Stránka 7 z 7
Napsal: čtv čer 12, 2008 18:16
od Ondras
Díky Richarde, není co dodat.
pokec
Napsal: pát čer 13, 2008 16:37
od Serpico
...to Richard nemusíš se zastávat Ondráše - vizskozita tedy rozdíl mezi studenou a teplou hodnotou určuje třídu oleje ( dříve označováno syntetika - polo - minerál ) 0W / 5W / 10W / 15W // 30, 40, 50, 60,
nyní se více doporučuje 0W nebo 5W / 30 s menším vizskozním rozpětím ale dlouhodobě stálejší - API / ACEA další důležité hodnoty:
A3 / B3 tj.
HTHS větší než 3,5 naproti tomu A1 / B1 menší než 3,5 ( obyčejně 2,8 -2,9 ) pro nové motory nižší spotřeba paliva ale větší spotřeba oleje - musí doporučit výrobce, jiné výrobní tolerance...je toho hodně pokud má někdo chuť má možnost na
www.oleje.cz, jinak s tebou souhlasím oleje 0W / 5W oproti 10W / 15W podstatně dříve zaolejují motor v zimě při - 20°C je rozdíl přes 1 minutu!, teplé hodnoty 50 / 60 nemají význam pro normální auta - znamenají jenom větší spotřebu paliva - jsou pro větší zátěž a řekněme závodní auta a tak se nepřu a jenom dodávám...
Mějte se fajn
Re: pokec
Napsal: pát čer 13, 2008 19:25
od Richard
Serpico píše:...to Richard nemusíš se zastávat Ondráše - vizskozita tedy rozdíl mezi studenou a teplou hodnotou určuje třídu oleje
Promiň, ale v tomto s tebou nesouhlasím, viskozita je "tekutost a schopnost udržet olejový film" oleje a neurčuje žádnou třídu..... určuje rozsah použitelnosti oleje v závislosti na teplotu, přičemž O,5,10,15 s písmenem W označuje tekutost oleje ve studeném stavu 30,40,50,60 nijak neoznačené znamená tekutost v provozním stavu v cca 100C Oleje mohou být vícerozsahové např. 0W 40, nebo i jednorozsahové např. pro sekačky SAE 30. Např. pokud bych vyloučil startování Nubiry v zimě, nebo bych ji provozoval na Sahaře, můžu bez problémů použít olej např. 20W 40, nebo 20W 50, ev možná i jednorozsahový třídy SAE 30 avšak kvalitativně minimálně API SG ......... Myslím že se jedná o slovíčkaření a necháme kolegy pokud budou mít zájem aby si na netu o olejích zjistili vše co chtějí.....
pokec
Napsal: ned čer 15, 2008 10:25
od Serpico
...to Richarde samozřejmě jde o slovíčkaření - tekutost viskozita určuje třídu rozsah - vícerozsahové oleje 5W, 10W, 15W / 30,40,50 tedy dříve místo nyní
" třídy " označovaná syntetika - polosynt. - minerál ( a o těch mluvíme ), jen tak mimochodem označení třída se zavedlo místo dříve označované syntetiky-polo-minerálu, neodpovídalo skutečnosti - vyrábí se z minerálu. No a i já mám na oleji napsáno ( prostě jsem se podíval co tam je...)
" vyrobeno ze syntetických základových olejů..." pokud udáváš API S
L / CF ano souhlasím druhé písmeno určuje datum pro výrobu motoru a tedy určité složení ( dnes některé fy. vyrabí oleje pro veterány jiná charakteristika - jiné výrobní tolerance ) ale to nejdůležitější je
ACEA a to A 3 / B 3, A 1 / B1 má nižší HTHS - určeno pro nové motory VW a to bych nedával do našich korejců, víš my se přeme ( spíš si nerozumíme... ) o ničem co je na 40stránek na
www.oleje.cz a nejde tady napsat na pár řádků...a tak se měj a na Sahaře by si nepotřeboval vícerozsahový olej, ale je tam horko...
Mějte se fajn
Napsal: ned čer 15, 2008 13:48
od Bulldog1988
se vrátím zpět k témátu díly v Polsku..
Hanzy: Za kolik, že tam mají přední mlhovky na Nexii? potřebuju 1 před řidičem....Díky moc