Stránka 5 z 6

Napsal: pát říj 19, 2007 10:43
od jegi
Ja to už mám úspešne za sebou -i ,len musel som asi hodinu čakať, auto vychladlo, a keď potom pripojili meranie som bol zdesený, aké zlé hodnoty tam mám.Treba tam ísť so "žeravým" motorom, ináč človek neprejde! :o)

Napsal: pát říj 19, 2007 11:00
od kasma
jegi, jasne ze horuci motor, ja som sa tiez prvy krat toho zlakol :lol:
ale teraz uz viem ako to chodi, prvy krat mi emisie odmeral na treti pokus, kym sa zasa zohrial motor a vypol autom, sitic.

Napsal: pát říj 19, 2007 19:30
od ppp
Ak by mne chceli merat emisie so studenym motorom, tak si vypytam meno technika so slovami ze cislo prevadzy a cislo na spravny odbor ministerstva dopravy si zistim sam. Pretoze vo vykonavacich predpisoch (ciakosatovola) maju napisane ze pred meranim musia zahriat auto na prevadzkovu teplotu bud jazdou alebo mieren zvysenymi otackami na mieste.

Napsal: pát říj 19, 2007 20:02
od -peha-
Presne ak sa merajú emisie tak vždy pri prvádzovej teplote :D

emise

Napsal: pát říj 19, 2007 20:15
od Serpico
....jasně jegi, ppp, peha - jenom dodávám, když technikovi vyjede papír - je tam teplota oleje a pokud není aspoň k 90°C anebo je například 40°C je technik vůl.... - tedy protáhnout jízdou na STK a nevypínat nechat běžet, ideální opravdu okolo 90°C a přes a hlavně je zahřátý katalyzátor ten nesmí vychladnout a zahřívá se 10km a více....


Mějme se fajn a procházejme emise i STK

Napsal: pon říj 22, 2007 07:30
od kasma
Ano to som si vsimol, katalyzator musi byt zahriaty min na 10 km. Teraz idem merat emisie tak som zvedavy ako to dopadne...Drzte palce.

mrchy

Napsal: čtv lis 15, 2007 15:11
od andyjj
Včera som bol na emisnej S Esperom. Samozrejme som ho pekne prebehol a čuduj sa svetu že som neprešiel. Na drzovku si pýtal úplatok aby to bolo OK, lebo vraj je vadný katalyzátor. Take hodnoty čo to ukazovalo, no neveril som a tak som odišiel.
Prečítal som si príspevky na tomto fóre a okúsil prax.
Povedal som že som bol na diagnostike atď., podoťahovali spoje na výfuku. Neveril som vlastným očiam, všetko hlboko pod povolenými hodnotami. Toho TECHNIKA tam skoro vyvalilo ako je to možné.

Najväčšia sranda na tom je, že pani na espere predomnou neprešla z toho istého dôvodu ako ja včera, ale ona si priplatila tým celý problém vyriešila.

Ako može malá lož pomôcť dobrej veci.

Na zváženie. :lol: :lol:

EMISE

Napsal: čtv lis 15, 2007 19:38
od Serpico
...to andyjj...vono stačí málo prostě studenej motor ( nakonec je zima )...a šup mužeš solit,mazat vyber si...no a pokud si přečet vše tak je ti to jasný...nemám rád, když někdo ze mě dělá vola... no a když si byl navíc předtím na diagnostice a vše hluboko pod normou není co řešit...aneb co dodat...


Mějte se fajn

To SERPICO

Napsal: pát lis 16, 2007 14:36
od andyjj
Ja som na tej diagnostike ani nebol.

Jediné čo som urobil bolo, že som odpojil OCTANE SELECTOR. Auto som nezahrieval, skrátka tá istá trasa ako pri 1. pokuse tak tá istá trasa pri pokuse druhom ale bez toho selektora.

ale aj tak Vďaka.

Napsal: pon lis 19, 2007 12:24
od stefan
Chceš povedať že pri odpojenom oktan selectore

auto lepšie hodnoty ako pri zapojenom na 95 oktan benzín?
Všetci tu tvrdili opak !!!

Napsal: pon lis 19, 2007 12:53
od andyjj
Neviem čím to je, ale skrátka pomohlo.
Síce auto išlo s octane selektorom kľudnejšie a tichšie ale tie skákajúce hodnoty na emisnej boli riadne pecky.

espero

Napsal: pon lis 19, 2007 17:06
od Serpico
...to andyjj popíráš všechny teorie... ( optimální spalování ) a nakonec i praxi...po nastavení na 95 octanů ( petrm+palikx ) jede nessie velmi dobře, předstih v základu poklesl z 10° na 9° ( scanner Daewoo palikx )... a emise jsou na třetinových hodnotách...HC povoleno 100 naměřená hodnota 10 volnoběh atd.,samozřejmě to souvisí s celkovým stavem motoru, jinak se nechci přít, můžu teoreticky připustit, že tvůj natankovaný benzín neměl deklarovaných 95 ale jenom 91, to se taky stává, navíc benzín má určitou espiraci ale nevím přesně....

Mějte s fajn

Napsal: pon lis 19, 2007 17:23
od JRD McLAREN
..no ..ja maam octan selector...

a na emiske to tiez malo hodnoty az.az..
a cesta na stk/ek bola cca 6-7km..
polhodina cakania, so zapnutym motorom..
..a aj tak to bolo malo..

az po cca 5min. drzania motora v otackach cca. 5000ot/min.
hodnoty zacaly klesat...

a pokial som dobre cital jeden "navod", taq EK by mali robit na teplom motore,..
pri teplote OLEJA na priblizne 90stC

ale co ja maam tu naokolo Emisky, ..taq vseci technici vedia ze DAEWAA 16V proste nejduu..
a nezmestia sa do limitov..

nexia

Napsal: pon lis 19, 2007 17:32
od Serpico
....tak, tak JRD McLaren - teplota oleje okolo 90°C - jinak chceš mi vyhodit príma dej mi nudli ( na nudli z P.C. 50°C olej a mám následnou zdarma a ty si hledej místo...) no vono se to hezky píše...no asi je lepší se dohodnout....prostě motor musí být na provozní teplotě ( olej ke 20km minimámálně ) + zahřátý katalyzátor ( opravdu začíná být funkční až po 10 - 15 km, prostě ohřátý-nažhavený....)

Mějte s fajn

Napsal: ned pro 23, 2007 13:52
od kasma
Takze emisnou a stk som presiel... na dva roky mam pokoj.  No klakson mi nejde stale a to je "B" chyba, cize vazna, ale dohodol som sa s nimi  :lol: