Stránka 5 z 6
Napsal: čtv úno 21, 2008 15:05
od lubinob
Keď to má homologizáciu tak by to snáď išlo i zapísať do TP, ale chcelo by to minimálne i ostrekoavče svetlometov, viz tu:
http://www.tuning.sk/dokument_xenonove_ ... ety_tuning
Napsal: čtv úno 21, 2008 19:30
od seky
Áno,mám na svojej Nubi II namontovane HID xenony 11 mesiacov a je to super.Sú síce 8000K ale svieti to super,za dažďa je to trošku horšie.Teraz som dal reklamovať jednu výbojku,lebo zapaľuje nepravidelne a ma už menšiu intenzitu svetla.Reklamaciu uznali ,len je menší problém z dodavateľom ,tak mi vrátia peniaze. A teraz idem kupovať 6000K. A policajti??? doteraz nič žiadna námietka. Taktiež ani jedno bliknutie od protiidúcich aut.
Napsal: čtv úno 21, 2008 20:34
od Vlasta
Zajímal jsem se o ně taky a tak jsem se na to ptal našeho dvorního automechanika. Tady je jeho odpověď.
Kód: Vybrat vše
Je to pěknej podfuk, zapřemýšlej. Vyndáš Há čtyřku a na její místo vložíš Xenon, který svítí jak píšou desetkrát víc. Pak si vezmi obyčejný starý expozimetr co se používal kdysi při focení na zjištění množství světla a zjistíš že vyzářený tok světla je přibližně stejný. Je zase pravda, že za menší příkon než u H4. A teď jednoduchá otázka, je xenon stavěný na rychlé a nebo časté rosvěcování a zhasínání??? Asi ne co!!! Takže, když si budeš chtít zablikat na někoho dálkovýma, tak ti dálkové vlákno pokud se nemýlím zůstalo na stole ve vyndané osvědčené há čtyřce. Co teď??? Neboj výrobce není žádný blbec a tak společně s xenonem dal do baňky i obyčejné vlákno na dálkové světlo, které je po celou dobu svícení masírováno teplotou od hořícího xenonu. A životnost této dalo by se říct hybridní žárovky??? Těžko říct, ale jedno je jisté, když praskne to vlákno od dálkových světel, tak se přeci vyplatí koupit si celou žárovku. Ta bude asi z celého setu nejdražší. Nejspíš praskne v té chvíli, kdy tato sada už třeba nebude na pultech mototechen. Ale co, za 5tisíc se to přeci vyplatí. Krom toho hořící ohnisko plynu je absolutně mimo výrobcem vypočítanou polohou vlákna pro které je odrazová parabola zkonstruovaná. Pár zoufalců se sice chytne, ale nakonec zjistí, že žádná změna v osvětlení vozovky se neděje. Jen jejich auto trochu a to dost vzdáleně zepředu připomíná auta drahých značek, které jsou vybaveny opravdovými xenony a ně jen nějakou čínskou náhražkou, která je spíš chytákem na prachy. Ale, pokud někdo má úplně zbytečnejch 5 tisíc tak hurá do toho.
Nemám důvod mu nevěřit, zatím mi pokaždé poradil dobře. Podle mě je lepší udělat upravu zapojení, jak to tady proběhlo a použít lepší žárovky. Vyjde to levněji a výsledek asi bude srovnatelný nebo spíš lepší.
Napsal: čtv úno 21, 2008 21:42
od Hanzy
Spis bych rek ze o xenonech vi hodne malo je nejlepsi se ptat tech co s tim maji nejake zkusenosti a podle toho co pise dotycny mechanyk tak bych rek ze o tom vi strasne pramalo...
Napsal: čtv úno 21, 2008 21:49
od Vlasta
Podle něj jsou xeony a XEONY a o tom asi bude. Několik takových levných montoval na přání zákazníka. Jestli máš s nima nějaké osobní zkušenosti a jsou jiné a pozitivní, tak sem s tím. Určitě je lepší, když má člověk možnost srovnávat zkušenosti od víc lidí.
Napsal: čtv úno 21, 2008 22:10
od Hanzy
Mam zatim jen ty nejlepsi a to hlavne co se tyce svitivosti ted jak sednu do auta jineho bez xenonu tak si myslim ze jedu na parkovacky...
Jinak co se tyka misto H4 tak se dava tzv bixenon a je vic typu i jinak do H4 a co se tyce kvality tak je pravda ze se udajne prodavaji i xenony nizsi kvality a je dobre si to trosku overit...
Muj nazor je takovy ze je fakt dobre to davat jen do cockovych svetel jak je original nebot ta cocka je preci na to delana a hezky svetlo smeruje a neoslnuje jak v tech klasickych svetlech...
