Stránka 6 z 46

Re: Orlando a LPG

Napsal: ned lis 13, 2011 20:19
od slunce
Ahoj
Chystám se na nákup benzínového Orlanda (doufám že na jaře) a LPG rozhodně budu montovat. Měl jsem ho už v mém minulém autě Ford Mondeo 2.5 V6 AT Durashift 5 tronic byl to systém STAG 300 a maximální spokojenost. Náklady na jeden km cca 1,80 - 1,90Kč a to je prostě super kam se na to hrabe diesel. Pokud si chcete spočítat návratnost přestavby a náklady na provoz existují kalkulatorý tady jeden je: http://www.neptun-harfa.cz/Kalkulator-n ... /3171.html
Doufám že se přístup dealeru změní protože přijít o 5-ti letou záruku bych opravdu nechtěl.

Re: Orlando a LPG

Napsal: ned lis 13, 2011 23:25
od inza
Jediné co mě opravdu bere jsou kalkulátory zcela oddělené od reálných provozních nákladů. Spotřeba na LPG je o něco vyšší + je potřeba uvažovat (z běžných zkušeností lidí co LPG kolem mě mají) asi 1l benzínu na 100km na starty, studený provoz atd.
K tomu (pokud bych LPG neměl tak to neřeším) bych měl mít 1x za rok resp. 1x za 10tis km revizi LPG, navíc častější výměny oleje, výměny LPG filtru případně nějaký servis LPG zařízení, při pravidelné STK (což u nového auta asi nikdo neřeší) navíc emise jak LPG tak benzínu a po nějakém tom čase výměna nádrže, případně vstřikovačů, snížení hmotnosti nákladu (taky nikdo neřeší, ale měl by), otázku rezevního kola atd.
K tomu se přidává hloupý zákaz parkování v našich končinách.

Jediným plusem pak zůstává cena LPG, prodloužení dojezdu a již zmíněné osvobození od silniční daně (což ovšem u nového auta není žádná úspora, neboť je tam poloviční sazba - tedy sleva 48%. Silniční daň u LPG je tedy 0, u Orlanda 1.8 potom 1560Kč ročně )

Takže reálná úspora opravdu NENÍ polovina, i když si to můžeme namlouvat. Tím samozřejmě neříkám, že úspora není. Už jsem to tu psal a poměrně podrobně, jak zhruba se pohybují náklady. To jsem ještě nevěděl všechny.

Rozhodně u nového auta nepřijdou všechny vyjmenované náklady, ovšem rozdíl mezi naftou a benzínem s LPG se natolik zmenšuje, že bych se přikláněl k lepší dynamice u naftového motoru.

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon lis 14, 2011 12:46
od Krtek
Jo polovina to neni ale tak 1/3 asi určitě. Jaký častější výměny oleje ? Stačí dodržovat 15 tis km sevisní interval, olej s nikdy kvůli LPG častějš neměnil. Filtry na LPG ? Mně ho měněj pokaždý při revizi a ta i s filtrem stává 250-300 kč.
Ad návratnost... to každýmu fakt záleží na tom aby se mu to vrátilo do roka nebo do dvou ? Auta kupuju na delší dobu a v Nubiře se mi plyn zaplatil asi po 50 tis km, tj po 3 letech a zatim jí asi prodávat nebudu. Vždyť je jedno jestli to člověk najede za rok nebo za 5, když ví že to auto bude mít dýl.

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon lis 14, 2011 17:34
od Matsonic
Pekne srovnani pohonych hmot je ve Svetu motoru special DIESEL
Docela zajimave pocteni

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon lis 14, 2011 20:38
od inza
Bohužel při hodnocení jednotlivých paliv zapomněli právě na LPG :) a došli k tomu, že nafta je nejlepší věc na světě.
Mimo jiné také k tomu, že zásoby ropy jsou relativně neomezené (minimálně 30 let). Asi se nedívali na řadu dokumentů o ropě, její těžbě, zásobách a o ekonomickém přístupu k tomu, jaké informace je vhodné o ropě zveřejňovat...

