Stránka 5 z 9
matiz
Napsal: pon pro 31, 2007 19:43
od Serpico
...to Kanonýr stačí ti hadice a vyvést mimo motor nejlépe nikam až dolů...takto to měli řešené závodní silniční čtyřtaktní motory Jawa i nakonec Honda, tam to bylo vyvedeno pod sedlem za zadní kolo.....a nakonec i stará Tatra 111 a to byl myslím dokonce dvanáctiválec, ale v tomto okamžiku se nepřu...no a nakonec vono to může přimazávat čepy škrtící klapky a nepatrně mastný vzduch může prospívat sedlům ventilů, ale v tomto okamžiku to je nepodložená teoretická otázka...proti palikxovi, petrmovi, JRD Mclarenovi i dalším jsem suchar teoretik...
Mějte se fajn
Napsal: úte led 01, 2008 09:20
od V.Brousek
Serpico díky za fundovanou a vyčerpávající informaci. Budu to řešit, protože jsem s tímto zařízením nic po 8 let nic nedělal a pokud to nasává vzduch s víka bentilů, dovedu si představit, jak to tam asi musí vypadat. On vůbec můj Matíz potřebuje vyměnit i olej v motoru, vyměnit zadní brzd. pakny ( na STK již měli připomínku) , brzdovou kapalinu, no budu muset skočit do montérek a trochu se svému roztomilému autíčku věnovat.
Napsal: úte led 01, 2008 10:32
od Rado77
Ja som dnes cistil klapku, tu su nejake fotky. Zasvinene to tam bolo fest, PCV islo ledva prefuknut a v saciom potrubi sa normalne dvihala cierna masa sajrajtu. Vycistil som aj vnutro kam som dociahol....no hnus !
http://imajr.com/01012008-001-592675
http://imajr.com/01012008-002-592676
http://imajr.com/01012008-592677
Inak vsetko ciste, tie 2 hadicky co idu do klapky, resp. este pred samotnu klapku tesne maju len 2 tenulinke dierky cez zelezo, oplati sa tiez pozriet, ci je to priechodne.
Napsal: stř led 02, 2008 08:50
od Rado77
Inak to vyvedenie PCV....neviem ci som to spravne pochopil, ale nastacilo by vyviest iba tuto hadicku prec
http://imajr.com/Klapka2-594470 (cervena sipka), ktora ide do sacieho a samotne sacie zaslepit?
Napsal: stř led 02, 2008 10:05
od Kanonýr
Rado77 píše:Inak to vyvedenie PCV....neviem ci som to spravne pochopil, ale nastacilo by vyviest iba tuto hadicku prec
http://imajr.com/Klapka2-594470 (cervena sipka), ktora ide do sacieho a samotne sacie zaslepit?
Rado, tuhle asi nee.. Spíš tu silnou z víka ventilů, to bude lepší...
Serpico, dík za vyčerpávající odpověď, myslím, že s tím něco provedu. Ono totiž do sání nejde jenom mastnota...
Napsal: stř led 02, 2008 17:41
od V.Brousek
Já se zeptám jinak. Matízkáři, máte někdo odpojenou hadičku co vede s víka ventilů a vyvedenou třeba někam pod vůz a tu odpojenenou jste nechali volně průchozí ? Protože dle mého názoru, čím má motor více najeto, tím bude touto hadičkou nasáváno více olej.příměsí a tím se bude zanášet ventil řízení nasávání vzduchu při volnoběhu IACV. Prosím o váš názor, případné vyjadření mechaniků ( Palikx,Petrm).
Napsal: stř led 02, 2008 21:03
od Ondras
Nevím proč by se mělo v PCV objevovat více oleje u motoru, ketrý má více najeto. Pro to není žádné opodstatnění. Bude se kumulovat nános na klapce apod, ale z PCV bude bordelu lítat pořád stejně. Určitě bych hadičku větrání ventilového víka neodváděl pod auto. Těsnost (a poměry tlaků pod víkem, před a za klapkou) celého PCV tak, jak je, by měla být zachována. To se řeší např. oil catch canem, tedy nádobou, která se do okruhu PCV připojí. Může to vypadat např. takto, ale vyrobit to lze i doma za pár korun:
Napsal: stř led 02, 2008 21:22
od V.Brousek
Ahoj Ondráši,
myslím že klidně může, protože stářím motoru, respektive opotřebením pístních kroužků, jak těsnících tak i stěracích, část tlaku (nespálená směs s příměsí nespáleného olej.filmu) nad pístem prochází pod píst a a tím ho nasává přes ventilové víko. Samozřejmě tvůj návrh to řeší. Mě to zajímá spíše teoreticky, že pokud by šel pouze čistý vzduch, třeba by tolik netrpěl ventilek volnoběhu. Ondráši, doufám že mluvíme o stejné věci.
Napsal: čtv led 03, 2008 19:31
od Rado77
Mne sa aj tak pozdava moja verzia vyvedenia hadicky, ktora ide hore z PCV ventilu do sacieho potrubia a dieru v sacom zaslepit. Ako vidno na fotkach v mojom predoslom prispevku, zanesene je vsetko az za klapkou. Pred klapkou a aj prichodzia strana samotnej klapky bola cista, resp. povrch kovu bol jemne obaleny priesvitnym sajrajtom. Ten by snad stacil na pripadne premazavanie klapky. Vsetok ten bordel teda vychadza az na strane sacieho potrubia, tam bolo na spodku hadam aj pol centimetra ciernej gebuziny. PCV ventil by sa nechal zapojeny ako je, plnil by nadalej svoju funkciu a tlak by bol OK. Ale to je iba hypoteza.
Napsal: čtv led 03, 2008 19:37
od Ondras
V.Brousek píše:Mě to zajímá spíše teoreticky, že pokud by šel pouze čistý vzduch, třeba by tolik netrpěl ventilek volnoběhu. Ondráši, doufám že mluvíme o stejné věci.
Já jsem u svého Matize nikdy nepozoroval v PCV nějak velké množství oleje. Stejně tak v sání bylo mastnoty minimálně. Zapojením nádobky do PCV, aby do sání nešla ani kapka oleje, se nic nezkazí, ale nějaká drastická úleva pro ventil volnoběhu (IAC) to asi nebude.
Napsal: čtv led 03, 2008 19:42
od V.Brousek
Ondráši, já jsem ještě krokový motorek nedemontoval, ale zde každý píše, že ho vyčistil, že tam byl sajrajt. Odkud se teda bere, když né z ventilového víka.
Napsal: čtv led 03, 2008 19:54
od Ondras
V.Brousek píše:Ondráši, já jsem ještě krokový motorek nedemontoval, ale zde každý píše, že ho vyčistil, že tam byl sajrajt. Odkud se teda bere, když né z ventilového víka.
Ale jistě, že z PCV, jen tvrdím, že tak málo, že je méně práce to tak jednou za 120kkm vyčistit (vycházím z toho, jak to vypadalo u mně), než tam montovat oil catch can.
Napsal: čtv led 03, 2008 19:58
od V.Brousek
Ondras píše:V.Brousek píše:Ondráši, já jsem ještě krokový motorek nedemontoval, ale zde každý píše, že ho vyčistil, že tam byl sajrajt. Odkud se teda bere, když né z ventilového víka.
Ale jistě, že z PCV, jen tvrdím, že tak málo, že je méně práce to tak jednou za 120kkm vyčistit (vycházím z toho, jak to vypadalo u mně), než tam montovat oil catch can.
Právě, že mě začíná zlobit volnoběh a tak pátrám kde začít. kabely, svíčky, rozdělovač vylučuji - tak právě se chci zaměřit na ten ventil volnoběhu.
Napsal: čtv led 03, 2008 21:07
od palikx
a co ti to dela ?volnobeh je nizssi a motor se vic trese?pokud ano zlobi modulator egr.plastovy hribek za sanim.
Napsal: čtv led 03, 2008 21:14
od V.Brousek
Ahoj Palikx,
co to dělá. Občas se motor na křižovatce zastaví. Nebo otáčky motoru klesnou a potom se vyrovnají do normálu.