Stránka 6 z 7
pokec
Napsal: čtv dub 03, 2008 18:37
od Serpico
...s omluvou vážení - měl jsem nedůvěru k výrobkům PL - Toyta tam začala vyrabět motory pro evropskou produkci - byla na špici hodnocení TÜV v D a hle už jsou problémy - poruchy, tak vážení nevím...
moje osobní zkušenosti byly nevalné a palikx mi varoval ( přední osu kuláky ramen i řízení origo - Daewoo - Korea, no dal jsem na něj a zatím bez problému...
toliko k PL ale nechci dloubat, čtu tady nákupy olejů a dílů - třeba se podělíte se zkušenostmi...
Mějte se fajn
Napsal: čtv dub 03, 2008 19:04
od Hanzy
Hodnoceni TUV je jako u nas STK takze bych rek nesmysl co se tyce statistiky o spolehlivosti a co se tyce Polska je rozdil KOUPENO v POLSKU a VYROBENO v POLSKU to bych rek je hlavni rozdil a jinak urcite lepsi vyrobeno v Polsku nez vyrobeno v Chine ale to je dnes temer vse takze bych rek takhle skatulkovat je hodne kratkozrake...
Napsal: čtv dub 03, 2008 21:18
od Petr S.
Hanzy píše:Hodnoceni TUV je jako u nas STK takze bych rek nesmysl co se tyce statistiky o spolehlivosti a co se tyce Polska je rozdil KOUPENO v POLSKU a VYROBENO v POLSKU to bych rek je hlavni rozdil a jinak urcite lepsi vyrobeno v Polsku nez vyrobeno v Chine ale to je dnes temer vse takze bych rek takhle skatulkovat je hodne kratkozrake...
Hanzyku Německá TUV se nedá s naší STK porovnávát. To co tady projde,by v Německu nikdy neprošlo! A na druhou stranu,když mají tuningové díly TUV,tak ti je bezproblému zapíšou do T.P.,což u nás nehrozí.
Napsal: pát dub 04, 2008 08:46
od Hanzy
Ale di vsude je to stejne a vsude jsou jen lidi kteri maji zname kteri privrou oko...
pokec
Napsal: pát dub 04, 2008 10:13
od Serpico
...to Hanzy nemůžu osobně hodnotit TÜV v D, s prostého důvodu neabsolvoval jsem ji, ale věřím ji víc ve srovnání s naší ( skorumpovanou a úplatnou, tam taky hraje roli vážnost a finanční ohodnocení, pokud tam technik bere průměrný německý plat já nevím asi 60 - 80tisíc Kč na naše, tak si váží své práce a zaměstnání ), němci jsou důkladní, komisní a přesní...na druhou stranu tuningové úpravy, tam dle tisku nejsou problém...a China pokud se dodá technologie může hodně překvapit...rozhodně nechci nic " škatulkovat ", je to jenom zkušenost nic víc nic míň ( polsko )... ale tomu co se děje dnes nerozumím, indická TATA koupila Jaguara...Rover se dělá v číně, renault v Turecku - některé modely a tak nevím...a taky do tebe nedloubu, budeš za chvíli taky zkušenost - oleje, díly ap. je to pochopitelné máš to blízko...
Mějte se fajn
Napsal: sob čer 07, 2008 23:57
od Bulldog1988
Serpico: Copak ti nevoní na polských olejích?
Tam nejsou vyráběny, ale jen dováženy odjinud....
Napsal: ned čer 08, 2008 10:03
od -peha-
Napsal: ned čer 08, 2008 10:41
od Hanzy
Napsal: ned čer 08, 2008 11:35
od -peha-
Napsal: ned čer 08, 2008 11:41
od Hanzy
Vubec bych to nedramatizoval dulezite je jestli pisou 5W nebo 10w nebo 15W vsechny oleje takto oznacene musi splnovat parametry pro dane oznaceni a pak je na kazdem z nas kolik si priplatime za napis a krasu obalu...
Napsal: ned čer 08, 2008 12:17
od -peha-
Napsal: ned čer 08, 2008 12:32
od Hanzy
Jasne 5W je stale 5W...
Napsal: ned čer 08, 2008 13:23
od Ondras
Ale viskozita neurčuje kvalitu oleje. Ta je dána specifikací API nebo ACEA, že ano
.
pokec
Napsal: čtv čer 12, 2008 17:41
od Serpico
...to Ondraš co to je dle tebe viskozita?
Mějte se fajn
Napsal: čtv čer 12, 2008 18:13
od Richard
Tady se musím zastat Ondrase, viskozita je vlastně tekutost oleje a W znamená za studena a to druhé číslo za tepla. Tedy olej 5W je v nizkých teplotách tekutější než 10W nebo 15W a rychleji se dostane po nastartování na místo kde má působit. To značení za tepla je tekutost v cca 100C tedy při normálním provozu. Olej např. 15W 40 ale může být např. dle API SC/CC (nějakej Mogul) ale i např. SH/CE toto označuje "kvalitu oleje" čím vyšší písmeno dle abecedy za S značí použitelnost pro benzínové motory a za C pro naftu. Uvedu ještě jeden příklad: Nyní jsem dal do Nubi 5W 40 SL a do mé Yamahy 5W 40 SG tedy viskozita stejná ale kvalitativní třída jiná. Existuje i další označení kvality jako je ACEA, normy VW, Mercedes, ev. pro motooleje JASO. A už se přestává používat dělení na minerální, polo či plně syntetické oleje, protože skoro všechny oleje jsou na minerální bázi zušlechťované syntetickými složkami a můžou být namíchaný v jakýkoli viskozitě......