Stránka 7 z 9

Napsal: pon říj 23, 2006 06:31
od stefan
Oprava: Palix máš pravdu, vstrieka len raz za jednu otáčku -
dva krát za jeden pracovný cyklus valca = 2 otáčky.
Vstreku sú zapojené všetky paralelne a vstriekujú naraz.
O zapoalovaní a hádzaní iskier toho veľa neviem,
a ak tvrdíte že kádžu iskru vždy dve sviečky naraz, asi
máte pravdu, motoru by to nemalo vadiť a mal by byť jednoduchší
rozdelovač.

vstřikování

Napsal: pon říj 23, 2006 10:48
od Serpico
To Stefan to snad ne, právě jste udělali z espera falešný "dvouválec".
Příklad provádělo se to u dvouválcových motocyklů - jednohup - šli pararelně - současně. Tomu odpovídalo uzpůsobení klikového mechanizmu + vyvažování.
U čtyřválce postupné pořadí zapalování 1342 směr otáčení rozdělovače.
Ideálně tzv. "kulatý" ( dle mechaniků ) motor 6válec, klidný vyvážený běh.
Já do toho nakonec nemám co mluvit nemám espero - ( původ kadett, vektra atd. ) mám nexii a při své smůle jsem si užil se servisy dost.
Nicméně palikx - petrm to jsou lidi co uznávám, tady jde o nedorozumění.
mějte se fajn

Napsal: pon říj 23, 2006 11:03
od stefan
Prečo? Vravím neviem presne ako zapoľovanie u Espera funguje,
ale čo sa stane ak naraz hodia iskru dve sviečky - jedna na zapálenie
zmesi a druhá zrovna keď válec vytláča spálenú zmes?
Motor by mal fungovať normálne, aj keď tá iskra prí výfuku
je zbytočná.

bez plynu

Napsal: pon říj 23, 2006 12:23
od Serpico
....To Stefan k tomu nemůže dojít - pokud jeden válec - expanze zapaluje nemůže u jiného válce dojít přeskočení jiskry při otevřeném ventilu výfuku - to by byl rachot - to prostě nejde - čtyřtaktní motor - čtyři takty - sání ( otevřený ventil sání ) - stlačení, komprese - zapálení expanze - výfuk ( otevřený výfukový ventil ) to je dané, tím kdo kdysi tento motor vynalezl a cesta byla dlouhá a trnitá přes např.: odpařovací karburátory ap. - prostě čtyři fáze - konec tečka.

Byly ale falešný dvouválce ( motocykly ), které pracovali jako jednoválec jednohup - pararelní zapalování, tedy současné ve stejném okamžiku pro oba válce. Musel být k tomu uzpůsoben klikový mechanismus. Tyto "anomálie" byly z určitých důvodů, většinou na závodech - záběrové vlastnosti přenosu síly na zadní kolo ap.

Uvedu další příklad Honda čtyřválec dvoutakt 500 pro M. Duhena
( fonetický přepis ) upravena jako falešný dvouválec klika a sání a pro druhého jezdce jako klasický dvoutakt čtyřválec - vše pro úpravu záběrových vlastností podle toho, co komu vyhovovalo - driftování
( protáčení zadního kola ) v této době se řešil přenos zhruba 160HP na zadní kolo.
Dnes se řeší přenos 220 - 240HP ( podle toho, co kdo přizná médiím ) na zadní kolo a pak je ze Salsburku ( německo ), jak říká Michal Bursa dlouhá plochá z Mariánskej Lázní. Ale to jsem hodně odbočil, nicméně nikdo žádnou moudrost nesežral ( pochopitelně ani já ) a proto je náš servr, teď jdu tahat rozumy s palikxe.
měj se

Napsal: pon říj 23, 2006 12:37
od stefan
Ja nevravím že to tak je.
Ja vravím že neviem, technicky že bo to bolo možné,
a či Kessler kecá to neviem.
Palix ako to je?

Napsal: pon říj 23, 2006 19:40
od ppp
Stefan-> espero ma rozdelovac, takze pali vzdy len ta sviecka ktora ma. Tie iskry v dvoch valcoch naraz ma felda 1.3 mpi, ma len dve cievky a ziaden rozdelovac a iskra ide cez "vyfukovy" valec kde nema velke straty a cez pracovny valec.

Ospravedlnujem sa za matanie, neviem ako to ma felda (a espero) co sa tyka vstrekovania, kolko krat za otacku, asi sa mi to poplietlo a malo to byt raz za otacku a teda dvakrat za pracovny cyklus ako pise stefan comu napoveda to ze su vstreky na jednom kabli ale skutocne neviem ako to vlastne je. Mozno by nieco prezradil servisny manual, ale uz sa mi to v nom nechce hladat :).

Napsal: pon říj 23, 2006 20:39
od JRD McLAREN
..
no aby vam bolo trocha jasne..preco nieco hadze dve iskry..
..a nieco len jednu..

