Ahojte příznivci Orlanda a LPG. Musím říci, že jsem nečetl úplně všechny stránky, něco z prostředka jsem vynechal, abych se dostal ke konci a zjistil tak vaše zkušenosti. Co mě však překvapilo, že mnozí z vás se ještě nedostali ani zdaleka k hranici 50t km, krom taxikáře, dokonce jsem tu četl o nájezdu jen 10t km. Kdo jsem a proč to píšu? Nejsem bohužel orlanďák, ikdyž auto se mi moooc líbí od samého počátku a ta poslední jiskra přeskočila tak 2 roky zpět, kdy jsme se náhodně a neplánovaně zastavili při cestě z jednoho výletu v saloonu Chevrolet a mohli si do auta i sednout. Manželka pak říkala, že jsme jí to neměli dělat, že jsme jí do toho auta neměli posazovat
, prostě ta si ho zamilovala. Jsem patriot, co ve své flotile aut neměl nikdy nic jiného než škodovku (120LS, Forman-karbec, Felda Combi-MPI, Fábka Combi HTP 12V, Felda-jednobod a Roomster HTP) a působím pod stejným nickem na škoda fóru, kde jsem už inventář
. Proč sem teda lezu? Spojuje nás LPG. Pouze moje první uvedené auto, stařičká šáde, jezdila rok na BA, dál už jen celé roky LPG forever. Takže za těch cca 20 let, jsem na LPG absoloval zhruba baj voko nějakých 600t km. Aktuálně brázdíme silnice s tou Fábulí a Roomem. Fábii mám od nova, teď v březnu měla 10let a LPG jsem tam dával po ujetých 5000km (kvůli zajetí), což mi trvalo asi 2,5 měsíce. Nyní mám na ní 301 560 km a na motoru je vše původní (krom tu zmiňovaného kurvítka EGR, ten jsem měnil asi 4x a pak už mě to přestalo bavit, ten poslední už mám zaslepen). Rooma jsme kupovali před necelými 4 roky, jako jetého s 50t km a ihned šel na přestavbu. Momentálně 139 000km, takže skoro 90t km na LPG. Mohu tedy zodpovědně říci, že s tím LPG mám jakési zkušenosti a lecos o tom vím. Co mě překvapuje také, je váš postoj ke svítícímu CHECKu a nezájem o to co vám signalizuje. Nevím jakou ševy používá diagnostiku, ale četl jsem tu, že někdo dokonce kabel má a spojí ho s telefonem, možná tu bude i samostatné téma na diag (ještě jsem se tu moc nerozhlížel). Já na svá auta mám také kabel a používám diagnostiku VAG určenou pro koncern VW, takže jsem schopen ty chyby identifikovat. A proč to píšu? Neboť je to docela důležité co to hlásí, páč pokud je to chudá nebo bohatá směs a vyskytuje se dlouhodobě, může stát za vašimi problémy s hlavou, potažmo ventily. Ono totiž pokud lambda detekuje chudou směs, dát podnět ECU, přidat na dávce, což směs obohatí a toto vyšší dávkování pak způsobuje dlouhodobé teplotní namáhání ventilů. Totéž platí pokud je směs bohatá. Vzhledem k tomu že moderní sekvence, se nechají bezvadně naladit na celé spektrum otáček a jízdních režimů, je to o tom jak to plynař umí a rozumí tomu. Neříkám, že se mi check nikdy nerozsvítil, ale nepodceňuji to. Na obou autech mám Tartarini, u fábule je to starší systém se vstřikovači Valtek. Výhoda, jednoduchý, levný, snadný na repas a dá se snadno čistit. Nejednou jsem si je čistil sám, zejména v zimních měsících, když mrzlo a vlivem nekvalitního plynu se mi vstřiky lepily. Jinak první repas byl ve 120t km (pouze gumičky), další pak v 220t km (měnily se jadýrka) a v 270t km opět gumičky. Na roomovi mám nový systém OBD EVO 08 s vlastními vstřikovači Tartarini, sice dražšími, ale dle servisáka nenáchylné na nečistoty, což zatím potvrzuji. Na fábuli nám trvalo snad čtvrt roku, než se nám jí podařilo naladit (holt jsem byl mezi průkopníky) ale od té doby, nebýt EGR, nevím co je to svítící CHECK. Na roomovi mi 1x -2x do roka check rožne, vždy to bývá při prudké změně režimu, tedy třeba dálničních 130 a pak náhlé odstavení plynu apod., tak pak jen mrknu co to bylo a nahlásím plynaři, zda chudé či bohaté, ikdyž v případě R, je to zbytečné, u nového systému to vidí v ECU LPG, v kterých otáčkách nebo režimu je to chudé či bohaté, na LPG mapě a může to pak v jednotlivých částech buď obohatit, nebo ochudit. Nejideálnější je to pak ladit za jízdy s napíchnutým testerem na diag.zásuvku a sledovat dlouhé a krátké korekce. Takže určitě pozor na to co vám to hlásí. .... A proč to vlastně celé píši? No Fábule už má své nejlepší km za sebou a další okolnosti nás nutí poohlížet se po něčem prostornějším, což 7 míst ideál a Orlík poměr výkon cena = ideální volba. Můj plynař mě teda od toho zrazuje, právě z důvodu těch ventilů, že ševy s tím má problém, proto se snažím pochytat rozumy i od zdejších uživatelů. Zatím však nájezd 50tkm pro mě nic vypovýdajícího není (pro mě otázka dvou roků), potřeboval bych dlouhodobější jistotu
... takže jsem zvědav na vaše další objektivní příspěvky ... a kdo ví, třeba jednou ...
tak hodně šťastných a bezproblémových km a jsem zvědav na vaše další postřehy
Zdraví zatím čistý
škodovák