Re: 18" Kola
Napsal: stř bře 30, 2011 19:27
Forum pro majitele vozů Chevrolet a Daewoo
https://www.chevroletclub.cz:443/
Potvrdzujem. Mam Opel Omegu s original elektronami a pneu 225/55/R16. Takto to vyslo z fabriky. Po dlho hladani zavady na podvozku a diskusiach na internetovych forach som sa dozvedel, ze tahanie po vyjazdenych kolajach je neriesitelny problem a ze hranicna sirka pneu je 195mm. Nechcel som tomu verit, ze auto za takmer poldruha miliona vyslo z fabriky s takymi jazdnymi vlastnostami, ale ked som na zimu prezul na 205/65/R15, tak problem s tahanim po pozdlzne vyjazdenych kolajach zanikol a volant siel ovela lahsie. Tak som na leto kupil pneu 205/60/R16 a je pokoj. Ono ked uz niekto zainvestuje do velkych elektronov a sirokych pneu, tak mu je zatazko sa priznat, ze musi kazdu chvilu menit gulove capy, silentbloky, konfort jak na rebrinaku, roztraseny interier,... Ze to lepsie sedi v zatacke, to ano, ale to je jedina vyhoda. Kolega ma Audi TT a nedal si povedat, aby aspon na zimu dal na auto mensie kolesa ako original 17". Hned po zime menil prasknutu pruzinu a tycky stabilizatora. A dizajn? Ten sa neustale meni a sam o sebe je diskutabilny. Napriklad Audi Q7 nemusi mat nizkoprofilove pneu a vyzera aj tak dobrejamal89 píše:znamy ma sedmu a vzadu ma 275/30r19 a vpredu 245/35r19 a hovori ze sa to neda soferovat skace to a pri 180km a viac uletiet
Nebylo třeba nic upravovat. ET kola je 38 a na org. kolech je ET 42 to je v mm a 4 mm rodil to je málo a místa je dost. Dále org. kola byla 17 a pneu 215/50 . Ted tam mam 225/45 a na šiřce to je na každou stranu o 10 mm a mista je klidne našiřku 235 ale už by pak nemelo jit ET pod 38 tam už by to nedělalo dobrotu a v náklonu v zatačce mohlo škrtat.fatrc píše:Paráda Life5 chválim výber ale mám otázku nemusel si prerábať podblatníky a blatníky kvôli 18" kolesám a aké je to na cestách nie je to moc tvrdé????
U alu kol s ET 38 je už psaná uprava.Ja měl strach že by mi to někde dřelo ale pak po mnoha mřeřeni počítaní jsem si řikal že č mm na ET neudělaj nic. Pokud by bylo ET pod 38 to už bych se bál tam to moc vyleze na uhlopřičku když se zatočí a hlavně by byla potřeba uprava lemu blatniku.Tam by to lezlo ven jak řikaš a při zhoupnuti by kolo narazilo do lemu. Řeší to tak že provedou upravu dorazu ale to je na ukor perování.(Vyložene už na tuning fest někde to vozit na lafete ale na normalní ježdění to už není). Někdy je i problem že by pneu drhlo o tlumič. Pokud máš ET 38 a širku budeš mít 235 tak se ti to tam vejde akorat. Však nám pak dáš vědět .Už se na to moc těšíme.Tvá kolesa budou nej.SERGEJ_3 píše:ale i roztec na naftu 5x115 neni moc idealni a moc kol taky nesezenes, a to ze je original ET 42 sem nevedel, myslel sem ze je taky 38 original, ja sem vzal taky et38, meli jeste et25 ale to uz by asi vylezlo z auta
Pekne Life ja tam chcem dat tieš 18 na 235 40 značka disku je BROCK b21alebo MIM MONZA ale je tam ET42 tak neviem že ci nebudem škrtat o tlmiče a ešte ked sa možem opitat kde si ich kupil a čo zo zápisom do TP.Life5 píše:Nebylo třeba nic upravovat. ET kola je 38 a na org. kolech je ET 42 to je v mm a 4 mm rodil to je málo a místa je dost. Dále org. kola byla 17 a pneu 215/50 . Ted tam mam 225/45 a na šiřce to je na každou stranu o 10 mm a mista je klidne našiřku 235 ale už by pak nemelo jit ET pod 38 tam už by to nedělalo dobrotu a v náklonu v zatačce mohlo škrtat.fatrc píše:Paráda Life5 chválim výber ale mám otázku nemusel si prerábať podblatníky a blatníky kvôli 18" kolesám a aké je to na cestách nie je to moc tvrdé????
Idealní mít 225/40. Ty mé 225/45 je ideální kompromis na jizdu. Na zlepšení vzhledu bych klidně dal 225/40.
Co se týká ovladatelnosti tak je moc znát ta širka kola. Při zatáčení je už cítit odpor. Pokud bude mít někdo šířku nad 225 tak to už asi bude silné kafe a posilovaci bude muset dost pomoct. Pokud pujde pod 40% vejšky pneu tak to bude dost tvrdé. Na vzhled to bude určite pecka ale pohodli totalně pryc.
Musim řict že 225/45 R 18 je kompromis ale nejsem uplne ze vzhledu odvazanej lepe by vypadala ta 225/40 a snižit cele auto. Tak jak to mam ja je auto jak vysoka koza.Ale snizovat se mi to nechce to by mohlo pak nekde drhnout.
Musim volit to že s tim budu moct jezdit všude a vzhled nebude špica.
Smutné že moc alu kol rozmeru 5X105 není. Cruze nafta má jinou rozteč a výber je širší.
SERGEJ_3 píše:no vedet dam urcite a ted si me i trochu vylekal s tim ET, ale snad to vyjde vsechno akorat, porad mam strach at to nevypada blbe, ale uvidime