným vymezováním spojkové vůle) má ložisko bez vůle, tedy je stále opřené a pořád se otáčí. (To neznamená, že můžete na spojce nechávat nohu, tím by se ložisko dostlo větší přítlačnou sílu a stouplo by jeho opotřebení).
To ložisko má určitou vnitřní vůli mezi opěrným kroužkem a kuličkama, která se volím podle velikosti přítlačné síly pružiny jež napíná spojku (lanko). Tím, že to není v uplně ideálním poměru tak dochází k drnčení (rozkmitání) ložiska. Následkem toho stoupá i vnitřní opotřebení ložiska, jediný lék je přidat do ložiksa mazací tuk, by zabránil drnčení, ale je to jen dočasné řešení. Pánové v Korei zapoměli počítat s různou tepelnou roztažností materiálů.
Pokud to dělá jako u mě jen prvních několik málo minut (když je teplota, tak vůbec) tak to neřeš, jelikož řešení těchto problémů vyjde dráž než o kolik se prodlouží životnost daného dílu. (ztráta času a ...)
Jinak klidně zkus, že když nadzvedneš spojový pedál tak to přestane (ložisko se přestane otáčet)
Jinak pracuji jako obraběč kovů (vyučený automechanik s maturitou-dělal jsem ji loni) a z praxe mohu říct, že španá skříň to může být je z 0,1%, jelikož ty skříně se dělají na CNC strojích a ty najíždí rozteče s dostatečnou přesností na předem navolenné souřadnice, narozdíl od skříní vyráběných dřív na NC strojích, kde byla přesnost najíždění o poznání horší. Ta zmetkovitost 5% je odpovídající na celkovou výrobu, tedy hlavně průměry děr, ovalitu, zdálenost od nějakého místa, ale vzjámená vzdálenost děr je téměř přeesná (pokud není rozbitý obráběcí stroj). Takže by to mohly dělat jen hřídele a ozubení v převodovce, takž spíš měni vnitřek než skříň.
P.S.
Už se začínají objevovat i repliky ložisek, neznačkových, ale kvalitnějších, který to nedělají.
Jinak je to způsobený konstrukčně nedořešeným spojkovým ložiskem, jelikož AVEO,KALOS (a většina aut se samočinným vymezováním spojkové vůle) má ložisko bez vůle, tedy je stále opřené a pořád se otáčí. (To neznamená, že můžete na spojce nechávat nohu, tím by se ložisko dostlo větší přítlačnou sílu a stouplo by jeho opotřebení).
To ložisko má určitou vnitřní vůli mezi opěrným kroužkem a kuličkama, která se volím podle velikosti přítlačné síly pružiny jež napíná spojku (lanko). Tím, že to není v uplně ideálním poměru tak dochází k drnčení (rozkmitání) ložiska. Následkem toho stoupá i vnitřní opotřebení ložiska, jediný lék je přidat do ložiksa mazací tuk, by zabránil drnčení, ale je to jen dočasné řešení. Pánové v Korei zapoměli počítat s různou tepelnou roztažností materiálů.
Pokud to dělá jako u mě jen prvních několik málo minut (když je teplota, tak vůbec) tak to neřeš, jelikož řešení těchto problémů vyjde dráž než o kolik se prodlouží životnost daného dílu. (ztráta času a ...)
Jinak klidně zkus, že když nadzvedneš spojový pedál tak to přestane (ložisko se přestane otáčet)
Jinak pracuji jako obraběč kovů (vyučený automechanik s maturitou-dělal jsem ji loni) a z praxe mohu říct, že španá skříň to může být je z 0,1%, jelikož ty skříně se dělají na CNC strojích a ty najíždí rozteče s dostatečnou přesností na předem navolenné souřadnice, narozdíl od skříní vyráběných dřív na NC strojích, kde byla přesnost najíždění o poznání horší. Ta zmetkovitost 5% je odpovídající na celkovou výrobu, tedy hlavně průměry děr, ovalitu, zdálenost od nějakého místa, ale vzjámená vzdálenost děr je téměř přeesná (pokud není rozbitý obráběcí stroj). Takže by to mohly dělat jen hřídele a ozubení v převodovce, takž spíš měni vnitřek než skříň.
P.S.
Už se začínají objevovat i repliky ložisek, neznačkových, ale kvalitnějších, který to nedělají.
CHEVY AVEO 1.2 sedan 2006
dříve KADETT Caravan 1.4i /1.6i 3dv
Škoda 120L
dříve KADETT Caravan 1.4i /1.6i 3dv
Škoda 120L
Ono ten obal vymeniť museli len preto,lebo bol (neviem z akých dôvodov)prasknutý a vytekal olej.
Inak taký ten prvý dojem z toho (pri dnešnom rannom naštartovaní) nebol tak presvedčivý o odstránení toho klepotu a mal som skôr pocit,že by aj malo tendenciu sa rozklepať znova...(možno to bol len taký už môj subjektívny pocit,keďže to už pri pustení spojky aj čakám,že sa to opäť ozve...) Ale samozrejme po čase sem napíšem už presvedčivejšie výsledky...zatiaĺ dakujem za všetky vaše "znalecké posudky",ktoré si nesmierne vážim!!!!
P.S. Inak -ako to tu píšeš,že jediným liekom je pridať tuk do ložiska,to u mńa urobili ako prvé riešenie na odstránenie toho klepotu,no nepomohlo to a tak som (teda skôr servis)pokračoval v oprave...
Inak taký ten prvý dojem z toho (pri dnešnom rannom naštartovaní) nebol tak presvedčivý o odstránení toho klepotu a mal som skôr pocit,že by aj malo tendenciu sa rozklepať znova...(možno to bol len taký už môj subjektívny pocit,keďže to už pri pustení spojky aj čakám,že sa to opäť ozve...) Ale samozrejme po čase sem napíšem už presvedčivejšie výsledky...zatiaĺ dakujem za všetky vaše "znalecké posudky",ktoré si nesmierne vážim!!!!
P.S. Inak -ako to tu píšeš,že jediným liekom je pridať tuk do ložiska,to u mńa urobili ako prvé riešenie na odstránenie toho klepotu,no nepomohlo to a tak som (teda skôr servis)pokračoval v oprave...
- dedo.miki
- Příspěvky: 1253
- Registrován: stř led 10, 2007 19:50
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Muco tu ti posielam na rozveselenie hudobníka.http://youtube.com/watch?v=aZpD0btOZx8& ... ted&searchA počúvaj radšej také zvuky.