Stránka 45 z 46

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 08:30
od Ondrapb
Krtku ty LPG názory jsou tak půl na půl...
Jedna půlka tvrdí že minimálními emisemi se ti olej nemá jak zasrat a tím zůstane déle ok.
Ta druhá tvrdí že:"Je jiste, ze LPG neni vhodne pro provoz se "studenym" motorem. Vodni pary, ktere jsou prirozenym produktem spalovani vsech uhlovodikovych paliv, kondenzuji na chladnejsich castech motoru. To samo o sobe je sice neprijemne, ale vyznamejsi je tento fakt pri soucasne vysoke koncentraci siry v palivu. Pokud jsem dobre hledal, muze byt v LPG az 200mg/kg (nejsem si jist aktualnosti limitu), v benzinu jen 9,6mg/kg a v nafte 11mg/kg. Pritom obsah je v pripade LPG povetsinou na hornim limitu, naproti tomu u benzinu zpravidla na polovine limitu. Prave sira po spaleni tvori oxid siricity a ten s vodou (kondenzovanou parou) kyselinu. Kysele prostredi pusobi korozivne a ukolem oleje je kyselost regulovat. Tim se vycerpavaji aditiva oleje. U LPG a "studenem" motoru se "alkalicka rezerva" vycerpa rychleji nez u provozu na ostatni paliva.
Pri provozu se "zahratym" motorem jiz tak vyznamne rozdily nejsou. Voda ze spalin totiz kondenzuje minimalne.
Naopak LPG je dokonaleji spalovano a netvori tak velky zbytek (hlavne pevna castice) po spaleni, jako kapalna paliva. Olejova napln je tak zejmena v porovnani se vznetovymi motory mene zatezovana pevnymi casticemi. Tento vliv se tak tyka predevsim opotrebeni motoru necistotami v oleji, zmenou viskozity pripadne jejich usazovanim.
LPG ale obsahuje take jednu velice neprijemnou slozku, dieny. Ty mohou tvorit pryskyricne struktury a komplikovat tak radnou funkci casti motoru. "

Vyňato o fóra oleje.cz... komentářů v tomto duchu tam bylo více vč. tribologického rozboru kde byl olej po 10 Kkm sice dobrý viskozitou i barvou ale aditivačně"mrtvý". Samozřejmě, mohl to být kec nebo od oleje který měl úplně jiný nájezd, nevim...
Snížit interval na svíce i olej po mám od http://lpgbrno.cz/(montují 13 let)
Jestli to je dobře nebo ne poznáme asi tak po dalších 200 000 km :)

dodatek: z čehož chápu že když někdo nalítá XXX po dálnici tak může klidně přetáhnout, já když nalítám X táců po zákaznících v Brně a 20 denně startuju tak zkrátit.

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 10:38
od Krtek
Díky za osvětu. Tak nějak si řikam, kdy někomu odešel kvůli oleji motor ? Pokud to nebyl výrobní paskvil. Já žádnej případ v okolí neznam (nemyslim jenom plyňáky) takže rezervy jsou všude snad velký. Kor když si automobilky občas dovolujou nesmyslný intervaly 30-50 tis km na jednu výměnu.
K tomu studenýmu motoru na LPG. Tohle snad kapku redukuje přepínání na plyn podle teploty vody. 105ka dokázala na plyn startovat, ve Feldě jsem moh na plyn přepnout až po nastartování a s Nubirou až při teplotě vody 50°, v zimě se přepne někdy až 3-4 km od nastartování.

