Kapacitor
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Peca, pekne napisane, skoro so vsetkym mozem len suhlasit, najviac ma mrzi ze tento thread zacinal problemom blikania svetiel pri vysokom vykone a napriek mnohym radam sa tu uz na 6 stranach riesi sprosty kapacitor ...
PS: nemozem si nerypnut k uzitocnosti kapacitoru:
1) oloveny akumulator v dobrom stave ma ESR radovo 0.001 Ohm
2) vybijanie z 12V na 0V je sice pekne, ale ty chces pokryt poklesy dajme tomu o 0.5V
3) klasicke tuc tuc (vpodstate hociake basy ktore sa podielaju na potrebnom vykone v najpodstatnejsej miere) ma 50ms aj viac
4) ak by ten kapacitor teoreticky 6000A dal, tak pokles napatia len vplyvom jeho vlastneho ESR by bol celych 12V ...
5) myslis ze su svorky toho kapacitoru (o vodicoch ani nehovorim) schopne preniest nieco aspon priblizne 6000A?
6) psychoakustika je strasna svina
PS: nemozem si nerypnut k uzitocnosti kapacitoru:
1) oloveny akumulator v dobrom stave ma ESR radovo 0.001 Ohm
2) vybijanie z 12V na 0V je sice pekne, ale ty chces pokryt poklesy dajme tomu o 0.5V
3) klasicke tuc tuc (vpodstate hociake basy ktore sa podielaju na potrebnom vykone v najpodstatnejsej miere) ma 50ms aj viac
4) ak by ten kapacitor teoreticky 6000A dal, tak pokles napatia len vplyvom jeho vlastneho ESR by bol celych 12V ...
5) myslis ze su svorky toho kapacitoru (o vodicoch ani nehovorim) schopne preniest nieco aspon priblizne 6000A?
6) psychoakustika je strasna svina
- Reklama
phalanx píše:Peca, pekne napisane, skoro so vsetkym mozem len suhlasit, najviac ma mrzi ze tento thread zacinal problemom blikania svetiel pri vysokom vykone a napriek mnohym radam sa tu uz na 6 stranach riesi sprosty kapacitor ...
PS: nemozem si nerypnut k uzitocnosti kapacitoru:
1) oloveny akumulator v dobrom stave ma ESR radovo 0.001 Ohm
2) vybijanie z 12V na 0V je sice pekne, ale ty chces pokryt poklesy dajme tomu o 0.5V
3) klasicke tuc tuc (vpodstate hociake basy ktore sa podielaju na potrebnom vykone v najpodstatnejsej miere) ma 50ms aj viac
4) ak by ten kapacitor teoreticky 6000A dal, tak pokles napatia len vplyvom jeho vlastneho ESR by bol celych 12V ...
5) myslis ze su svorky toho kapacitoru (o vodicoch ani nehovorim) schopne preniest nieco aspon priblizne 6000A?
6) psychoakustika je strasna svina
1) o 6000A nikdo nemluvil, to je teoreticke maximum na zacatku zkratu...a obrazek byl jen pro zajimavost
2) svorky onoho kapacitoru a kabely preziji v nejlepsim pripade nekolik set amper, rozhodne ne nekolik tisic, se zkratem vyrobce nepocita
3) positivni vliv kapacitoru na sound quality v instalacich jako mam napriklad ja ve fiatu je empiricky dokazany a nema smysl se ho pokouset vyvracet to ze lidske ucho musi byt hodne vytrenovane aby poznalo rozdil je vec druha, ale u vhodne zvolene pisnicky to opravdu je poznat...
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Nebudu tady diskutovat o tom, jestli je koďan v audio soustavě auta potřeba či nikoliv, ale osobně si myslím, že výrobce zesilovačů by měl produkovat takové výrobky, které žádné přidané komponenty nevyžadují.
Ale to je možná jen taková moje profesionální deformace daná naší firemní politikou.
Ale to je možná jen taková moje profesionální deformace daná naší firemní politikou.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ved jasne, ja sa nechcem hadat, rozhodne to nicomu neuskodi, ani autu, ani zvuku ... Len by som este dodal, ze dobre dimenzovany spinany zdroj z autozosilovaci vykrie pokles napatia aj 1V celkom hravo a druha vec, ze bez slepeho testu sa zlepsenia zvuku velmi tazko objektivne hodnotia, ak si ho robil tak klobuk dole
- simone
- Příspěvky: 1795
- Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
- Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
- Kontaktovat uživatele:
aaa
Psychoakustika par "rád" :
1,strieborný kabel ma menší odpor ako medený - kupiť v zlatnictve
2,reproduktor umiestniť uplne oddelene od dvoch priestorov kde hraje a zadna časť
3,odpružiť reproduktor na eliminovanie otrasov auta na pohyb membrany
1,strieborný kabel ma menší odpor ako medený - kupiť v zlatnictve
2,reproduktor umiestniť uplne oddelene od dvoch priestorov kde hraje a zadna časť
3,odpružiť reproduktor na eliminovanie otrasov auta na pohyb membrany
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
maxi skuter Kymco Xciting 500
Nooo, Františku, já osobně si myslím, že to není tím vyhozeným odporem, ale tím, že jsi dobře nasadil a utáhl svorky na akumulátoru! Hlavně že se to podařilo k tvojí spokojenosti.Franta P. píše:Dal sem na dobré rady Pecy a vyhodil sem ten rezistor a už nic nebliká.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
Po dotažení a vyčištění svorek to blikalo dál. až opravdu po vyhození toho kondíku to přestaloHynek píše:Nooo, Františku, já osobně si myslím, že to není tím vyhozeným odporem, ale tím, že jsi dobře nasadil a utáhl svorky na akumulátoru! Hlavně že se to podařilo k tvojí spokojenosti.Franta P. píše:Dal sem na dobré rady Pecy a vyhodil sem ten rezistor a už nic nebliká.
