krokovy motorcek

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

matiz

Příspěvek od Serpico »

...to Kanonýr stačí ti hadice a vyvést mimo motor nejlépe nikam až dolů...takto to měli řešené závodní silniční čtyřtaktní motory Jawa i nakonec Honda, tam to bylo vyvedeno pod sedlem za zadní kolo.....a nakonec i stará Tatra 111 a to byl myslím dokonce dvanáctiválec, ale v tomto okamžiku se nepřu...no a nakonec vono to může přimazávat čepy škrtící klapky a nepatrně mastný vzduch může prospívat sedlům ventilů, ale v tomto okamžiku to je nepodložená teoretická otázka...proti palikxovi, petrmovi, JRD Mclarenovi i dalším jsem suchar teoretik...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Serpico díky za fundovanou a vyčerpávající informaci. Budu to řešit, protože jsem s tímto zařízením nic po 8 let nic nedělal a pokud to nasává vzduch s víka bentilů, dovedu si představit, jak to tam asi musí vypadat. On vůbec můj Matíz potřebuje vyměnit i olej v motoru, vyměnit zadní brzd. pakny ( na STK již měli připomínku) , brzdovou kapalinu, no budu muset skočit do montérek a trochu se svému roztomilému autíčku věnovat.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ja som dnes cistil klapku, tu su nejake fotky. Zasvinene to tam bolo fest, PCV islo ledva prefuknut a v saciom potrubi sa normalne dvihala cierna masa sajrajtu. Vycistil som aj vnutro kam som dociahol....no hnus !

http://imajr.com/01012008-001-592675
http://imajr.com/01012008-002-592676
http://imajr.com/01012008-592677

Inak vsetko ciste, tie 2 hadicky co idu do klapky, resp. este pred samotnu klapku tesne maju len 2 tenulinke dierky cez zelezo, oplati sa tiez pozriet, ci je to priechodne.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Inak to vyvedenie PCV....neviem ci som to spravne pochopil, ale nastacilo by vyviest iba tuto hadicku prec http://imajr.com/Klapka2-594470 (cervena sipka), ktora ide do sacieho a samotne sacie zaslepit?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Kanonýr
Příspěvky: 48
Registrován: sob črc 29, 2006 20:06

Příspěvek od Kanonýr »

Rado77 píše:Inak to vyvedenie PCV....neviem ci som to spravne pochopil, ale nastacilo by vyviest iba tuto hadicku prec http://imajr.com/Klapka2-594470 (cervena sipka), ktora ide do sacieho a samotne sacie zaslepit?
Rado, tuhle asi nee.. Spíš tu silnou z víka ventilů, to bude lepší...

Serpico, dík za vyčerpávající odpověď, myslím, že s tím něco provedu. Ono totiž do sání nejde jenom mastnota...
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Já se zeptám jinak. Matízkáři, máte někdo odpojenou hadičku co vede s víka ventilů a vyvedenou třeba někam pod vůz a tu odpojenenou jste nechali volně průchozí ? Protože dle mého názoru, čím má motor více najeto, tím bude touto hadičkou nasáváno více olej.příměsí a tím se bude zanášet ventil řízení nasávání vzduchu při volnoběhu IACV. Prosím o váš názor, případné vyjadření mechaniků ( Palikx,Petrm).
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Nevím proč by se mělo v PCV objevovat více oleje u motoru, ketrý má více najeto. Pro to není žádné opodstatnění. Bude se kumulovat nános na klapce apod, ale z PCV bude bordelu lítat pořád stejně. Určitě bych hadičku větrání ventilového víka neodváděl pod auto. Těsnost (a poměry tlaků pod víkem, před a za klapkou) celého PCV tak, jak je, by měla být zachována. To se řeší např. oil catch canem, tedy nádobou, která se do okruhu PCV připojí. Může to vypadat např. takto, ale vyrobit to lze i doma za pár korun:

Obrázek
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ahoj Ondráši,
myslím že klidně může, protože stářím motoru, respektive opotřebením pístních kroužků, jak těsnících tak i stěracích, část tlaku (nespálená směs s příměsí nespáleného olej.filmu) nad pístem prochází pod píst a a tím ho nasává přes ventilové víko. Samozřejmě tvůj návrh to řeší. Mě to zajímá spíše teoreticky, že pokud by šel pouze čistý vzduch, třeba by tolik netrpěl ventilek volnoběhu. Ondráši, doufám že mluvíme o stejné věci.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Mne sa aj tak pozdava moja verzia vyvedenia hadicky, ktora ide hore z PCV ventilu do sacieho potrubia a dieru v sacom zaslepit. Ako vidno na fotkach v mojom predoslom prispevku, zanesene je vsetko az za klapkou. Pred klapkou a aj prichodzia strana samotnej klapky bola cista, resp. povrch kovu bol jemne obaleny priesvitnym sajrajtom. Ten by snad stacil na pripadne premazavanie klapky. Vsetok ten bordel teda vychadza az na strane sacieho potrubia, tam bolo na spodku hadam aj pol centimetra ciernej gebuziny. PCV ventil by sa nechal zapojeny ako je, plnil by nadalej svoju funkciu a tlak by bol OK. Ale to je iba hypoteza.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

V.Brousek píše:Mě to zajímá spíše teoreticky, že pokud by šel pouze čistý vzduch, třeba by tolik netrpěl ventilek volnoběhu. Ondráši, doufám že mluvíme o stejné věci.
Já jsem u svého Matize nikdy nepozoroval v PCV nějak velké množství oleje. Stejně tak v sání bylo mastnoty minimálně. Zapojením nádobky do PCV, aby do sání nešla ani kapka oleje, se nic nezkazí, ale nějaká drastická úleva pro ventil volnoběhu (IAC) to asi nebude.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondráši, já jsem ještě krokový motorek nedemontoval, ale zde každý píše, že ho vyčistil, že tam byl sajrajt. Odkud se teda bere, když né z ventilového víka.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

V.Brousek píše:Ondráši, já jsem ještě krokový motorek nedemontoval, ale zde každý píše, že ho vyčistil, že tam byl sajrajt. Odkud se teda bere, když né z ventilového víka.
Ale jistě, že z PCV, jen tvrdím, že tak málo, že je méně práce to tak jednou za 120kkm vyčistit (vycházím z toho, jak to vypadalo u mně), než tam montovat oil catch can.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:
V.Brousek píše:Ondráši, já jsem ještě krokový motorek nedemontoval, ale zde každý píše, že ho vyčistil, že tam byl sajrajt. Odkud se teda bere, když né z ventilového víka.
Ale jistě, že z PCV, jen tvrdím, že tak málo, že je méně práce to tak jednou za 120kkm vyčistit (vycházím z toho, jak to vypadalo u mně), než tam montovat oil catch can.
Právě, že mě začíná zlobit volnoběh a tak pátrám kde začít. kabely, svíčky, rozdělovač vylučuji - tak právě se chci zaměřit na ten ventil volnoběhu.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

a co ti to dela ?volnobeh je nizssi a motor se vic trese?pokud ano zlobi modulator egr.plastovy hribek za sanim.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ahoj Palikx,
co to dělá. Občas se motor na křižovatce zastaví. Nebo otáčky motoru klesnou a potom se vyrovnají do normálu.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“