Napsal: čtv úno 21, 2008 22:26
od Hynek
Hanzy, máš pravdu, ostatně jako vždy!
Parabola,určená pro klasickou H4 má naprosto nevhodné zaoblení ať pro jakostní nebo obyčejnou xenonovou žárovku. "Svítící" bod, je totiž mimo ohnisko !!
Pro nevěřící: Postavte se s autem asi 8 metrů před světlou zeď, do jednoho světla dejte xenon a v druhém nechte H4 a rozsviťte světla. Pochopíte ten rozdíl okamžitě!
Napsal: čtv úno 21, 2008 22:45
od Hanzy
No vzdycky pravdu uplne nemam jsem jen clovek a doufam zes to nemyslel ironycky...
Co se tyce tech xenonu jsem ale toho uz dost nastudoval a patral i v jinych diskuzich taky koukam na cestach a nekdy jak to nekdo narve do klasickych drazkovanych svetel tak je to opravdu zazitek a v tomhle by to chtelo opravdu trosku soudnosti...ja jsem byl po nehode na serizeni svetel nebot jsem na to haklivy a nesnasim na jinych neserizene svetla ktere oslnuji a navic ani nevidi jak spravne maji a koukal jsem na to a svetlo vykresluje tvar tzv hokejky a u me se nezmenilo nebot jsem byl to serizovat znova po snizeni auta uz s xenovy a hokejka krasne a presne vykreslena jeko u halogenu.Investice minimalni byl jsem v Barum servisu u nas a cena serizeni 75kc takze smesna ale za velkou sluzbu jak sobe tak ostatnim ridicum...
Napsal: pát úno 22, 2008 09:32
od Richard
Hanzy, má to ale jeden háček. Tvoje světla i světla všech ostatních zde na foru jsou homologována tedy schválena a zkoušena na halogenové žárovky H4 nebo H1, je to taky na skle reflektoru uvedeno. Když tam dáš xenony, porušuješ zákon tím, že provozuješ auto s s úpravou, kterou nikdo v celé Evropě do provozu nepovolil. I to o něčem nenormálním vypovídá. Kdyby bylo vše OK určitě by se v nějaké zemi Evropy záměna halogenu za xenon kit povolila a tebou propagovaná záměna by zcela legální. Všechny přestavbové sady jsou nehomologované, tudíž neschválené pro provoz na veřejných komunikacích v celé Evropě.
To znamená, že první policajt, kterej není trubka ti sebere papíry a zacvakáš pokutu včetně příslušné porce bodů. Já vím, řekneš, "kdo se bojí sere v síni... " ale myslím, že tudy cesta nevede. Věřím, že podobné úpravy jsou nebezpečné pro ostaní a to že ty dobře vidíš, neznamená že ostaní jsou ze setkání s takto zbastleným osvětlením nadšeni
Napsal: pát úno 22, 2008 14:43
od Hanzy
To beru jako samozrejmou vec ze to tam spravne nesmi byt jako vse co nema na aute delat ale ja osobne se ridim selskym zdravym rozumem a spoleham na to ze i vetsina strazcu zakona ke sve praci pristoupi s tim ze maji na vec svuj nazor a vlastni mozek a ne takovy co nejaky imbecyl vymyslel nejaky nesmysl jako spoustu kravin a nesmyslu v silnicnim zakone a zatim musim zaklepat to takhle funguje pokud neni nejaky aktivni co honi frcky a nebo byl cely den na kavince na pumpe a pak chce honit vysledky pro sefa ale to je tak se vsim na aute,ja tuhle vec povazuju jako zvyseni bezpecnosti jizdy za snizene viditelnosti a to dost velkym zpusobem a spis bych se zameril na ty co nemaji spravne serizene svetla a oslnujou daleko vic...Jinak to je na aute se vsim kdyz vas zastasvi jestli vam nic nevisi na zrcatku jestli mate origo zarovky zadne diody jestli spravnou siri gum zasterky povinnou vybavu homlogovane kridlo atd atd proste pokud natrefite na takoveho tak to potom holt je smula ale kdyz bude chtit tak vzdy neco najde
Napsal: sob čer 07, 2008 21:51
od Richard
Napsal: sob čer 07, 2008 22:18
od Ivoš
Vypadá to teda bezvadně musím říct....a připojil jsi to normálně na dálkovky?
Napsal: sob čer 07, 2008 22:22
od Richard
No já jsem udělal nový přívody ke světlům včetně pojistek a relátek ---- tak jsem použil ty původní dráty co šli k dálkáčům a korát jsem to propojil
Napsal: sob čer 07, 2008 22:41
od Goose
Napsal: ned čer 08, 2008 13:05
od Vít, Jiří