zase problem. dnes sem natahoval silnější kabel a u baterky sem nainstaloval tu pruhlednou pojiskovnici s pojistkou 20A. Jelikož sem měl zesík v opravě tak kapacitor byl delší domu mimo provoz. Ale nebyl úplně vybitý. Před vpuštěnim proudu do soustavy sem ještě přiložil Paraelně což teda je +a-propojit ten rezistor. A šup zkrat a pojistka včudu. tak sem to zkusil připojit bez kapacitoru a tam už žádný zkrat nebyl a fungovalo to jak má. Co stim??? Když to píchnu přes kapacitor s tim rezistorem tak mi to vystřelí pojisku.
Tak mám nechat kapacitor úplně vybít rezistorem a pak to znovu zapojit nebo úplě vybít a zapojit bez rezistoru ale to zas bude pro kap. pěkná šlupa proudu ne? No abych nevymlátil hafo pojistek. nejsou levné. jedna 20kč. zkrat v kabelu není.
Tak mám nechat kapacitor úplně vybít rezistorem a pak to znovu zapojit nebo úplě vybít a zapojit bez rezistoru ale to zas bude pro kap. pěkná šlupa proudu ne? No abych nevymlátil hafo pojistek. nejsou levné. jedna 20kč. zkrat v kabelu není.
zdůrazňuji slovo SÉRIOVĚ...Peca píše:...Co se týče odporu dodávaného výrobcem spolu s kapacitorem, tento má pouze dva smysly využití:
1) po nainstalovaní kapacitoru do vozidla se jeho připojení(nabití) provádí za pomoci tohoto odporu který se připojí seriově na přívodní kabel od baterie. Tímto způsobem dochází k pomalejšímu nabíjení kondenzátoru - jde v podstatě o bezpečnostní prvek. Po nabití kondenzátoru, které trvá zpravidla několik sekund, je nutné tento odpor z elektroinstalace odstranit...
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
zdůrazňuji slovo SÉRIOVĚ...[/quote]
A proc tam teda je napsano paraelně? Dnes sem mluvil v práci s elektrikářem a on řikal i nakreslil mi plánek že paraelní zapojení rezistoru slouží k pomalému vybijení kapacitoru. ale já mu řikal že když ho tam nechám furt tak mi bude vybijet baterku a zase se kapacitor se bude furt vybijet a nebude plnit svou funkci při chodu aparatury. A on řikal že baterka se vybijet nebude a kapacitor je nabytý behem pár vteřin i s rezistorem. Tak nevim. asi sem ho nemel kupovat zbytečnej litr v pr...
A proc tam teda je napsano paraelně? Dnes sem mluvil v práci s elektrikářem a on řikal i nakreslil mi plánek že paraelní zapojení rezistoru slouží k pomalému vybijení kapacitoru. ale já mu řikal že když ho tam nechám furt tak mi bude vybijet baterku a zase se kapacitor se bude furt vybijet a nebude plnit svou funkci při chodu aparatury. A on řikal že baterka se vybijet nebude a kapacitor je nabytý behem pár vteřin i s rezistorem. Tak nevim. asi sem ho nemel kupovat zbytečnej litr v pr...
ale na to aby si ten kapacitor pomalu nabil musis ten rezistor pripojit na tech par vterin nabijeni seriove na kabel mezi baterku a ten kap.
paralelne pripojenej je na vybijeni...
uz jsem to psal jednou jak se to dela...
----------------------
Tímto příspěvkem končí veškerý můj zájem o toto téma a přestávám ho sledovat, protože to je pořád dokola to samé...
paralelne pripojenej je na vybijeni...
uz jsem to psal jednou jak se to dela...
----------------------
Tímto příspěvkem končí veškerý můj zájem o toto téma a přestávám ho sledovat, protože to je pořád dokola to samé...
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
20A pojistka? A proč tam máš kapacitor? Kdyby jsi tam měl 200A a k tomu odpovídající zátěž,tak to pochopím,ale takhle je to tam tak akorát na vybíjení baterky a pro zlost. Jestli ti můžu doporučit tak kontaktuj Radka Řehku na wwwre5pect.cz to je profík na muziku a ten ti poradí.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz