Stránka 7 z 7

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: ned úno 17, 2013 21:32
od Scorpion.11
Co kdyby jste si přestali tady s tohoto dělat kecálek a někdo popravdě a přesně napsal jak to teda je a jak to funguje -i :PP:

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: ned úno 17, 2013 21:56
od ladinek
když to řeknu tak mě zašlape Ruda do země :D a Jamal mu pomůže :lol:

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: ned úno 17, 2013 22:19
od Rudolf Š.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: ned úno 17, 2013 22:24
od JRD McLAREN
tak teda popravde...

"Sportovy filter" ...alebo ak chcete "Siska" ... neprida slubovanych 5 ci 10 koni...
skorej 5 az 10 ubere...

pricinou je to, ze kazdy vyhodi originalny saci "filtr-box", ktory je z termoplastu...
(teda pomerne dobre izoluje teplo salajuce z motoroveho priestoru)
a filter namontuje "len tak" do motoroveho priestoru.

Teplo od motora nam tym padom zohrieva nasavany vzduch, cim ho riedi...
teda hustota vzuchu je omnoho mensia, nez by bola hustota vzduchu nasaneho z okolia (mimo motoroveho priestoru)

Hustota vzduchu a tym padom aj vyssi obsah kyslika je to, co nam dokaze "zvysit vykon"
(cim hustejsi vzduch, tym viac kyslika, tym viac paliva <v rovnakom objeme>, tym vyssi vykon)

Kedze dizajn sania, filtru a ostatnych potrubi je plny kompromisov, "a musi sa zmestit pod kapotu"
je plny kadejakych zlomov, ohybov a inych restrikcii, co nam vytvara "brzdu" v prudeni vzduchu do motora.
(hydrodynamicky odpor)
....takze...
ked si doma namontujeme sportovy filter, tak tym odstranime zopar ohybov (znizime hydrodynamicky odpor sania)
cim zlepsime prudenie vzduchu do motora, co nam vylepsi priebeh krutiaceho momentu a ako "stastny kutili"
mame pocit, ze nam to pridalo vykon

..realita je vsak vdaka vyssie spomenutemu "zohrievaniu" uplne opacna...

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: pon úno 18, 2013 16:43
od Scorpion.11
I když se dá sání s pod auta či vývod sání z venku, aby bral studený vzduch a ne teplý?

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: pon úno 18, 2013 17:31
od ladinek
Já myslím, že cekově je to o ničem a bude to akorát víc žrát :D a zasírat čidla :o) Když už tak origo KN sportovní vložku -i ale v tom smradu v Brně se stejně zalepí po měsíci :mrgreen:

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: pon úno 18, 2013 17:47
od Mefisto
A jeste to byva hlucnejsi :o)

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: pon úno 18, 2013 19:32
od JRD McLAREN
Scorpion.11 píše:I když se dá sání s pod auta či vývod sání z venku, aby bral studený vzduch a ne teplý?
a dokazes zarucit ze studeny/studensi skutocne bude ..?? odstranis tym zbytocne ohybanie a lamanie vzduchu oproti serii ...??

Re: Ukážka studeného sania

Napsal: sob srp 17, 2013 02:48
od LordMMX
mal som aj "šišku" ale presne sa dostavoval efekt popísaný JRDčkom... Kým bol motor studený a vzduch studený, auto sa vážne chovalo lepšie. akonáhle sa motor zohrial, výkon išiel neskutočne dole. Vrátil som sa ku klasickému filtru a až po nehode som si všimol zbytočný box pod "filtr-box"-om ... odstránil som ho a na jeho miesto som natiahol potrubie, ktoré do filtr-boxu tlačí vzduch spoza nárazníka a nie z motorového priestoru ako tomu bolo predtým. Chladnejší vzduch ktorý dostáva priamo z vonku a menej zhybov, sa prejavili tým, že auto ide trošku (nie o moc ale badatelne) lepšie do otáčok a ak je vonku skutočne chladno tak je omnoho živšie (presne opačne, ak je vonku horúco, nechce sa mu)... hoc pokiaľ ide motor do záťaže tak je ho viac počuť (má to zvuk "tuningového výfuku") - pri vyradenej rýchlosti aj po zošlapnutí plynového pedálu nemá taký zvuk.