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 10:50
od slunce
Náklady které popisuješ ve svém
příspěvku jsou v ročním porovnání
halířové položky.
Nezlob se na mě ale psát že 300Kč za
roční prohlídku LPG srovná náklady s
dieselem je naprostý nesmysl. Další věc
rozdíl ceny emisní kontroly diesel
versus LPG je také minimální.
Pokud porovnáš katalogovou cenu
mezi 2.0 VCD LTZ a 1.8 LTZ je rozdíl ve
prospěch benzínu cca 97000kč když si
od této částky odečteš náklady na
pořízení LPG cca 35000 tak jseš stále v
64000 v plusu. Při papírové spotřebě u
benzinu 7,3 resp. 8,3 LPG a u dieselu 6l
při cenách 17Kč/ l LPG vs 34kč/ l nafty si
to snad spočítáš sám. Dále jsi psal něco
ohledně poruch mám LPG 4 roky a
neměl jsem sním sebemenší problém
(pokud nepočítám fázi seřizování na
začátku) ale je fakt že pokud to tam je
tak se to může rozbít ale to platí i pro
turbo,vysokotlaké vstřikování nebo
naftové čerpadlo které je řadově dražší
než to benzínové a to ještě nepočítám
věčné dilema s kvalitou stále dražší
nafty.Takže jediné v čem máš pravdu
je že dynamika benzínu s LPG se té
dieselové nemůže rovnat protože ani
váhově na tom nebude diesel lépe
oproti LPG páč diesel má 1655kg
provozní a benzín bez LPG jen 1528kg +
LPG cca 80kg a jsem stále o 47kg lehčí.
Závěrem bych se vůbec nebál říci že
náklady nejsou poloviční ale je dost
možné že ještě nižší.

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 17:19
od Matsonic
A neni lepsi varianta CNG?
Mela by tam byt uspora oproti LPG jako u LPG a nafty.
Navic u CNG je zatim spotrebni dan 0

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 17:43
od slunce
A u CNG není stráta výkonu ale montáž je 2x tak dráha a zatím neni síť čerpacích stanic. Výborná je taky kombinace se soukromou čerpací stanici (pokud máš garáž) večer zaparkuješ přes noc tankuješ a platíš stejně jako za topení.

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 18:12
od Krtek
že neni ztráta výkonu se už 10 let tvrdí i u LPG. Pokud vim tak i nádrže na CNG bejvaj menší resp. dojezd je menšía to je průšvih při hustotě čerpaček CNG. Podle mně je CNG jeden velkej omyl.

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 18:20
od Matsonic
CNG by melo mit mnohem vetsi dojezd na litr nez LPG

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 20:18
od Hanzy
Dojezd CNG je stejne jako u LPG podle velikosti nadrzi ja mam u Comba CNG dojezd kolem 300km.
Vyhoda CNG je v tom ze je temer nulova spotreba benzinu.
Prestavby ale jak je psano jsou drahe a lepe koupit auto primo od vyrobce jako mam ja a u CNG jede lip na CNG nez na benzin taky je to tim ze CNG ma oktanove cislo kolem 120.
A prepocet je takovy ze 1l benzinu se rovna 1m3 CNG.
http://www.cng.cz/cs/vyhody-cng/

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 21:05
od Krtek
A jak máš velkou nádrž ? U blbý Feldy jsem měl na LPG dojezd 500-550, s Nubirou s nádrží místo rezervy 350-400 km. CNG je hůř stlačitelnej a je dobrej tak do autobusů a náklaďáků kde můžou mít větší nádrže.

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 21:29
od Hanzy
Ani nevim uz jak je velka nadrz ale je to origo tady to najdes
http://www.cngcompany.cz/31-opel_combo_1.6_cng_ecotec
Jinak CNG je stlaceny plyn a LPG je v kapalnem stavu.
A jeste k tem nadrzim tak maji auta origo i vetsi s dojezdem 400 az 500km mozna i vic zas to nemam u jinych tak nastudovane ale muzete mrknout...

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 21:36
od Krtek
Origo auta jo protože vynechávaj benzínovou nádrž tada spíš dělaj jenom malou třeba na 5- 10 litrů. A CNG je zemní plyn kdežto LPG je propan-butan.

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř lis 16, 2011 21:55
od Hanzy
Jsou mensi ale ne zas tolik ja mam na Combu 17l ale to je asi nejmensi co je nebo ted jsem jen mrkl na 1.4TSI Passata a ma dojezd 460 CNG a 440benzin.
Krtku co je CNG a LPG je snad jasne ale psal si rozdily ve stlaceni ale stlacuje se pouze CNG to je v aute v plynnem stavu kdezto LPG je v kapalnem a ten se nestlacuje.
Jinak kdo by chtel studovat jsou tam srovnavaci tabulky spotreby u konkretnich aut ...