EMISNÁ KONTROLA OD 1.4.2007 (SLOVAKIA)

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
jegi
Příspěvky: 191
Registrován: ned led 21, 2007 11:45
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jegi »

Ja to už mám úspešne za sebou -i ,len musel som asi hodinu čakať, auto vychladlo, a keď potom pripojili meranie som bol zdesený, aké zlé hodnoty tam mám.Treba tam ísť so "žeravým" motorom, ináč človek neprejde! :o)
ex Espero 1.5 GLX
Mazda 6, 1.8
Moje hobby: http://www.cactuslandia.websnadno.cz
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

jegi, jasne ze horuci motor, ja som sa tiez prvy krat toho zlakol :lol:
ale teraz uz viem ako to chodi, prvy krat mi emisie odmeral na treti pokus, kym sa zasa zohrial motor a vypol autom, sitic.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ak by mne chceli merat emisie so studenym motorom, tak si vypytam meno technika so slovami ze cislo prevadzy a cislo na spravny odbor ministerstva dopravy si zistim sam. Pretoze vo vykonavacich predpisoch (ciakosatovola) maju napisane ze pred meranim musia zahriat auto na prevadzkovu teplotu bud jazdou alebo mieren zvysenymi otackami na mieste.
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Presne ak sa merajú emisie tak vždy pri prvádzovej teplote :D
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

emise

Příspěvek od Serpico »

....jasně jegi, ppp, peha - jenom dodávám, když technikovi vyjede papír - je tam teplota oleje a pokud není aspoň k 90°C anebo je například 40°C je technik vůl.... - tedy protáhnout jízdou na STK a nevypínat nechat běžet, ideální opravdu okolo 90°C a přes a hlavně je zahřátý katalyzátor ten nesmí vychladnout a zahřívá se 10km a více....


Mějme se fajn a procházejme emise i STK
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Ano to som si vsimol, katalyzator musi byt zahriaty min na 10 km. Teraz idem merat emisie tak som zvedavy ako to dopadne...Drzte palce.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
andyjj
Příspěvky: 51
Registrován: úte dub 24, 2007 22:13

mrchy

Příspěvek od andyjj »

Včera som bol na emisnej S Esperom. Samozrejme som ho pekne prebehol a čuduj sa svetu že som neprešiel. Na drzovku si pýtal úplatok aby to bolo OK, lebo vraj je vadný katalyzátor. Take hodnoty čo to ukazovalo, no neveril som a tak som odišiel.
Prečítal som si príspevky na tomto fóre a okúsil prax.
Povedal som že som bol na diagnostike atď., podoťahovali spoje na výfuku. Neveril som vlastným očiam, všetko hlboko pod povolenými hodnotami. Toho TECHNIKA tam skoro vyvalilo ako je to možné.

Najväčšia sranda na tom je, že pani na espere predomnou neprešla z toho istého dôvodu ako ja včera, ale ona si priplatila tým celý problém vyriešila.

Ako može malá lož pomôcť dobrej veci.

Na zváženie. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

EMISE

Příspěvek od Serpico »

...to andyjj...vono stačí málo prostě studenej motor ( nakonec je zima )...a šup mužeš solit,mazat vyber si...no a pokud si přečet vše tak je ti to jasný...nemám rád, když někdo ze mě dělá vola... no a když si byl navíc předtím na diagnostice a vše hluboko pod normou není co řešit...aneb co dodat...


Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
andyjj
Příspěvky: 51
Registrován: úte dub 24, 2007 22:13

To SERPICO

Příspěvek od andyjj »

Ja som na tej diagnostike ani nebol.

Jediné čo som urobil bolo, že som odpojil OCTANE SELECTOR. Auto som nezahrieval, skrátka tá istá trasa ako pri 1. pokuse tak tá istá trasa pri pokuse druhom ale bez toho selektora.

ale aj tak Vďaka.
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Chceš povedať že pri odpojenom oktan selectore

auto lepšie hodnoty ako pri zapojenom na 95 oktan benzín?
Všetci tu tvrdili opak !!!
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
andyjj
Příspěvky: 51
Registrován: úte dub 24, 2007 22:13

Příspěvek od andyjj »

Neviem čím to je, ale skrátka pomohlo.
Síce auto išlo s octane selektorom kľudnejšie a tichšie ale tie skákajúce hodnoty na emisnej boli riadne pecky.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

espero

Příspěvek od Serpico »

...to andyjj popíráš všechny teorie... ( optimální spalování ) a nakonec i praxi...po nastavení na 95 octanů ( petrm+palikx ) jede nessie velmi dobře, předstih v základu poklesl z 10° na 9° ( scanner Daewoo palikx )... a emise jsou na třetinových hodnotách...HC povoleno 100 naměřená hodnota 10 volnoběh atd.,samozřejmě to souvisí s celkovým stavem motoru, jinak se nechci přít, můžu teoreticky připustit, že tvůj natankovaný benzín neměl deklarovaných 95 ale jenom 91, to se taky stává, navíc benzín má určitou espiraci ale nevím přesně....

Mějte s fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no ..ja maam octan selector...

a na emiske to tiez malo hodnoty az.az..
a cesta na stk/ek bola cca 6-7km..
polhodina cakania, so zapnutym motorom..
..a aj tak to bolo malo..

az po cca 5min. drzania motora v otackach cca. 5000ot/min.
hodnoty zacaly klesat...

a pokial som dobre cital jeden "navod", taq EK by mali robit na teplom motore,..
pri teplote OLEJA na priblizne 90stC

ale co ja maam tu naokolo Emisky, ..taq vseci technici vedia ze DAEWAA 16V proste nejduu..
a nezmestia sa do limitov..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

nexia

Příspěvek od Serpico »

....tak, tak JRD McLaren - teplota oleje okolo 90°C - jinak chceš mi vyhodit príma dej mi nudli ( na nudli z P.C. 50°C olej a mám následnou zdarma a ty si hledej místo...) no vono se to hezky píše...no asi je lepší se dohodnout....prostě motor musí být na provozní teplotě ( olej ke 20km minimámálně ) + zahřátý katalyzátor ( opravdu začíná být funkční až po 10 - 15 km, prostě ohřátý-nažhavený....)

Mějte s fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Takze emisnou a stk som presiel... na dva roky mam pokoj.  No klakson mi nejde stale a to je "B" chyba, cize vazna, ale dohodol som sa s nimi  :lol:
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“