Re: odmontování 6 a 7 sedačky
Napsal: ned čer 23, 2013 13:43
Ahoj,
pro ty, kteří ještě váhají s vyndáním šesté a sedmé sedačky, mám aktuální informaci o tom, jak tato demontáž proběhla u mě:
MY2012, benzín.
Nejprve je potřeba odšroubovat dva šrouby uchycující prostor pro "bordel", povinnou výbavu a v neposlední řadě trojúhelník.
Po odendání uvidíte zadní části obou sedaček, přišroubované velkými šrouby a (většinou) zalité i modrou barvou). Zde ještě malá odbočka, pokud to není někomu jasné (a mně nebylo), šestá a sedmá sedačka je přichycena tak, že přední část je uchycena nasunutím vidlic do připravených otvorů, přičemž uchycení sedaček je pak realizováno právě velkými šrouby na zadní straně.
Mně se podařilo odmontovat všechny čtyři šrouby během pěti minut, přičemž celá operace (t.j. vyndání všeho, vymontování a nandání všeho potřebného) trvalo maximálně půl hodiny. Bál jsme se toho povolení, ale dobrý, šlo to, nicméně bylo potřeba se o to opřít (což vyvrací některé spekulace o nekvalitně přitažených těchto šroubech).
Dost jsem se bál z fotek nejasně vypadajícího dna, kdy jsem si myslel, že je tam velký schod zepředu dozadu, ale není tomu tak - jsou tam pouze dva hrboly, do kterých se připevňují sedadla, a ty vyčnívají maximálně 4-5 cm nad povrch.
Protože já mám neoriginální gumovou podlážku, chtěl jsem ji použít. A podařilo se, jen jsem jí otočil na výšku oproti původnímu uspořádání na šířku, sedla tam jak prdel na hrnec.
Co jsem získal - získal jsem další místo pro věci na dovolenou + místo na uskladnění rezervy počas dovolenkových výletů. Výška kola je jen o několik málo cm vyšší než výška sedadel, takže když zbývající místo vycpu dovolenkovým haraburdím, budu mít nad úrovní podlážky +- stejně místa jako se sedadly.
Když nebudeme na dovolené, rezervu s sebou po ČR vozit nebudu. Holt když se něco stane, někdo pro mě přijede /a nebo přiveze náhradní kolo. Stačí vyplnit něčím lehkým oněch 4-5 cm prostoru, aby se mi podlážka neprohýbala při nandání nákladu, a získám o dost víc místa pro běžné věci (kočárek plus výbava na víkend ... znáte to).
Co ještě budu muset dodělat - gumová podlážka sice zakryje kabely, vedoucí u zadní strany nárazníku, ale i tak tam před ně dám nějaký papundekl, aby se to omylem nepoškodilo. Pak je ještě volný prostor za pravým zadním kolem, cca. 15x20 cm, což se dá také něčím zakrýt.
No a nejlepší nakonec, mám tu nějaké fotky
pro ty, kteří ještě váhají s vyndáním šesté a sedmé sedačky, mám aktuální informaci o tom, jak tato demontáž proběhla u mě:
MY2012, benzín.
Nejprve je potřeba odšroubovat dva šrouby uchycující prostor pro "bordel", povinnou výbavu a v neposlední řadě trojúhelník.
Po odendání uvidíte zadní části obou sedaček, přišroubované velkými šrouby a (většinou) zalité i modrou barvou). Zde ještě malá odbočka, pokud to není někomu jasné (a mně nebylo), šestá a sedmá sedačka je přichycena tak, že přední část je uchycena nasunutím vidlic do připravených otvorů, přičemž uchycení sedaček je pak realizováno právě velkými šrouby na zadní straně.
Mně se podařilo odmontovat všechny čtyři šrouby během pěti minut, přičemž celá operace (t.j. vyndání všeho, vymontování a nandání všeho potřebného) trvalo maximálně půl hodiny. Bál jsme se toho povolení, ale dobrý, šlo to, nicméně bylo potřeba se o to opřít (což vyvrací některé spekulace o nekvalitně přitažených těchto šroubech).
Dost jsem se bál z fotek nejasně vypadajícího dna, kdy jsem si myslel, že je tam velký schod zepředu dozadu, ale není tomu tak - jsou tam pouze dva hrboly, do kterých se připevňují sedadla, a ty vyčnívají maximálně 4-5 cm nad povrch.
Protože já mám neoriginální gumovou podlážku, chtěl jsem ji použít. A podařilo se, jen jsem jí otočil na výšku oproti původnímu uspořádání na šířku, sedla tam jak prdel na hrnec.
Co jsem získal - získal jsem další místo pro věci na dovolenou + místo na uskladnění rezervy počas dovolenkových výletů. Výška kola je jen o několik málo cm vyšší než výška sedadel, takže když zbývající místo vycpu dovolenkovým haraburdím, budu mít nad úrovní podlážky +- stejně místa jako se sedadly.
Když nebudeme na dovolené, rezervu s sebou po ČR vozit nebudu. Holt když se něco stane, někdo pro mě přijede /a nebo přiveze náhradní kolo. Stačí vyplnit něčím lehkým oněch 4-5 cm prostoru, aby se mi podlážka neprohýbala při nandání nákladu, a získám o dost víc místa pro běžné věci (kočárek plus výbava na víkend ... znáte to).
Co ještě budu muset dodělat - gumová podlážka sice zakryje kabely, vedoucí u zadní strany nárazníku, ale i tak tam před ně dám nějaký papundekl, aby se to omylem nepoškodilo. Pak je ještě volný prostor za pravým zadním kolem, cca. 15x20 cm, což se dá také něčím zakrýt.
No a nejlepší nakonec, mám tu nějaké fotky