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 17:58
od Ondrapb
Myslím že neodešel nikomu ale věřím že při opravdu dlouhodobém provozu by ve dvou testovaných motorech skutečně rozdíl byl.
No ona voda se ti ohřeje brzo, ale myslím že je to v souvislosti s prohřátím motoru jako takového, u olejové náplně je to snad kolem 10 km.
Jak říkám, ještě 200 000 km a povíme si kdo měl pravdu :mrgreen:

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 20:42
od Meda-Orlando
T jed na visoke ci niske otacky nema vliv a sem tam to skubne, treba ackoli se ted ochladilo na tech dvacet stupnu venku tak to zatim nepocituji tak nvm :roll: jinak sem to vnimal jak pri akceleraci tak pri stalem plynu

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 20:52
od Meda-Orlando
Jinak bracha mel mazdu asi r. 2008 naftaka, puvodni majitel tam daval evidentne huzci olej nez se melo, takze bracha tam lil origonal jaky se mel, a motor zacal klapat a za chvili sel pod kytisky :? Takze jen jeden muj zazitek vuci oleji 8)

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob zář 24, 2016 19:02
od Laco71
Ja mam Orlando 1.8 a na plyn mam nabehane okolo 85 000 km ,

olej mením každých 8000 km(!)

nech si hovorí , kto chce , čo chce ja mam na motor určité požiadavky, sem tam šlapem
na plyn uplne "na podlahu", a 5500 r.p.m ten motor vidí a zažíva každý deň

preto na oleji nešetrím

ano jazda na LPG vyčerpáva a skracuje TBN alkalicku rezervu oleja, pri velkom najazde kilometrov na jednom oleji

pred Orlandom, som mal Espero a pretože mi motor žral olej asi 1 liter na interval vymeny , tak som menil olej po 20 000 km, VYSLEDOK bol taký, že boli ROZPADNUTÉ gumové hadice odvetrávania motora
to bol DOKAZ zniženia alkalickej rezervy

teda , čo sa týka toho "škubania" pri jazde , na Orlande to mám OD NOVA , viacej na benzin ako na plyn
NELAMEM si stým hlavu

JEDE to ? JEDE !
No tak jakýpak, copak ?

Podla mńa to neodstráni NIKDY NIKTO , je to VLASTNOST elektroniky toho motora to škubanie , dokonca si matne spomínam , že to bolo aj na Espere avšak tam to bolo len sporadicky, nakolko Espero plnilo normu Euro III, kým Orlando je nastavené na normu Euro V , a tam to robí RJ /ECU/
motora

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob zář 24, 2016 19:31
od Meda-Orlando
Laco71 píše:Ja mam Orlando 1.8 a na plyn mam nabehane okolo 85 000 km ,

olej mením každých 8000 km(!)

nech si hovorí , kto chce , čo chce ja mam na motor určité požiadavky, sem tam šlapem
na plyn uplne "na podlahu", a 5500 r.p.m ten motor vidí a zažíva každý deň

preto na oleji nešetrím

ano jazda na LPG vyčerpáva a skracuje TBN alkalicku rezervu oleja, pri velkom najazde kilometrov na jednom oleji

pred Orlandom, som mal Espero a pretože mi motor žral olej asi 1 liter na interval vymeny , tak som menil olej po 20 000 km, VYSLEDOK bol taký, že boli ROZPADNUTÉ gumové hadice odvetrávania motora
to bol DOKAZ zniženia alkalickej rezervy

teda , čo sa týka toho "škubania" pri jazde , na Orlande to mám OD NOVA , viacej na benzin ako na plyn
NELAMEM si stým hlavu

JEDE to ? JEDE !
No tak jakýpak, copak ?

Podla mńa to neodstráni NIKDY NIKTO , je to VLASTNOST elektroniky toho motora to škubanie , dokonca si matne spomínam , že to bolo aj na Espere avšak tam to bolo len sporadicky, nakolko Espero plnilo normu Euro III, kým Orlando je nastavené na normu Euro V , a tam to robí RJ /ECU/
motora
dávám like kolego -i paradni odpověď :PP:

Re: Orlando a LPG

Napsal: ned zář 25, 2016 13:49
od Richard
Jen malinko poopravím tvrzení, že Espero plnilo EURO III, to určitě ne. Espero bylo předchůdcem Nubiry a Leganzy a oba tyto vozy v době střídání ve výrobě splňovaly EURO II , EURO III začly plnit až Nubiry a Legy a Tacumy v roce tuším 2001-2002
Tedy Espero bylo max. Euro II. Ale to vůbec nevadí, mezi EUII a EUIII je rozdíl jen minimální a dle měření emisí má Nubira splňovala EUIII s velkou rezervou a na LPG na tom byla ještě lépe. No ten Ekonesmysl jsem stejně musel za EU II zaplatit :-(((((

