Stránka 7 z 10
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: stř bře 26, 2014 16:33
od Asphalte
Můj BAD BAT prošel výraznou změnou ohledně odhlučnění zadní nápravy a celé zadní části vozu.
Více info zde:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 08&t=22257
Denní svícení DL-X90
Napsal: úte dub 01, 2014 14:55
od Asphalte
Jaro je tu a tak se mohu plně věnovat úpravám svého miláčka. Po odhlučňovacím procesu, který je tak ze 70% hotov, jsem se zaměřil na další věc. Jedná se o denní svícení. To je další věc, na kterém automobilka Chevrolet na našem Orlandu šetřila. Výběr místa umístění na Orlandu není moc jednoduchý. Nejdříve jsem laboroval s umístěním někde ve spodní mřížce nárazníku, ale nechtěl jsem do ní řezat. Proto jsem se rozhodl (stejně jako u mého předchozího auta) umístit denní svícení místo mlhových světel, které stejně skoro vůbec nepoužívám. Vybral jsem již mnou prověřené kulaté DL-X90 o průměru 90 mm, což je jako náhrada za původní mlhovky ideální, protože i ty jsou o stejném průměru. Samotnou instalci světlometů denního svícení si provedu sám, napojení do sériové elektroinstalace provede opět servis Chevrolet Nedvěd.
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: úte dub 01, 2014 20:37
od milosh
Dodelani svetel pro denni sviceni jsem nikdy nepochopil, kdyz mas aktivovano automaticke svice po nastartovani pak neni co resit ne?
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: úte dub 01, 2014 21:25
od ladinek
No asi úsporu baterky
To jde udělat s automatickým zapnutím světel, u Avea se to taky rožne samo, aspoň na to nemusím myslet
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: úte dub 01, 2014 21:52
od Honza K.
Spíš žárovek, baterce je to jedno, alternátor to v pohodě utáhne... V případě xenonů - úspora výbojky. U plastových parabol se šetří i světla, pomaleji stárnou, zejména v případě použití žárovek bez UV filtru...
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: úte dub 01, 2014 22:17
od Scorpion.11
Asphalte za mě mohu dát
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: úte dub 01, 2014 22:27
od Asphalte
Osobně jsem přistoupil k instalaci denního svícení z jednoduchého důvodu. V hlavních světlometech mám nainstalované žárovky Osram NightBreaker Ultimated, které vynikají ve svém výkonu. Prostě jsem chtěl z konstrukce H4 dostat co nejvíc, protože na předchozím autě jsem měl xenony. Jenže něco za něco, skvělý výkon, nižší životnost a nechce se mi každých 6 měsíců kupovat žárovky za 500,-. Proto zabuduji LED denní svícení.
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: čtv dub 03, 2014 10:41
od FoXo
Navyse typ LED ako su napr tieto a im podobne ziadne ciny vidno krasne aj na dialku a skor si ich vsimnem ako H4 svietiace v parabole.
Tuning po 10.000 km
Napsal: čtv dub 10, 2014 23:10
od Asphalte
Tak dnes jsem na svém Chevy natočil už 10 tis. km. Auto se zdá být velmi dobře zajeté, takže je čas na trochu toho vylepšování. Protože jsem ze staré školy, začal jsem objednáním vzduchového filtru K&N a zapalovacích svíček Denso Iridium Power IK20L. Se svíčkami Denso mám skvělé zkušenosti a filtry K&N mám od svého prvního auta. S kombinací benzínu Verva 100, na kterou jezdím už od začátku to bude dobrý začátek.
Následovat bude úprava plastového sacího potrubí na Cold Intake. V hledáčku je i kvalitní chiptuning. No uvidím, co z toho "ECOTECU" vyždímu
Ochrana plastových prahů
Napsal: ned dub 13, 2014 21:53
od Asphalte
Dnes jsem lehce poupravil karbonovou ochranu prahů. Ta půvofní byla dělaná v zimě, hned po koupi a narychlo v podzemním parkovišti. Za 5 měsíců se karbonová fólie nijak neprodřela (a to jí můj syn dává hodně zabrat, když se drápe do autosedačky). Díky tomu, že jsem jí tehdy nalepoval bez vyndání plastů, začala se na hrajích odlupovat. Předem jsem s tím už počítal, tehdy jsou primárně o ochranu. Nyní nastal čas, aby to také nějak vypadalo a vydrželo. Takže jsem odcvakal zadní plastové prahy, vzal karbonovou fólii (když už mám tu barvu Carbon Flash), odmastil, velkou plochu nalepil na sucho a na zahnutí použil klasický fén na vlasy. Pořádně prohřál a pomocí hadru a síly prstů jí hezky zformoval a zahnul za přehyb, takže se už nebude odlepovat.
