Stránka 6 z 10

Napsal: pon pro 20, 2004 18:25
od eMKa Slovensko
U NAS SA O TO UZ POKUSALI. ALE PRED CHVILOU SME SA O TOM BAVILI S BLUE-OM A JEHO NAZOR JE ZE SA IM TO U NAS PODARI PRESADIT. KED NIE NA BUDUCI ROK TAK NESKOR URCITE

Napsal: pon pro 20, 2004 21:13
od petrm
Přesně tak když nenajíždíte ročně spoustu kilometrů jak už tady někdo psal víc 20 000 tak se to nevyplatí vem to že se to zaplatí po nějakejch 60 -70 000 Km při ceně 50 000 tak to budeš splácet 4-5 let než se ti to začne vracet a přeci jen ze skušeností plynový auto je náročnější na údržbu takže bych to asi zavrhnul :(

Napsal: pon pro 20, 2004 21:41
od Blue Lanos
moja rec, toto som mu dnes vykladal :D Inak nemam nic proti LPG je to super, ale ked je to uz z vyrobi a nie aby som do 6 rocneho auto napchal este 58000sk :shock: vsak je to na hlavu postavene :twisted: Ale aj ta lacnejsia varianta je dost nato, ze vykon ide dolu a spotreby LPG hore :evil:
Proste ja som dal plynu cervenu STOP :!:

Napsal: pon pro 20, 2004 21:45
od Krtek
U jetýho auta bych řešil LPG jedině aby to už bylo přestavěný. Nedáš tolik navíc a když půjde auto do šrotu tak jsi do něj alespoń necpal. Vloni jsem prodával plynovku Feldu a možná byla tak o 5-8 tis dražší než stejný bez plynu. Ted si řikam jakej jsem vůl. když vidim v jakym stavu jsou ostatní Felicie co tu jezděj :P

Napsal: pát úno 18, 2005 23:18
od Akri
Blue Lanos píše:moja rec, toto som mu dnes vykladal :D Inak nemam nic proti LPG je to super, ale ked je to uz z vyrobi a nie aby som do 6 rocneho auto napchal este 58000sk :shock: vsak je to na hlavu postavene :twisted: Ale aj ta lacnejsia varianta je dost nato, ze vykon ide dolu a spotreby LPG hore :evil:
Proste ja som dal plynu cervenu STOP :!:
Spotreba plynu je o neco vyssi, napr ja jezdim 10-11l/100km LPG.
O vykonu bych se hodne prel, ne o tom, ze jde dolu, to asi i neco jo, ale kdyz jezdis tim tvym stylem, to nemas sanci ani poznat.
Je fakt, ze 58000sk je bez debaty ranec, takze nad tim neni asi co dal vymyslet :roll: :roll:

Napsal: sob úno 19, 2005 09:26
od Krtek
Akri: pěkný kola !

Napsal: sob úno 19, 2005 15:09
od Akri
Krtek píše:Akri: pěkný kola !
Díky, to jsou moje nový liťáky :lol: :lol:

Napsal: sob úno 19, 2005 16:29
od Blue Lanos
prsote najlepsia vec je mat LPG uz namontovane z vyrobi tak som stastny :P

Napsal: sob úno 19, 2005 16:40
od Akri
Blue Lanos píše:prsote najlepsia vec je mat LPG uz namontovane z vyrobi tak som stastny :P
No tak taky to ma svy mouchy, ja tam mam system KOLTEC, coz u nas nikdo nedela, opravy ano, uz jsem si zjistil, ale treba dily, ted nemyslim membrany, ale kdyby se neco vy*ralo, by museli asi objednavat primo z Holandska, (ted me napada-Polsko, tam KOLTEC poznaji, a delaji ho, ale v Polsku je vlastne vsechno, ze?).
Jinak musim podotknout, ze ten system nema chybicku a kdyz slape, jako do ted je radost na ten plyn jezdit, ani nevim co je to benzin ;)

Napsal: stř lis 22, 2006 22:18
od Igi
Caute, tak prispejem so svojimi skusenostami s LPG v Lanose.

Splynovac BRC, disková nádrz namiesto rezervy. LPG bolo namontované pri stave tach. 72 tis.km, 6/2006, cena 27 tis Sk.
Asi po 500km zacal skápavat motor, ked som v 80-ke hodil neutrál. Zbehol som do firmy, nastavili bohatsiu zmes a prestalo to. Vraj je to sposobené tým, ze dosadnú membrány v splynovaci, takze zacne dávat chudobnejsiu zmes, co sa prejaví práve pri vyssej rýchlosti, ked naberá viac vzduchu. V rýchlosti pod 80, to nikdy neurobilo.
Bohuzial spotreba nie je taká, ako som cakal, mala byt cca 9l (na benzín mi to papalo 7,5-8,5l, pricom jazdím 25km do roboty), reálna spotreba plynu je okolo 10l . Podla technika, sa to malo upravit po 2 tis. km, ale nijak výrazne sa to neprejavilo a doteraz som na plyn najazdil 8 tis km. Je to mozno sposobené tými krátkymi jazdami. Ked som s tým isiel na dovolenku (2 osoby, + 80kg batoziny) do tatier, tak spotreba klesla zrazu na 7,5l, uz som mysel, ze som to omylom prepol na bezín, na ceste spat, bola 8,5l. Takze dlhodobý priemer je asi 9,5l .
Trochu sok som zazil, ked mi zrazu chýbalo asi 1l chladiacej kvapaliny, myslel som, ze prdlo tesnenie pod hlavou (vraj sa pri LPG stáva), tak som to dolial a odvtedy, som najazdil asi 4 tis km, ale ziadna voda nechýba, takze zrejme ostali nejaké bubliny v splynovaci.
Chlapík, co mi to montoval, doplnil systém o relé, ktoré pri prepnutí na plyn odpojí palivové cerpado, takze dúfam, ze tak skoro nezhorí.
Na plyn to má kludnejsí a tichsí chod. S výkonom to je také vselijaké, niekdy je to celkom akcné, niekedy nie, fakt mám pocit, ze výkon kolíse.

Celkovo mozem povedat, ze nelutujem, hlavne pri platení za plnú nádrz mám úsmev na tvári :D

Igor

Napsal: čtv lis 23, 2006 10:50
od orgi
Igi píše:Caute, tak prispejem so svojimi skusenostami s LPG v Lanose.

Splynovac BRC, disková nádrz namiesto rezervy. LPG bolo namontované pri stave tach. 72 tis.km, 6/2006, cena 27 tis Sk.
Asi po 500km zacal skápavat motor, ked som v 80-ke hodil neutrál. Zbehol som do firmy, nastavili bohatsiu zmes a prestalo to. Vraj je to sposobené tým, ze dosadnú membrány v splynovaci, takze zacne dávat chudobnejsiu zmes, co sa prejaví práve pri vyssej rýchlosti, ked naberá viac vzduchu. V rýchlosti pod 80, to nikdy neurobilo.
Bohuzial spotreba nie je taká, ako som cakal, mala byt cca 9l (na benzín mi to papalo 7,5-8,5l, pricom jazdím 25km do roboty), reálna spotreba plynu je okolo 10l . Podla technika, sa to malo upravit po 2 tis. km, ale nijak výrazne sa to neprejavilo a doteraz som na plyn najazdil 8 tis km. Je to mozno sposobené tými krátkymi jazdami. Ked som s tým isiel na dovolenku (2 osoby, + 80kg batoziny) do tatier, tak spotreba klesla zrazu na 7,5l, uz som mysel, ze som to omylom prepol na bezín, na ceste spat, bola 8,5l. Takze dlhodobý priemer je asi 9,5l .
Trochu sok som zazil, ked mi zrazu chýbalo asi 1l chladiacej kvapaliny, myslel som, ze prdlo tesnenie pod hlavou (vraj sa pri LPG stáva), tak som to dolial a odvtedy, som najazdil asi 4 tis km, ale ziadna voda nechýba, takze zrejme ostali nejaké bubliny v splynovaci.
Chlapík, co mi to montoval, doplnil systém o relé, ktoré pri prepnutí na plyn odpojí palivové cerpado, takze dúfam, ze tak skoro nezhorí.
Na plyn to má kludnejsí a tichsí chod. S výkonom to je také vselijaké, niekdy je to celkom akcné, niekedy nie, fakt mám pocit, ze výkon kolíse.