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon zář 26, 2016 20:31
od Petr S.
Richard píše:Jen malinko poopravím tvrzení, že Espero plnilo EURO III, to určitě ne. Espero bylo předchůdcem Nubiry a Leganzy a oba tyto vozy v době střídání ve výrobě splňovaly EURO II , EURO III začly plnit až Nubiry a Legy a Tacumy v roce tuším 2001-2002
Tedy Espero bylo max. Euro II. Ale to vůbec nevadí, mezi EUII a EUIII je rozdíl jen minimální a dle měření emisí má Nubira splňovala EUIII s velkou rezervou a na LPG na tom byla ještě lépe. No ten Ekonesmysl jsem stejně musel za EU II zaplatit :-(((((
Richarde já na emisích na LPG prošel na EUV!!! Na benzín už ne,ale EU II jsme dali bez problémů. A to už mám najeto 255000.Na oleji nešetřím. Dávám DEXOS II 5W30 a měním každý rok,nebo po 15000.

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon zář 26, 2016 21:32
od davehr
Ahoj, uvažuju o koupi Orlanda 1.8 16 V, rok 2011, s tím, že následně provedu přestavbu na LPG. Chci se zeptat, jaký systém je nejlepší a jaká může být orientační cena ?

Případně nějaké neduhy, které se můžou vyskytnout ?
Díky

Re: Orlando a LPG

Napsal: pát zář 30, 2016 11:19
od Meda-Orlando
Lidišky, jake by ste mi doporucili svicky pro lpg? Ci jake tam maji bejt original? Uvazuji o techto http://tuning.autodoplnky.cz/svicky-den ... 56158/?h=1 :roll:

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob říj 15, 2016 07:22
od Laco71
Denso a Bosch su určené skor pre VW a Skoda Group

Pre GM su určené NGK !

pre Orlando su tieto :

ZFR6FIX-11

A POZOR

pre mna NOVA INFORMACIA : odtrh na sviečke ma byť 1,1 mm :mrgreen:

Aj ked ja si to neviem predstaviť , ja zostanem u osvedčených 0,8 :cry:

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř říj 19, 2016 19:06
od Meda-Orlando
Diky za typ :-)

A mam tu jedno info pro vsechny co maji facebook, byla zalozena Česká skupina Chevrolet orlando tak budem jen radi kdyz se tam pridaji další :PP:

https://web.facebook.com/groups/552175884976845/

Re: Orlando a LPG

Napsal: čtv kvě 25, 2017 12:06
od Aldv
Zdravim, tak pridam i ja sve zkusenosti s Orlandem. Orlando mam cca 5 roku. Lpg montovane po 5 tis KM, nabehane na LPG cca 110 tis Km.
Zavady jsem resil dve, prvni po cca 95 tis se menilo nejake lozisko na hrideli a ted mi menili nejakou cast chladice oleje protoze pronikal olej do chladici kapaliny. Udajne bylo porusene nejake tesneni ktere se zvlast neprodava. To by i souhlasilo s predtim uvedenm nazorem o kyselosti oleje, ne vzdy jsem menil hned po 15 tis. Jinak zatim vse OK. Mam system Viale tekute vstrikovani paliva, cili Flash lube namontovany nemam.

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte čer 27, 2017 22:24
od chucky1
Zdravím,

potřeboval bych radu... mám Orlando 2013 najeto cca 85000, 1,8 benz. a rád bych nechal namontovat LPG. Jaký systém je osvědčený a pro toto auto vhodný? Případně poradili by jste, kde nechat namontovat ? Jsem z Říčanska u Prahy. Řešil tady už někdo nějaké problémy s motory při provozu na LPG ?

Moc děkuji za radu.