Původně jsem bez nahřívání nemohl plast polepit celý a vypadalo to takto:
Ochrana plastových prahů
Napsal: ned dub 13, 2014 21:56
od Asphalte
A po dnešní, již pečlivé, aplikaci to vypadá takto:
Filtr K&N
Napsal: čtv dub 17, 2014 12:41
od Asphalte
Tak jsem se začal ladit motor 1.8 Ecotec. V úterý jsem nainstaloval do původního airboxu vzduchový filtr K&N variantu 33-2964. A efekt? Podle předpokladů se výrazné navýšení výkonu nekoná, nejvíce se výměna projevila na ochotě agregátu se vytáčet (jde tzv. lépe pod plynem), po ubrání plynu, nebo při přežarování nepadají otáčky tak rychle dolů. Zvukový pojev je nepatrně hlubší, ale opravdu jen při výrazném zrychlování a pedálu na podlaze. Všechny tyto projevy jsem v podstatě očekával, filtr K&N jsem měl na každém svém autě. Aby filtr fungoval opravdu na 100%, bude ještě zapotřebí upravit sací potrubí se vstupem v chladičové masce. Zde upravím vstup, aby nasával vzduch přímo a ne zpětně, jak je to vyřešeno nyní. Vložku do originálního airboxu jsem oproti klasickému otevřenému "hříbku" volil z důvodu hlučnosti. Hříbek je sice výkonnější, ale výrazně hlučnější (ten mi stačí na mé Felicii RRS).
Instalace zabere cca 5 minut s tačí k ní jen křížový šroubovák a povolení 6x šroubů. Pak už stačí jen zaměnit původní filtr za nový K&N.
Závěr: K&N se dušuje, že filtr může přidat až 3% výkonu, co jsou optomistická čísla, což jsou v případě agregátu 1,8 Ecotec cca 4 koně. I kdyby to ty 4 koně byly, tento nárůst asi těžko poznáte. Spíše bych sem přidal klady popsané výše, ohledně charakterictiky projevu motoru. Každopádně je tato výměna nutností, pokud v úpravách hodláte pokračovat.
Svíčky Denso Iridium Power IK20L
Napsal: čtv dub 17, 2014 12:57
od Asphalte
Dnes jsem provedl druhý "tuningový" zásah do motoru. Nechal jsem nainstalovat iridiové svíčky Denso Iridium Power. Na agregát 1,8 Ecotec je potřeba objednat model IK20L. Výměnu mi provedli opět v servisu Nedvěd v Plzni, kvůli dodržení záruky a proti rozhodně nebyli. Pro případ jsem měl i vytištěný formulář z aplikace Denso, že právě tento typ svíček je náhradou za stávající.
Denso svíčky jsem měl na svém předchozím voze Škodě Fabii 1,4 16V 74 kW. Tam změna přinesla výrazné zklidnění agregátu (mýměna proběhla v 60 tis.), proto jsem byl zvědavý, jak se tyto svíčky projeví na novém, čerstvě zaběhlém motoru. A světe div se, takovou reakci jsem něčekal! Došlo k výraznému ztišení motoru na volnoběh. Když mám puštěný větrák na základní 1 stupěn (což je skoro vždy), motor na volnoběh v podsttě neslyším, což je výrazná změna. Po otevření kapoty se motor zbavil lehce klepavého zvuku a jeho projev je mnohem sametovější. S novými svíčkami jsem zatím ujel jen několik kilometrů po městě (ze servisu do práce), takže co se týče výkonu (který by se měl rozvněž lehce zvýšit) nemohu zatím hodnotit. Rozhodně ho dnes při cestě z práce nebudu šetřit a dám zde následně zmínku.
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: pát dub 18, 2014 09:33
od Asphalte
Tak jsem otestoval mé nové úpravy na motoru a mohu s klidem v duši řící, že se to opravdu vyplatilo. Takovou změnu charakteru motoru jsem opravdu nečekal, především u takto nového motoru. Výrazné ztišení projevu motoru, spolu s výraznou chutí jít do otáček jsou asi ty dvě nepatrnější. Nejvýraznější změna nastává po překročení cca 3.600 otáček. tedy těsně před vrcholem koutícího momentu. Pokud tedy jedete konstatntní rychlostí 120-130 km/h na tempomat, auto si vyrazně lépe poradí s případnými kopci na dálnici. Shrnuto a podtrženo, Motor nemá s autem tolik práce, jde lehčeji. V podstatě mi začal připomínat svou chrakteristikou agregát ze současné Hondy Civic 1.8i. Takže za mě rozhodně posun k lepšímu. Uvidíme, jestli přinese další změnu úprava sacího potrubí. Pak už asi bude vhodná doba na nějaký ten chiptuning a možná i změnu zadní části výfukové soustavy.
Re: BAD BAT by Asphalte
Napsal: pát dub 18, 2014 16:59
od Scorpion.11
Pomaloučku, krůček ke krůčku až k dokonalosti