Stránka 5 z 9
Napsal: úte říj 03, 2006 19:42
od JRD McLAREN
..no ja prolemy z brzdenim (brzdami) nemaam....
(ako asi vecsina z vas vie, hlavne VADO ...
)
..ono este pri podradovani a brzdenii motorom..
..su tu aj faktory, vecsie opotrebovanie spojky,..
..a rozvodovy remen dostava zbytocne razy..
....cize sa tu sracuje zivotnost tychto komponentov..
..
ja osobne povazujem podradovanie, a brzdenie motorom na rovinke za zbytocnost..
..ale zato v kopcovitom terene za vec potrebnu a uzitocnuuu..
..uz som videl par vozov, ktorym za dymilo "z kolies".. (na donovaloch a pod..)
(ze vec naazoru...asi.. alebo zvyku..)
Napsal: úte říj 03, 2006 21:02
od ppp
Mne brzdenie motorom pouzivam len ak nechcem vyradovat ale nepodradujem kvoli tomu. Na espere to aj tak nema vyznam. Pri 2jke a asi 5t otackach zacinam mat pocit ze autao asi naozaj brzdi motorom ale je to take nerpesvedcive a na 3jke to z takych donovalov napriklad nebrzdi natolko vyznamne aby to malo zmysel. Nechavam tam rychlost len kvoli tomu aby som podla zvuku vedel ze uz musim pribrzdit.
Taka skodovecka tam som si dal za 3 a na celom zjazde z certovice smerom k hybe stacilo sliapnut na brzdu celkovo 4 krat. 3 krat na 180stupnovych vracackach a raz po dlhom useku pred pravouhlou ostrou (tusim sa tam zacinala 40tka).
Napsal: úte říj 03, 2006 21:33
od palikx
no tak sem to tady prelouskal az sem a misty se nestacim divit.Nechci nikoho nastvat tak jen reknu ze u motoru mpi se urcite nevysusi kanaly to muzu zarucit(vstrik je totiz u ventilu a vstrikuje vetsinou na ventil a tak nema co vysychat)u jednobodu je to asi jinak a tam je mozne vsecko ale zjistim to.u motoru tdi je taky davka paliva 0.a to jestli vw auta vstrikuji neco malo to zjistim brzy.jinak nove daewa jako nubira 2 s novejsim systemem vstrikovani maji davku paliva taky 0.schrnuto zatim jsem nevidel motor s elektronickym vstrikovanim ktery by pri brzdeni motorem cokoliv strikal do motoru.
jestli nejake existuje snad ho brzy najdu a napisu vam.
ps muj starej turbodiesel taky vypinal davku paliva na 0(podtlakem)
Napsal: úte říj 03, 2006 21:43
od JRD McLAREN
..jo ono sa tu spomina vysusovaie kanalov ..??
...zeby som to prehliadol ..??
,,Pavle.. ja som onoho casu cital jednu knizku VW,..
kde sa spominalo ze pri brzdenim motorom je zmes paliva 1:40
..ci to este platiii neviem..
..sak ja som volkswagen posledne videl z dialky vcera, ked sme obkukovali Fabiu pod kapotov..
(system BOSCH MPi)
Napsal: úte říj 03, 2006 21:54
od palikx
no prave se tady o tomto mluvi a o nasledne akceleraci ze je tam prodleva a podobne.ale to asi neres.
mam diagnostiku vw tak se svezu nejakou feldou a budu to vedet hned.ale jinak vsecky moderni auta by mely vypinat palivo z duvodu emisi a podobne.ale samozrejme se muzu i ja mylit ale zarucuji ze i nova nubira i lacetti ma davku paliva 0 do cca 1500 ot.vstriky na diagnostice pisi 0 m/s a to je uplne jednoznacna velicina.neco me napadlo zkusim za jizdy vyfotit diagnosticky pristroj s udaji .uvidim co z toho vzejde.ale tim bude jasno
Napsal: úte říj 03, 2006 21:58
od Richard
Pavle, kdyžtak někdy zkusíme Nubi I, bylo by to možné? Víš jak jsem se tě ptal na to brzdění motorem (jako že to moc motorem nebrzdí) ?????
Napsal: úte říj 03, 2006 22:03
od palikx
jasne to pujde .jen se dohodnem.
Napsal: úte říj 03, 2006 22:12
od JRD McLAREN
no ..kedze tato debata obzivla..po dlsom case..
taq som si to este raz cele precital..
ono vysusanie kanalov, to urcite vadi iba u karbutatorov..
kde sa palivo primiesava do vzduchu iba za pomoci "podtlaku"..
..cize ked ho nachvilu "odrezem", tak to co je v karbeci sa minie,..
..a po zapnuti, to chvilku trvaa, kym sa "nove" dopravi naspet tam kam maa..
( toto u MPI fakt nehroziiiii )..
..ono kukaam aj do tej mudrej knizky,..
a tam sa pise o systeme BOSCH MONOTRONIC..
..taqze jeden vstrek, a spominana "davka paliva" 1:40..(dolu kopcom)..
..no a tu by clovek "nejake to jemne trhnutie" mohol pocitit.... asi...
..( v zavislosti od "dlzky" sacieho kanalu ..
)
to ci sa valec ochladi, alebo nie, nema cenu riesit..
sak uz samotnym "stlacanim vzduchu" vznika teplo..
..
kniznu o MPI (svoju vlastnu) nemaam, taqze to bude asi taq ako vravish ty...
..ze MPI-cka uz vypinaju vsetky..
..ja na diag. VW nemaam nic..musel by som si pozicat...
..a ani nikoho co "by mi bol ochotny dat auto do ruk na vrtaniie sa fnom"..
..ja to ked tak vyskusam "zmerat" aj na mojom novom kombiiku...
(ked ho nedajboze niekedy nastartujem)..
..ale asi na 99.999999% vypinat benzin bude..
Napsal: stř říj 11, 2006 21:55
od palikx
tak kluci dnes jsem provedl nejaka mereni
matiz novy (m 150)vstriky nevypina cim vyssi otacky s nohou mimo plyn tim vic paliva dodava.
nexia mpi 96 rok vypina okamzite po sendani nohy z plynu a opet zacne dodavat presne v 1900 ot
WV passat tdi pd 130 ps mereni mym omylem nepresne-(nekoukl jsem na dodavane mnozsvi zitra napravim)ale spotreba litru za hodinu ihned po sendani nohy z plynu 0 az do 1000 ot pak nabehne asi 0,2,volnobeh ma 0,6 l/h.
Vic zatim nevim ale dodam to i felicii monovstrik.
Napsal: stř říj 11, 2006 22:45
od Kessler
Ta filda by mně zajímala...i když mám vícebod, ale snad to bude stejné...
Napsal: stř říj 11, 2006 23:25
od peco
palikx píše:tak kluci dnes jsem provedl nejaka mereni
matiz novy (m 150)vstriky nevypina cim vyssi otacky s nohou mimo plyn tim vic paliva dodava.
nexia mpi 96 rok vypina okamzite po sendani nohy z plynu a opet zacne dodavat presne v 1900 ot
WV passat tdi pd 130 ps mereni mym omylem nepresne-(nekoukl jsem na dodavane mnozsvi zitra napravim)ale spotreba litru za hodinu ihned po sendani nohy z plynu 0 az do 1000 ot pak nabehne asi 0,2,volnobeh ma 0,6 l/h.
Vic zatim nevim ale dodam to i felicii monovstrik.
a co takto LANOS?
rv 98. to by mohlo byt to iste co u nessy.
MPI
Napsal: čtv říj 12, 2006 10:23
od Serpico
Pavle príma, že si se nám věnoval. Souhlas Nexia 97 taky vypíná - spolu jsme to řešily - tzv. úsporný řežim vyhazování kvaltů neplatí !!
ŘJ neví co má dělat ( otáčky kolísají na 1 200 ot. ) - propojení s ŘJ kabely snímače u konce náhonu tachometru na převodovce.
VW - Škoda Octavia 1,9 TDI s PP - vypíná PP ukazuje 0.
Felicie MPI 1,3 dle mého názoru nevypíná, při vyřazení spadnou otáčky na 800 a jsou konstantní - není ani čidlo u náhonu ( pokud není jinde ).
Moje dlouhodobá praxe s Š - Felicie 1,6 ( motor VW ), taky nevypíná.
Vyhazoval jsem kvalty, spotřeba 6,5 - 7 litrů, při svižné jízdě, měsíční proběh 3 - 4 tisíce, dva roky ( ovšem neměl jsem předchozí informace ).
Jsem zvědavý, zda mi to potvrdíš - nemám diagnostiku. Proto nutno brát jako dohad.
Otázka nadměrného namáhání rozvodů ( řemene ) rázy při tzv. brzdění motorem - bez přísunu paliva je zajímavá, dle mého názoru tyto rázy nemůžou být větší a zdaleka nejsou - než při akceleraci v motoru nedochází ke spalování - explozi - proto i zpomalování se děje v jiném režimu - motor pracuje jako kompresor.
Navíc pokud budeme mluvit o opotřebení - tak jenom o odlehčení práce brzdících elementů - destičky + pakny = úspora.
Závěr: změnil jsem způsob jízdy, nevyhazuju kvalty, tzv. dojíždím. A o tom to je. Poslední spotřeba 7,4 ( 300 Praha + 150 Dálnice + 100 Venek ). Není to ale modelový příklad pro kombinaci v mém případě je deklarovaná 6,5, ale tomu nevěřím.
Mějte se všichni fajn
Napsal: čtv říj 12, 2006 10:33
od mino
A ako je na tom Kalos? Mam motor 1,4 16V a tiež sa mi nezdá že by vypinal.Dakujem
Napsal: čtv říj 12, 2006 22:24
od palikx
tak kluci je mi jasne ze to chcete vedet.nebojte se vsecko bude i ten kalos az nejakej prijede.lanos urcite vypina je to to same co nesii.jen to zkontroluju a upresnim otacky pri kterych opet zacne dodavat.felicie bude i mpi mozna po vikendu nebo uz v nedeli napisu.zjistim i nubiru 1,6 i 2,0 ale jsem si skoro jist ze i tyto motory vypinaj vstriky.kalos nevim a zjistim sem sam zvedav
Napsal: stř říj 18, 2006 21:52
od palikx
tak opet oziveni tematu.meril jsem lanose ktery vypina vstriky (do roku v 2000)kalos 1,2l rv 2003 nevypina ,a skoda octavia 1,9 tdi 66kw rv 2001 ktera vypina vstriky a opet zacina v 1100 ot. feldu jeste nemam ale zitra to planuji s 1,3mpi snad to stihnu