Celkovo mozem povedat, ze nelutujem, hlavne pri platení za plnú nádrz mám úsmev na tvári :D

Igor
tak vitaj v klube LPGakov ;-) uzivaj si ekonomicku jazdu.. inak mam tiez LPG, v lete dlhodoby priemer 8-8,5l po meste, v zime 9,5l :) a v poslednom case ho teda moc nesetrim :))

Napsal: čtv lis 23, 2006 11:09
od Richard
S tou spotřebou, montážníci říkají 5 - 10% ale realita je trochu jiná. Dělal jsem LPG na Feldu BRC s benzínem spotřeba 7,2 - 7,6 plyn málokdy pod 9. Je to dáno nižší výhřevností oproti benzínu. Prostě v 1 kg LPG je menší enrgie než v 1 kg benzinu. 1 lt benzinu váží asi 0,7 kg 1 lt LPG asi 0,5 kg. Tady vidíte jasně, že spotřeba se musí při stejném jízdy způsobu zvýšit. Dále zařízení taky něco váží cca 60 kg. a to se taky projeví. Tak vzhledem k výkonu Lanose, spotřeba kolem 10 lt je OK. Z toho co jsem nahoře napsal je jasné, že nejvíc se zvedá spotřeba pokud akcelerujete a potřebujete výkon. Při ustálené rychlosti např. na dálnici se dá počítat s navýšením tak o 1 lt. oproti benzínu.

Napsal: čtv lis 23, 2006 20:25
od Igi
Ako je to s výhrevnostou plynu neviem, ja som práve viac krát cítal a pocul, ze pri horení plynu vzniká viac tepla.
Neviem vsak, aká je závislost výkonu a teploty horenia zmesi. Dolezitý je vzniknutý tlak po výbuchu, samozrejme ze je tam súvislost s teplotou...

Kazdopádne mne to zatial papá zhruba 10l, niekomu viac a niekomu menej.
Ak odmyslím rozny styl jazdy, tak rozpetie spotreby benzínu 7,5-12L (co som sa docítal tu v roznych témach) mi príde dost velké.
Myslím, ze podstatný vplyv na spotrebu tu má stav a nastavenie motora.

Moj kolega prestaval Fiat uno na LPG. Predtým papal 8l benzínu, plynu 9-10L, potom sa zacal celý správat velice cudne, spotreba plynu aj benzínu isla rapídne hore, az to dospelo do stádia kompletnej rekonstrukcie piestov a neviem coho vsetkého. Pritom sa zistilo, ze motor bol dost v blbom stave (auto kupované z 2. ruky). Po v podstate malej generálke papá 6l benzínu, na plyn po GO este nesiel. Samozrejme mechanici tvrdili, ze to spáchal plyn, plynári to nepripústali.

Viacerí sa vyjadrili, ze plyn je citlivejsí na stav motora. Vady, ktoré sa pri benzíne, vhladom na jeho vlastnosti, nijak citelnejsie neprejavovali, plyn nedokáze "strávit".
Zmes LPG má vysiu teplotu vznietenia, cize sa tazsie odpáli od nekvalitnej iskry (zlé sviecky), kdezto na benzín to stací.
Tzv strielanie do sacieho potrubia-kedze pri klasickej prerábke na LPG je vybusná zmes uz v saní so vzduchom, tak zlý ventil moze pustit ohen do sania a uz to slahá, pre benzíne sa to nemusí prejavit.

Takze ak mi to zerie az 10l, mám z toho mensie bobky, ci je motor ok. Budem to sledovat, co nevidiet to pojde aj na prehliadku LPG, potom výmena rozvodov tak som zvedavý...

Btw: off topic-neviete niekto poradit seriozny servis daewoo v BA a okolí :?:

vdaka

Napsal: čtv lis 23, 2006 20:39
od -peha-
Dá sa povedať že Igi to popsal velmy presne -i Dokonca sa hovorý že plyn je indikátor porúch,je vážne citlivý na vzduch.filter a sviečky lebo to čo na benzine prejde plyn nestrávy ;) A ješte k tomu všetkému plyn šetrý motor už hlavne tým že v nom nevzniká karbon ;) :D :D :D

Napsal: čtv lis 23, 2006 21:07
od Krtek
Nesmíš zas tolik žrát ty reklamní kecy. Sice nevzniká v plyňákovi tolik karbonu ale vznikaj jiný svinstva. Olej se tváří že tolik nečerná ale degradovanej je taky dost, akorát jinym, míň viditelnym, způsobem.