..
takze motory z rozdelovacom...hadzu iskru iba ftedy ked maju, ked je "v tom spravnom valci" zapalna zmes..
..tu je iskra na sviecke hodena "cez kostru" ( minus pol )

..taakze napr. Favorit MPi, ma rozdelovac..
..ale Felicia MPi uz nie..

a to je vlastne preto, ze Felicia uz nema rozdelovac, ale dve indukcne cievky (VN menice)..
..tento system hodi iskru aj pri vyfukovom cykle..
teda iskra preskoci cez dve sviecky, povedzme ze plus pol je na jednom vyvode pre sviecku,
a minus pol na druhom vyvode pre sviecku..
(tento system by teoreticky mal fungovat, aj keby nebol motor ukostreny)..

..cize, NEXIA, ESPERO, TICO, FAVORIT, a pod. starsie vozy maju rozdelovac..
a LANOS, MATIZ, Felda, Fobia, LACETTI, NUBIRA, KALOS atd. uz maju 2 inducky..
....

no este jednou pre nas nezaujimavou vlastnostou "systemu dvoch induciek" je fakt,..
ze ak do hodi iskru aj pri "vyfuku", tak nam vychadzaju o cosi lepsie emisie..

..no ak ftom xete mat uz uuuplny chaos..
tak napr. OKTAVIA 1.8 ma tie inducky 4..pre kazdy valec zvlast..
..su spinane takym "sranda sakramentom"..ktory sa rad lubi kazit,..
..a to to auto potom trhaaa...

..takze kombinaaci a typov systemoov tu je "neurekom"..

Napsal: pon říj 23, 2006 23:25
od palikx
dooost :D espero a nexie pali samo 1 pro svuj valec.to je jasne je to dano rozdelovacem.
to ze pali 2 jiskry se deje u nubiry a lanose a legy atd.co ma civku misto rozdelovace.
a kabely treba u nubiry vedou 2 a 2 zvlast a do jednotky vedou taky 2 a 2 zvlast.ale opravdu strikaj vzdy vsecky 4.jak je to s tim kolikrat za otacku jsme asi vymysleli a je to nejspis 2 krat za otacku a mel si pravdu.za jednu ot zapali a tedy i vstriknou 2 valce 1+3 a za druhou ot 4+2 takze je to asi jasne.
a jestli je porad neco nejasneho tak asi budu muset zpet do skoly

Napsal: úte říj 24, 2006 07:08
od stefan
Takže ujednotíme sa že vsrekuje 1 krát za otáčku motora,
teda dva krát za jeden pracovný cyklus valca.
RJ jednotka teda nevyhodnocuje len množstvo paliva dĺžkov vstreku,
ale musí počítať stále s aktuálymi otáčkami motora a podľa toho
určovať dĺžku vstreku.
Napr. pri dĺžke vstreku 3 ms a otáčkach 2000 ot/min sa do motora
dostane 2 krát viac paliva ako pri rovnakej dĺžke vstreku ale otáčkach
1000 ot/min.

Napsal: úte říj 24, 2006 16:49
od Kessler
stefan píše:a či Kessler kecá to neviem.
Doufám že ne :)

Napsal: čtv pro 28, 2006 23:09
od palikx
jo asi tak to je.a uz bych to neresil.jen ze mam dalsi mereni konecne na favoritu(felicii)monovstrik.neni uplne presne jelikoz jsem s autem nejel ale pri sendani nohy z plynu vypina davku paliva na 0.a od cca 1500 ot opet zacne dodavat.
jo a nevim jestli sem to uz psal ale prekvapil me stary matiz ktery taky nevypina davku uplne cca 1,1m/s.chcete li jeste dalsi auta napiste

Napsal: pát pro 29, 2006 19:51
od Petr S.
Jo ajen tak mimochodem, favorit MPi se nevyráběl. :lol: Dělal se jen s jednobodovím vstřikem. Holt zabrzděnost VW. :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob pro 30, 2006 10:31
od palikx
:?: asi sem nepochopil.samozrejme vim ze facko je jen s monovstrikem,ale zaroven taky s karburatorem a felda ma jak mono tak mpi.takze sem to napsal pro presnost aby kazdej vedel co jsem meril za auto a na ktere se to vztahuje.
sorry mozna mam dnes spatnou naladu ale tahle pripominka me trosku nastvala.

svíčky

Napsal: sob pro 30, 2006 10:56
od Serpico
....to palikx do školy " ty " nemusíš, díky za vysvětlení ( i pro JRD Mclaren ), je to pochopitelné, takže vážení nevyhazovat kvalty jenom sundat nohu z plynu a dojíždět, všichni se učíme i my starý kořeni prostě technika jde dopředu....to zapalování jste objasnili " perfecto "....

mějte se fajn

Napsal: sob pro 30, 2006 13:15
od JRD McLAREN
..jaaj.. kukaam ze debata pokracuje..
..
jo ja som tam hore tiez sekol..

Favorit je BOSCH MONOTRONIC....a ne MPi..
....
taqze..dufam ze som nikoho nedoplietol..