spotreba Matiza?
http://auto.sme.sk/c/5351967/test-novy- ... riede.html
Za volantom Sparku je možné odhaliť, ako vo väčších autách vláčime v meste zbytočne veľa železa, potrebujeme podstatne viac miesta, horšie sa nám nasadá a plytváme výkonom aj palivom. Jednoducho príde čas, kedy bude u nás svet miniáut vnímaný podobne ako v civilizovaných veľkomestách
Týždenný test však odhalil, že Spark má na pomery svojej, ale aj triedy malých áut výbornú výbavu, ľahko sa obsluhuje, páči sa a navyše spotreba je taká, akú udáva výrobca.
TEST: Nový Spark potiahol medzi najlepších v triede
BREZNO. Predstavenie najmenšieho modelu Chevrolet na Slovensku bolo z pozície šoféra rozpačité. Najmä po prestúpení z testovacieho Volva S80 za volant Sparku. Jednoducho ani neviete ako a máte typický slovenský pohľad na miniauto. Týždenný test však odhalil, že Spark má na pomery svojej, ale aj triedy malých áut výbornú výbavu, ľahko sa obsluhuje, páči sa a navyše spotreba je taká, akú udáva výrobca.
Za volantom Sparku je možné odhaliť, ako vo väčších autách vláčime v meste zbytočne veľa železa, potrebujeme podstatne viac miesta, horšie sa nám nasadá a plytváme výkonom aj palivom. Jednoducho príde čas, kedy bude u nás svet miniáut vnímaný podobne ako v civilizovaných veľkomestách. Dovtedy možno niekomu výsledok testu príde smiešny, lebo počíta sa iba Octavia a za tie peniaze by takmer každý Slovák kúpil veľké auto.
autor: Rastislav Chvála, Alena Šperková
Test spotreby: Chevrolet Spark v meste a kopcoch
Ani verzia s palubným počítačom neukazuje priemernú spotrebu. Možno preto, že údajom výrobcu o spotrebe môžete plne dôverovať.
S dvomi typmi motorov a výbavy sme jazdili sto kilometrov v meste, na rovných úsekoch, ale aj v kopcoch stredného Slovenska. Rozdiel medzi verziami bol iba 0,12 litra a spotreba iba o 0,1 a 0,2 litra vyššia ako udáva výrobca. Pritom Sparky sa v teste spotreby museli vyšplhať cez dva poriadne kopce.
Spotreba mesto(l/100 km) 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,2
Kombinovaná spotreba 5,1
=====================================================================================================================
=====================================================================================================================
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005112001
Dynamika je také překvapující, rozjezdy z křižovatek jsou svižné, často svižnější než u silnějších vozů. Maximálka motoru je 164 km/h do omezovače otáček, lze ji při dobrém zajetí motoru reálně dosahovat. To však moc neprovozuji, podvozek a řízení těmto rychlostem zrovna nehoví. Běžné cestování rychlostmi 120 – 140 km/h je bez problému. Dokonce i předjíždění je bez problému.Vysvětlení pro posměváčky následuje: má to jen jednu nutnost. Je třeba myslet s předstihem a také tak řadit, či spíše podřazovat.
Spotřeba: Výše zmíněné výkony dosahuji se spotřebou do maximálních 5,6l/100km. Minimální spotřeba, kterou jsem dosáhl při dlouhé pohodové jízdě rychlostí kolem 100km/h byla kolem 4l.
Spotřeba ve městě většinou 5,2l, mimo město při svižné jízdě do 4,5 -5 l, při velmi dynamické jízdě do 5,6l. Povinné ručení něco málo přes tisíc korun. Startuje bez problému i v mínus dvaceti stupních Celsia. Velmi solidní zůstatková cena vozu..