Stránka 7 z 8
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: stř úno 01, 2012 07:16
od Jura
EGR je ventil, který v některých provozních režimech motoru přepouští část spalin z výfukového potrubí zpět do sání, kvůli ekologii, tedy emisím. S jeho špatnou funkcí mají konkrétní zkušenosti mají majitelé jiných motorů, než mám já, já mám 1.8, a to ještě před úpravou na Euro 4, která se odehrála od modelového roku 2005. Ale vadý EGR se projevuje typicky asi špatným chodem motoru, problémy s volnoběhem apod. Oprava buď výměna (řádově tisíce Kč) nebo zaslepení, ale nevím, jak je to potom na emisích. Ale hledej na fóru, psalo se tu o tom dost.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: stř úno 01, 2012 07:24
od Jura
Jo, a systém LPG mám samozřejmě sekvenční vstřikování, výrobce Elpigaz, naprostá spokojenost. Montáž GERA Hradec Králové.
Nubira 3 vyrábělo Daewoo od roku 2003 s následným přejmenováním na Lacetti od modelového roku 2005, krátce po změně z Daewoo na Chevrolet (2004). Pak už se děly jen drobně změny v interiéru a úpravy na motorech pro splnění Euro4.
Hydroštely tyhle motory řekl bych všechny určitě mají.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: stř úno 01, 2012 09:05
od Vlasta
Jura píše:EGR .....zaslepení, ale nevím, jak je to potom na emisích...
Sice nemám plyn, ale EGR mám už delší dobu zaslepený. Nevím jak moc velký problém by to byl u plynu, ale myslím si, že žádný velký rozdíl v tom asi nebude. Na emisích jsem byl naposled v listopadu a maník si liboval jak pěkně nízké emise auto má. Takže moje zkušenost je, že u motoru ve slušném stavu není zaslepení na emisích k poznání.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: stř úno 01, 2012 22:44
od mari1300
Vlasta píše:Jura píše:EGR .....zaslepení, ale nevím, jak je to potom na emisích...
Sice nemám plyn, ale EGR mám už delší dobu zaslepený. Nevím jak moc velký problém by to byl u plynu, ale myslím si, že žádný velký rozdíl v tom asi nebude. Na emisích jsem byl naposled v listopadu a maník si liboval jak pěkně nízké emise auto má. Takže moje zkušenost je, že u motoru ve slušném stavu není zaslepení na emisích k poznání.
hlásila ŘJ po zaslepení nějakou chybu, respektive bylo třeba nějak hejbat s elektrikou auta, nebo se to jen zaslepí a jezdí se dál?
edit: jo a to jsisi zaslepoval sám, nebos to nechal dělat v servisu?Pokud ano, co to stálo?
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: stř úno 01, 2012 23:07
od Eugo
Mate tam niekto namontovany aj ten primazavac na ventily?
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: čtv úno 02, 2012 07:24
od Jura
Eugo píše:Mate tam niekto namontovany aj ten primazavac na ventily?
Ne. U Daewroletu zbytečný.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: čtv úno 02, 2012 09:24
od Vlasta
mari1300 píše:hlásila ŘJ po zaslepení nějakou chybu, respektive bylo třeba nějak hejbat s elektrikou auta, nebo se to jen zaslepí a jezdí se dál?
edit: jo a to jsisi zaslepoval sám, nebos to nechal dělat v servisu?Pokud ano, co to stálo?
Jednotka nic nehlásí protože to nepozná. Zaslepení jsem si dělal sám, nic na tom není. Stačí ten ventil odšroubovat a vystřihnout ze slabého plechu stejný tvar jako má těsnění. Přidal jsem jedno těsnění a vložené to mám mezi ně aby se možnou netěsností nepřisával falešný vzduch. Podtlakovou hadičku co ovládala ventil jsem na něm nechal normálně zapojenou.
Jinak se to tady už probíralo, dej si hledat EGR ventil A necituj, když odpovídáš na příspěvek nad sebou, je to zbytečné.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: úte kvě 08, 2012 13:40
od Krookous
Tak jsem se také rozhodl pro přestavu na LPG...
Mám možnost buď v Libereci, Autogas Liberec, AC Stag 300 plus, nádrž v rezervě, LED ukazatel atd... Cena komplet 24.500,-
A nebo Gera Hradec systém i cena je obdobná....
Na Hradec jsem tady četl pozitiva, máte někdo zkušenosti s Libercem?
Měl jsem nabídky i od Harfa - Neptun Praha, ale tam mi nabídl 28tis, popř. od Zahrádka Cvikov, ale na něj jsem četl samé negativa :/
Nějaké doporučení na firmu na severu?
Dávát FlashTube, nebo zbytečné...?
Popř. ještě něco na co si dát pozor, mít jako požadavek na servis..?
D.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: úte kvě 08, 2012 18:12
od Jura
FlashLube = zbytečnost (do Daewa/Chevroletu).
Mám zkušebnosti s Gerou v Hradci Králové (ev. jednat s p. Řádkem), mám od nich přestavbu na svým autě a kamarád na Fabii 1,2 + Hondě Civic 8G (tam je FlashLube, Hondy jsou na to háklivý), všechno systém Elpigaz, po event. počátečním doladění plyn. systému max. spokojenost.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: úte kvě 08, 2012 18:22
od Krookous
Díky za tip a radu... Na kolik Tě to komplet vyšlo? Doba přestavby 2 dny?
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: ned kvě 13, 2012 00:36
od Jura
Před pěti lety mě to stálo 29.500, dneska je to za 24.500 (kamarád si letos nechal dělat Hondu Civic). Auto v Geře ráno odevzdaný, druhý den odpoledne vyzvednuto.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: ned kvě 13, 2012 08:50
od Krookous
Super sjedu tam... Když tomu rozumí a mají dobrý přístup k zákazníkovi, tak není co řešit
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: úte říj 29, 2013 17:53
od maledivy1967
Mám nubiru na LPG. Štartujem na LPG bez benzínu. Žere mi asi 10 Litrov LPG, chcem jej znížiť spotrebu plynu.
-To sa robí priamo na odparovači LPG na spodku zaskrutkovaním tej regulačnej skrutky??
-Na hadici LPG medzi splynovačom a motorom je ešte škrtiaca klapka plynu. Tá slúži na nastavenie akcelerácie motoru??
Poradte kde sa prestavuje množstvo plynu aby to menej žralo?? Ďakujem.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: úte říj 29, 2013 22:49
od Krtek
Myslim že na dvoulitra je slušná spotřeba 10 litrů benzínu, natož plynu, to je zlatý. Já bych se v tom nevrtal, jestli ti to jezdí bez problémů.
Re: NUBIRA a PLYN (pro LPG positive)
Napsal: úte říj 29, 2013 23:11
od maledivy1967
Zdravím, už 3 týždne monitorujem a ladím spotrebu LPG. Najprv som mal 9,5 Litra LPG, potom po preladení 9,3 Litra, potom 10 Litrou. Štartujem na LPG a chcem vybrať poistku na benzínové čerpadlo aby načisto odstavil benzín pokial budem behať len na LPG. Neviete poradiť kde opatrne regulovať ten plyn a čo vtedy ovplivňujem?