Stránka 7 z 8
Napsal: pát kvě 20, 2005 12:10
od Vojta
Tak už jsem na tom zase stejně. Cestou ze srazu v Milovicích začala zase skákat ručička tachometru jako zběsilá, pak se uložila nanule ašmytec. Rozvítil se Check a svítil celou cestu. Tachometr se občas ukáznil, takže cestu cca 220km mi změřil na 108km. Předpokládal jsem, že se časem umoudří. Teď jsem tři dny nejezdil, říkal jsem si nechám odpočinout. Dnes jsem vyjel opět, check svítil, ale tachometr šel. Příští týden jdu na 1. garančku, tak jsem si říkal, že na to snad přijdou. Po neclelých 20km check zhasl a zase všechno funguje. Takže v servisu zjistí kulový. A zase se to bude časem opakovat.
Napsal: pát kvě 20, 2005 12:46
od Tomáš
To ti nezávidím, je vidět ,že čím víc elektroniky , tím víc problémů . Matiz I má tacho na bovden a je klid ,alespoň zatím v necelých 80 Tis.
Napsal: pát kvě 20, 2005 14:08
od karstn
Vojta píše:Po neclelých 20km check zhasl a zase všechno funguje. Takže v servisu zjistí kulový. A zase se to bude časem opakovat.
No pokud se uz nerozne mohlo by to byt ok. Pokud se rozne tak asi tam neco nebude ok. Vsechny chyby jsou v pametu ulozene a mazou se az po nejakem poctu startu bez zaznamenane chyby (za sebou). Tak bych to stejne v servise hlasil.
Napsal: pát kvě 20, 2005 18:53
od Robert
Kazdopadne reklamace !!! Otravovat, otravovat, otravovat a pak uz snad na tu chybu narazi...
Napsal: sob kvě 21, 2005 00:53
od Docent
Tomáš píše:To ti nezávidím, je vidět ,že čím víc elektroniky , tím víc problémů . Matiz I má tacho na bovden a je klid ,alespoň zatím v necelých 80 Tis.
V r. 1985 jsem si pořídil 1. auto, Škoda 100 za 5 kKčs, odporně rezavá a sežraná... Sakumprásk se všema opravama mne vyšla na 17.200 Kčs, tenkrát jsem si to pečlivě psal
. Pak jsem si byl schopen vyměnit výukový potrubí, vodní pumpu, topení... Teď se podívám na Matyze, návod na opravu začíná slovy "odpojíme 6 čidel všehomožného"... To holt je ten pokrok
.
Napsal: sob kvě 21, 2005 09:32
od Robert
Docent píše:Teď se podívám na Matyze, návod na opravu začíná slovy "odpojíme 6 čidel všehomožného"...
No, skoro vzdy je tam jen napsano: "Tuto opravu svěřte autorizovanému servisu Daewoo."
Napsal: sob kvě 21, 2005 09:47
od Ondras
Docent píše:"odpojíme 6 čidel všehomožného"... To holt je ten pokrok
.
To by mě zajímalo, která konkrétní oprava začíná odpojením 6 čidel? Demontáž motoru?
btw., když to kilo bylo tak super, tak proč s ním nejezdíš dodnes?
Napsal: ned kvě 22, 2005 22:40
od Návštěvník
Už jsem s tím asi trapnej, ale u mýho Matýska svítí check skoro jako policejní světlo - akorát s mnohem pomalejším intervalem. Svítí - nesvítí - svítí - nesvítí. Už mě to s..e. Je mi jasný, že až přijedu na garančku, tak jako na potvoru to svítit nebude a zase na nic nepřidou.
Napsal: ned kvě 22, 2005 22:41
od Vojta
.. a ještě se zapomínám přihlásit!!
Napsal: pon kvě 23, 2005 12:30
od Radim
jo taky mi občas svítí Check a motor občas zhasne, diagnostika za 400,- zjistila chybu čidla otáček motoru, oprava vyjde asi na 5000,-
Napsal: pon kvě 23, 2005 20:58
od Docent
Ondras píše:To by mě zajímalo, která konkrétní oprava začíná odpojením 6 čidel? Demontáž motoru?
btw., když to kilo bylo tak super, tak proč s ním nejezdíš dodnes?
Třeba sundání hlavy... A proč s tím nejezdím dodnes? No to je jednoduché, protože dneska nejsou v servisech automechanici, ale údržbáři, kteří nedokáží nic jiného než vyměnit co největší celek (viz ta výměna celýho výfukovýho potrubí místo těsnění za pár korun
). Člověk si přece jenom všechno neudělá sám a na tý stovce mně už v 95 odmítli ve slovutném servisu v Modřanech (Auto Adámek, ať je tady nějaká reklama) udělat geometrii s pozoruhodným tvrzením, že na to nic nemají
.
Napsal: pon kvě 23, 2005 22:28
od Ondras
Docent píše:Ondras píše:To by mě zajímalo, která konkrétní oprava začíná odpojením 6 čidel? Demontáž motoru?
Třeba sundání hlavy...
Aha, no a jak ji asi sundat bez oddpojení čidel? To nechám jako sání viset na svazcích? V těch servisech je to o lidech. Já teď našel v Ostravě slušný ne-Daewoo/Chevy servis, kde se snaží závady opravovat nikoli výměnnou velkých celků jak píšeš. Už jsem si tam pár věcí nechal dělat a jsem spokojen.
btw. Obecná poznámka - asi je to mou deformací, páč jsem člověk od IT, ale počítačem řízený vícebodově vstřikovaný motor mi příjde tak nějak logičtější, správnější a ve finále jednodušší než čistě mechanická konstrukce s karbecem
. A nevím, proč by si na tom nemohl poučený laik leccos spravit sám...
Napsal: pon kvě 23, 2005 22:54
od Brainman
OT : to Ondrash - nesouhlasim s nazorem ze co je prospikovane elektronikou je dokonalejsi a lepsi. Naopak jsem spis priznivec mechanickych zalezitosti. Taky me zivy IT ale na druhou stranu ho nenavidim protoze krade prave to krasny mechanicky, botanicky, zoologicky, lidsky a romanticky. A prosim ber to jako nazor, ne jako dogma.
Napsal: pon kvě 23, 2005 23:06
od Ondras
Já to beru, já taky nemusím mít tu elektroniku všude, ale konkrétně příprava směsi pro spalovací motor je natolik delikátní, že se bez systému se zpětnou vazbou neobejde. Asi jsem toho sestudoval málo, ale není mi jasné, jak může karburátor spolehlivě připravit motoru stechiometrickou směs v tak širokém pásmu podmínek v jakých motor musí pracovat. Ale to už se nimráme v detailech.
Napsal: úte kvě 24, 2005 07:58
od Tomáš
Koukám , že se vyznáte !!!! Ale teď jen čistě lajcky , když začali dávat do Favoritů mono - vstřik , jelo to hůř než karbec ! Vícebod už je pochopitelně o něčem jiném .