Stránka 7 z 8

Napsal: sob bře 04, 2006 22:57
od mrk
taka technicka otazka: ako funguje chladenie - voda cirkuluje aj ked je studeny motor ?

Napsal: ned bře 05, 2006 11:56
od pilot
milosh píše:
Pilot píše:
milosh píše: Jezdim 6 km do prace po meste, tedy 50-60km, no spis 50, skoro cela jizda na "3" :roll: Obcas jedu k rodicum, tj. 26km ale taky tak 60-80km max.. jinak co se tyce ty spotreby, je mozny ze za to muze moct i vadny katalyzator? ale jak se to pozna?
No tak ten kat. může být špatný, ale může to být taky lamda sonda. Ale podle toho co píšeš bylo by možná lepší dát tam "4" při 50-60km/h a uvidíš že spotřeba půjde dolů. Protože si myslím, že !3! je nízký stupeň na tu rychlost pokud ovšem celých 6 km s někým nezávodíš :lol: ;)
ve meste to moc dobre nejde, kdyz mas skoro vsude semafory a kamery, ktery merej rychlost :? Radsi jedu pade, nekdy i min a slysim motor, ne ze bych ho dusil. Lambdu mam novou, tak uz leda ten kat nebo termostat. nechapu jak nekomu stejnej motor jako mam ja muze brat 6 litru, no v zime asi ne. Zajimalo by me jaky ma ten clovicek svicky, pokud to neco meni...
Kdyby to bylo termostatem poznal bys to na ukazateli teploty. Určitě víš kde se ti motor zahřeje na provozní teplotu. Kdyby byl zavřený tak se to přehřívá, a kdyby byl otevřený tak se motor buď nezahřeje na optimální teplotu nebo jen velmi těžko. tak termostat bych vynechal ale můžu se mýlit

Napsal: ned bře 05, 2006 12:00
od pilot
mrk píše:taka technicka otazka: ako funguje chladenie - voda cirkuluje aj ked je studeny motor ?
Chlazení funguje i když je motor studený, ale v malém okruhu. Po zahřátí se otevře termostat a voda koluje ve větším okruhu přes chladič. No a vodu v okruhu pohání vodní čerpadlo takže to začne cirkulovat hned jakmile se rozběhne motor :lol: ;)

Napsal: ned bře 05, 2006 12:04
od milosh
tak termostatem to asi nebude, mno, tak nevim, uz leda ten KAT :roll:

Napsal: ned bře 05, 2006 12:12
od pilot
milosh píše:tak termostatem to asi nebude, mno, tak nevim, uz leda ten KAT :roll:
Ale jak psal náš kolega zřejmě pomůže výměna za jiný. Vyskoušet to s někým přehodit. Jinak mě nic nenapadá.
A můžu se tě taky zeptat když budu měnit rozvody musím sundat (odpojit)
servo??? a ještě něco Miloši jak dostanu ke svému niku obrázek jako máš tty??

Napsal: ned bře 05, 2006 13:33
od mrk
Pilot píše:
mrk píše:taka technicka otazka: ako funguje chladenie - voda cirkuluje aj ked je studeny motor ?
Chlazení funguje i když je motor studený, ale v malém okruhu. Po zahřátí se otevře termostat a voda koluje ve větším okruhu přes chladič. No a vodu v okruhu pohání vodní čerpadlo takže to začne cirkulovat hned jakmile se rozběhne motor :lol: ;)
presne tak som to aj predpokladal. dik. takze z toho vyplyva ze ked jazdim v zime trasy 2km, tak pre mna nema vyznam davat na chladic karton.

Napsal: ned bře 05, 2006 14:09
od Blue Lanos
Pre mna to ma mozno zmysek ten, ze ked uz zastavim nikde s teplym motorom a vonku je -13°C a potom za 15-20minut pokracujem tak sa mozno ta voda pri prudeny toho studeneho vzduchu az tak neochladzuje.... mozno sa mylim ale nebudem ho este sundavat :lol:

Napsal: ned bře 05, 2006 16:39
od palikx
Pro pilota nemusis odpojit servo staci ho povolit z bloku a remen protahnout po nim.
a ten karton pred chladicem na kratke trasy do 5 km vubec nema smysl,pokud vam funguje termostat.mozna ma blue pravdu ze se pak po ohrati a zastaveni tolik neochladi to je asi jedine.ja ted v zime ujedu treba 20 km a chladic je porad ledovej.

Napsal: ned bře 05, 2006 19:07
od Snowmannn
mrk píše:taka technicka otazka: ako funguje chladenie - voda cirkuluje aj ked je studeny motor ?
co si nechodil do autoskoly? :shock:

Napsal: ned bře 05, 2006 21:40
od JRD McLAREN
milosh píše:tak termostatem to asi nebude, mno, tak nevim, uz leda ten KAT :roll:
Mioshi nexesh pockat do zrau ..?? uz ked mame nieco ako diagnostiku .?

keby si mal zly KAT...tak by mohol byt bud ucpaty, alebo vysypany..
teda "zadna diira" alebo "sama dira"..
..ak by bol ucpaty, tak by sa ti dusil motor..

..ja uz som sa zmieril stym ze v zime mi to zere 10l na 100..

Napsal: ned bře 05, 2006 21:45
od JRD McLAREN
palikx píše:..a ten karton pred chladicem na kratke trasy do 5 km vubec nema smysl,pokud vam funguje termostat.mozna ma blue pravdu ze se pak po ohrati a zastaveni tolik neochladi to je asi jedine.ja ted v zime ujedu treba 20 km a chladic je porad ledovej.
no ..ja mam do prace trasu taq 5km..
..a len pre zaujimavost,
teplota chladiacej kvapaliny ( po mojom prichode do prace),
bola 62,5 st/C..
k tomu uvediem ze vonkajsia teplota cca.-5st/C, plus ranne skrabanie okna..
..zo zapnutym motorom..

Napsal: pon bře 06, 2006 06:40
od Blue Lanos
ajaj to je dost malo :cry:

Napsal: pon bře 06, 2006 11:30
od Granko
hmm, mohol by mi niekto vysvetlit vyznam toho kartonu ? na dielesoch to este chapem, ale na benzine ? ak je zima, tak to aj po zahriati taha o dost lepsie ako v lete, preco by som to mal saunovat ?

Napsal: pon bře 06, 2006 12:45
od Ivan
Naprosto bez významu, Granko...

Napsal: pon bře 06, 2006 15:29
od milosh
JRD McLAREN píše:
milosh píše:tak termostatem to asi nebude, mno, tak nevim, uz leda ten KAT :roll:
Mioshi nexesh pockat do zrau ..?? uz ked mame nieco ako diagnostiku .?

keby si mal zly KAT...tak by mohol byt bud ucpaty, alebo vysypany..
teda "zadna diira" alebo "sama dira"..
..ak by bol ucpaty, tak by sa ti dusil motor..

..ja uz som sa zmieril stym ze v zime mi to zere 10l na 100..
jasne ze asi pockam, uz za mesic a kousek uvidim vsechny ty vase ksichty :lol: