Kapacitor

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
phalanx
Příspěvky: 247
Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od phalanx »

Peca, pekne napisane, skoro so vsetkym mozem len suhlasit, najviac ma mrzi ze tento thread zacinal problemom blikania svetiel pri vysokom vykone a napriek mnohym radam sa tu uz na 6 stranach riesi sprosty kapacitor ...

PS: nemozem si nerypnut k uzitocnosti kapacitoru:
1) oloveny akumulator v dobrom stave ma ESR radovo 0.001 Ohm
2) vybijanie z 12V na 0V je sice pekne, ale ty chces pokryt poklesy dajme tomu o 0.5V
3) klasicke tuc tuc (vpodstate hociake basy ktore sa podielaju na potrebnom vykone v najpodstatnejsej miere) ma 50ms aj viac
4) ak by ten kapacitor teoreticky 6000A dal, tak pokles napatia len vplyvom jeho vlastneho ESR by bol celych 12V ...
5) myslis ze su svorky toho kapacitoru (o vodicoch ani nehovorim) schopne preniest nieco aspon priblizne 6000A?
6) psychoakustika je strasna svina :)
Honda Accord 1997 2.0 96kW Obrázek
Ford Mondeo 2004 96kW TDCI - to keď zneužívam otcove :)
EX: Espero 1.5 66kW, Leganza 2.0 98kW - obe bývalé rodinné
Reklama
 

Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 541
Registrován: čtv říj 23, 2003 13:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

phalanx píše:Peca, pekne napisane, skoro so vsetkym mozem len suhlasit, najviac ma mrzi ze tento thread zacinal problemom blikania svetiel pri vysokom vykone a napriek mnohym radam sa tu uz na 6 stranach riesi sprosty kapacitor ...

PS: nemozem si nerypnut k uzitocnosti kapacitoru:
1) oloveny akumulator v dobrom stave ma ESR radovo 0.001 Ohm
2) vybijanie z 12V na 0V je sice pekne, ale ty chces pokryt poklesy dajme tomu o 0.5V
3) klasicke tuc tuc (vpodstate hociake basy ktore sa podielaju na potrebnom vykone v najpodstatnejsej miere) ma 50ms aj viac
4) ak by ten kapacitor teoreticky 6000A dal, tak pokles napatia len vplyvom jeho vlastneho ESR by bol celych 12V ...
5) myslis ze su svorky toho kapacitoru (o vodicoch ani nehovorim) schopne preniest nieco aspon priblizne 6000A?
6) psychoakustika je strasna svina :)

1) o 6000A nikdo nemluvil, to je teoreticke maximum na zacatku zkratu...a obrazek byl jen pro zajimavost ;)
2) svorky onoho kapacitoru a kabely preziji v nejlepsim pripade nekolik set amper, rozhodne ne nekolik tisic, se zkratem vyrobce nepocita :D
3) positivni vliv kapacitoru na sound quality v instalacich jako mam napriklad ja ve fiatu je empiricky dokazany a nema smysl se ho pokouset vyvracet ;) to ze lidske ucho musi byt hodne vytrenovane aby poznalo rozdil je vec druha, ale u vhodne zvolene pisnicky to opravdu je poznat...
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby ;-)
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Nebudu tady diskutovat o tom, jestli je koďan v audio soustavě auta potřeba či nikoliv, ale osobně si myslím, že výrobce zesilovačů by měl produkovat takové výrobky, které žádné přidané komponenty nevyžadují.

Ale to je možná jen taková moje profesionální deformace daná naší firemní politikou.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
phalanx
Příspěvky: 247
Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od phalanx »

Ved jasne, ja sa nechcem hadat, rozhodne to nicomu neuskodi, ani autu, ani zvuku ... Len by som este dodal, ze dobre dimenzovany spinany zdroj z autozosilovaci vykrie pokles napatia aj 1V celkom hravo a druha vec, ze bez slepeho testu sa zlepsenia zvuku velmi tazko objektivne hodnotia, ak si ho robil tak klobuk dole
Honda Accord 1997 2.0 96kW Obrázek
Ford Mondeo 2004 96kW TDCI - to keď zneužívam otcove :)
EX: Espero 1.5 66kW, Leganza 2.0 98kW - obe bývalé rodinné
Uživatelský avatar
simone
Příspěvky: 1795
Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
Kontaktovat uživatele:

aaa

Příspěvek od simone »

Psychoakustika par "rád" :
1,strieborný kabel ma menší odpor ako medený - kupiť v zlatnictve
2,reproduktor umiestniť uplne oddelene od dvoch priestorov kde hraje a zadna časť
3,odpružiť reproduktor na eliminovanie otrasov auta na pohyb membrany
:lol: :lol: :lol: :lol:
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
Uživatelský avatar
Franta P.
Příspěvky: 2775
Registrován: úte pro 07, 2004 00:29
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Franta P. »

Dal sem na dobré rady Pecy a vyhodil sem ten rezistor a už nic nebliká. 8) 8) 8)
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

Franta P. píše:Dal sem na dobré rady Pecy a vyhodil sem ten rezistor a už nic nebliká. 8) 8) 8)
Nooo, Františku, já osobně si myslím, že to není tím vyhozeným odporem, ale tím, že jsi dobře nasadil a utáhl svorky na akumulátoru! Hlavně že se to podařilo k tvojí spokojenosti. :lol: :lol: :lol:
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 541
Registrován: čtv říj 23, 2003 13:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

no důležité je, že už to funguje -i
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby ;-)
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Uživatelský avatar
Franta P.
Příspěvky: 2775
Registrován: úte pro 07, 2004 00:29
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Franta P. »

Hynek píše:
Franta P. píše:Dal sem na dobré rady Pecy a vyhodil sem ten rezistor a už nic nebliká. 8) 8) 8)
Nooo, Františku, já osobně si myslím, že to není tím vyhozeným odporem, ale tím, že jsi dobře nasadil a utáhl svorky na akumulátoru! Hlavně že se to podařilo k tvojí spokojenosti. :lol: :lol: :lol:
Po dotažení a vyčištění svorek to blikalo dál. až opravdu po vyhození toho kondíku to přestalo 8)
Uživatelský avatar
Franta P.
Příspěvky: 2775
Registrován: úte pro 07, 2004 00:29
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Franta P. »

zase problem. dnes sem natahoval silnější kabel a u baterky sem nainstaloval tu pruhlednou pojiskovnici s pojistkou 20A. Jelikož sem měl zesík v opravě tak kapacitor byl delší domu mimo provoz. Ale nebyl úplně vybitý. Před vpuštěnim proudu do soustavy sem ještě přiložil Paraelně což teda je +a-propojit ten rezistor. A šup zkrat a pojistka včudu. tak sem to zkusil připojit bez kapacitoru a tam už žádný zkrat nebyl a fungovalo to jak má. Co stim??? Když to píchnu přes kapacitor s tim rezistorem tak mi to vystřelí pojisku.
Tak mám nechat kapacitor úplně vybít rezistorem a pak to znovu zapojit nebo úplě vybít a zapojit bez rezistoru ale to zas bude pro kap. pěkná šlupa proudu ne? No abych nevymlátil hafo pojistek. nejsou levné. jedna 20kč. zkrat v kabelu není.
Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 541
Registrován: čtv říj 23, 2003 13:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Peca píše:...Co se týče odporu dodávaného výrobcem spolu s kapacitorem, tento má pouze dva smysly využití:

1) po nainstalovaní kapacitoru do vozidla se jeho připojení(nabití) provádí za pomoci tohoto odporu který se připojí seriově na přívodní kabel od baterie. Tímto způsobem dochází k pomalejšímu nabíjení kondenzátoru - jde v podstatě o bezpečnostní prvek. Po nabití kondenzátoru, které trvá zpravidla několik sekund, je nutné tento odpor z elektroinstalace odstranit...
zdůrazňuji slovo SÉRIOVĚ...
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby ;-)
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
phalanx
Příspěvky: 247
Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od phalanx »

Urob si velky prak, do toho praku daj kapacitor (kludne aj s rezistorom paralelne) a strel ho co najdalej sa ti podari, vyriesis niekolko problemov naraz ....
Honda Accord 1997 2.0 96kW Obrázek
Ford Mondeo 2004 96kW TDCI - to keď zneužívam otcove :)
EX: Espero 1.5 66kW, Leganza 2.0 98kW - obe bývalé rodinné
Uživatelský avatar
Franta P.
Příspěvky: 2775
Registrován: úte pro 07, 2004 00:29
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Franta P. »

zdůrazňuji slovo SÉRIOVĚ...[/quote]

A proc tam teda je napsano paraelně? Dnes sem mluvil v práci s elektrikářem a on řikal i nakreslil mi plánek že paraelní zapojení rezistoru slouží k pomalému vybijení kapacitoru. ale já mu řikal že když ho tam nechám furt tak mi bude vybijet baterku a zase se kapacitor se bude furt vybijet a nebude plnit svou funkci při chodu aparatury. A on řikal že baterka se vybijet nebude a kapacitor je nabytý behem pár vteřin i s rezistorem. Tak nevim. asi sem ho nemel kupovat zbytečnej litr v pr...
Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 541
Registrován: čtv říj 23, 2003 13:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

ale na to aby si ten kapacitor pomalu nabil musis ten rezistor pripojit na tech par vterin nabijeni seriove na kabel mezi baterku a ten kap.

paralelne pripojenej je na vybijeni...

uz jsem to psal jednou jak se to dela...

----------------------

Tímto příspěvkem končí veškerý můj zájem o toto téma a přestávám ho sledovat, protože to je pořád dokola to samé...
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby ;-)
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr S. »

20A pojistka? A proč tam máš kapacitor? Kdyby jsi tam měl 200A a k tomu odpovídající zátěž,tak to pochopím,ale takhle je to tam tak akorát na vybíjení baterky a pro zlost. Jestli ti můžu doporučit tak kontaktuj Radka Řehku na wwwre5pect.cz to je profík na muziku a ten ti poradí.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“