Stránka 5 z 6

Napsal: ned dub 16, 2006 11:45
od Franta P.
TAk sem udělal výměnu válečků atd. ale už si fakt nevim rady ty vodiče třmenů pořád zatuhávaj. Dal sem nové gumičky nové válečky a když to tam dám tak to chodí lehonce a za nějakou dobu tak do hodiny to úplně zatuhne že to musim rozhejbat montajznou na autě znova. CO STIM?????

brzdy

Napsal: ned dub 16, 2006 12:46
od Serpico
vodící tyčky mazeš sádlem ( dávaj to v sadě )? pak jde o to jaký typ brzd máš? je více druhů minimálně 2 druhy. serpico

Napsal: ned dub 16, 2006 19:43
od Kolopo
Franta P. píše:TAk sem udělal výměnu válečků atd. ale už si fakt nevim rady ty vodiče třmenů pořád zatuhávaj. Dal sem nové gumičky nové válečky a když to tam dám tak to chodí lehonce a za nějakou dobu tak do hodiny to úplně zatuhne že to musim rozhejbat montajznou na autě znova. CO STIM?????
Ono by to nemělo chodit lehounce!!! To by se Ti třeba po jízdě na dlažebních kostkách mohla vůle mezi destičkama a pístkem tak zvětšit že by sis pak rozbil hubu :). Já s tim holou rukou taky nehnu a měnil sem všecko! Jestli se ti to během jízdy nehřeje (samovolně nepřibržďuje) tak to neřeš :!:

Napsal: ned dub 16, 2006 20:03
od Kessler
Teď mě napadla ještě taková otázečka. Mám nový destičky, čerstvě rozchozenej a promazanej pravej třmen a furt ty samý starý kotouče. Je normální, aby po 10 km jízdě městem (neustálé rozjíždění a zastavování) byly oba kotouče horký tak, že se na nich nedá udržet ruka? To vypadá, jako kdyby to přibržďovalo...ale zase na druhou stranu se auto i ze sebemenšího kopce samo od sebe ochotně rozjíždí...je toto normální, nebo to mechanik blbě sešteloval?

Napsal: ned dub 16, 2006 21:35
od palikx
no horky byt muzou podle stylu rozjizdeni a brzdeni.poznas to na krizovatce kdyz skoro zastavis a pustis brzdu auto by melo po zastaveni samo mit snahu se nekam rozjet.jinak jedine zvednout na hever a zatocit kolem.nic se stelovat neda.bud se to hybe nebo ne.

Napsal: ned dub 16, 2006 21:55
od Kessler
Díky, zkusím to zvednout a roztočit....

Napsal: ned dub 16, 2006 22:50
od Habron
Já si myslím, že je to v pořádku, už jen pár sekundové brždění zahřeje kotouče poměrně hodně (ne disky !!!).

Kesslere, jsem myslel, že jsi vzdělanec, a že si dokážeš tu přemenu energie v teplo docela snadno zdůvodnit ;) :lol:

Napsal: pon dub 17, 2006 10:46
od Kessler
Já jsem jenom nevěděl, jestli se ty kotouče můžou zahřívat tak moc...

Jo a navíc se vzdělávám v oboru Podnikové hospodářství a fyziku jsem na gymplu nenáviděl :lol:

brzdy-přehřívání

Napsal: úte dub 18, 2006 11:08
od Serpico
Pro mě je podstaný, jestli je schopný se kotouč zcela uvolnit po odbrždění, kotouč destičky svým rotačním pohybem odhodí do stran, nemají tlak zpúsobený brzdovou kapalinou - záleží na stáří brzdové kapaliny - je silně hygroskopická, starší kapalina má nižší bod varu například jenom 120-150°C, nová podle DOT 3 - 205°C a DOT 4 - 265°C potom pruží brzdový pedál a následně je nutné opakovaně šlapat brzdový pedál - brzdy jsou zavzdušněné. Je doporučené měnit brzdovou kapalinu jednou ročně, já měním jednou za dva roky - což dle mého názoru mi vyhovuje a to jak při proběhu 40 až 50tisíc km služební vozidla tak soukromá s proběhem 6 až 10tisíc ročně a používám DOT 4 - 265°C. Jinak k teplotě brzdových kotoučů, pokud jste se byli podívat na rally nebo jakékoliv závody jsou brzdové kotouče rožhavené do červena a svítí v noci třeba při rally. Proto se přistoupilo k jiným materiálům pro kotouče, jsou snad kevralové ale tyto nové materiály neznám a v seriové výrobě se dosud neuplatňují. Mějte se fajn a brzdy jsou na autě to nejdůležitější čemu je třeba věnovat pozornost. serpico :roll:

Napsal: čtv dub 20, 2006 15:14
od Dede
TAK CHLAPI .... takze sa stalo to co som po oprave brzd neocakaval ze sa stane!!!! Predomnou zelena felda, pred feldou prechod pre chodcov.... felda zastala lebo 2metre od prechodu bola teta s palickou co pravdepodobne chcela prejst cez prechod ale kedze udalosti nabrali iny spad tak sa radsej rozhodla pre iny prechod.... cize felicia s piskotom zastavila 2m od prechodu .... ja za doprovodu zurivych zvukov mojich pneumatik som zastal 2 metre za feldou .. ten brzdovy efekt GSI je neskutocny, som skoro vyvratil este nestrávený obed...tak som zacal premyslat ze ta investicia do brzd bol velmi dobry napad....a zrazu BUMMMMMMMMMMMMMMM náraz zo zadu ma hodil do predu tak ze som lizol feldu. Za mnou nedobrzdil Ford transit. Neviem preco, zvacsa stojim na brzde az kym nezaradim rychlost, ale teraz som nestal na brzde a to ma asi aj celkom zachranilo lebo inak by som mal transit v polke kufra. Moje auto dopadlo OK.. mam trosu doskriabany zadny naraznik a do predu musim kupit novy drziak SPZ ale mem golier akolo krku :evil: cize si to odniesol moj krk, tie recara z kadetta som este nenahodil..skoda :(

Po nehode sa pýtam týpka, ci nevidel ... a on ze videl ale v aute ma tonu piesku takze nestihal brzdit. KO**T

Cize moj dnesny zazitok.... a babicka s palickou sa otocila a sla inym smerom :(

Napsal: stř kvě 03, 2006 20:44
od Habron
Přátelé, přestože jsem před asi třema měsícema měnil kotouče a při té příležitosti třmeny GM řádně rozhýbal, takže se pohybovaly úplně volně, dneska byl opět problém se zatuhlýma válečkama.
Nicméně jsem to čekal, takže jsem se dostatečně "vyzbrojil" a pořídil jsem si třmeny z Astry F, r.v. 97.
Tak jsem je tam namontoval. Šly tam bez sebemenších problémů, vše podstatné je naprosto shodné, tj. hadice, šrouby, atd.

Brzdný účinek je subjektivně lepší, více uvidím, až se nový destičky zajedou...

Napsal: pon kvě 08, 2006 17:18
od Kolopo
Habron píše:Přátelé, přestože jsem před asi třema měsícema měnil kotouče a při té příležitosti třmeny GM řádně rozhýbal, takže se pohybovaly úplně volně, dneska byl opět problém se zatuhlýma válečkama.
Nicméně jsem to čekal, takže jsem se dostatečně "vyzbrojil" a pořídil jsem si třmeny z Astry F, r.v. 97.
Tak jsem je tam namontoval. Šly tam bez sebemenších problémů, vše podstatné je naprosto shodné, tj. hadice, šrouby, atd.

Brzdný účinek je subjektivně lepší, více uvidím, až se nový destičky zajedou...
A ty třmeny z Astry F pasujou na ty naše malý kotouče (236mm tušim,?) a vejdou se pod 13 disky?

Napsal: úte kvě 09, 2006 08:51
od Habron
Kolopo píše:A ty třmeny z Astry F pasujou na ty naše malý kotouče (236mm tušim,?) a vejdou se pod 13 disky?
Proto jsem je tam dával ;) Pokud máš vzduchem chlazený kotouč o průměru 236 mm a tloušťce 20mm (nesjetý), tak ti tam půjdou úplně přesně.
Zatím se zdá, že narozdíl od GM třmenů to brzdí o dost lépe (ještě jsem s tím nejel, jen co říkala ženská).

Napsal: čtv čer 22, 2006 00:15
od rsaf
Zdravim,

Taky resim problemy s brzdama (minuly majitel vymenil puvodni vetrane kotouce za obycejne, pistky se moc vysunuji, jsou rezave a kouse se to a topi to - "roztopil" jsem si plastovou poklici)

Zvazoval jsem vymenu za ty z kateda GSi (mam pripravene 14ky elektrony takze by mi tam vlezly), ale zase mam hromadu 13tek disku a pouzitelne zimni gumy... takze jsem se k tomu prozatim neodhodlal.

Druhou moznosto je vymenit kotouce za nove - vetrane a brzdy zrepasovat (desticky jsou ok, vymenit pistek, vymenit vodici valecky a samozrejme vsechny gumove soucasti) - celou tuhle srandu jsem pri cenach v Krci spocital na cca 2800 na obe strany

Dalsi varianta muzou byt treba ty brzdy z Astry F (pokud je sezenu)

Co si o tom myslite?

Napsal: čtv čer 22, 2006 10:02
od Habron
Tak pokud jsi místo původního větraného kotouče dal plný, který má menší tloušťku, tak se nedivím, že ti to začalo tuhnout, protože ten třmen je stavěný na jinou tloušťku kotouče.

Pokud se rozhodneš repasovat původní brzdy, tak to bude stát tolik, kolik sis spočítal a možná to i pár let vydrží.

Já jednoznačně doporučuju výměnu za brzdy z astry. Protože: když já jsem měnil kotouče, tak mě právě zarazilo, že už je to zase zatuhlý, i když jsem to před pár měsícema rozhejbával. Tak pak rozhodnutí bylo úplně jasný, zavolala jsem tomu mýmu známýmu, co mi ty brzdy nabízel, naštěstí je ještě měl.

Stálo mě to (pokud nepočítám kotouče, protože ty jsem musel měnit stejně asi 1300,- ):
brzdy - 1000,-
repase (prachovky) - 500,-
brzdovka - 300,-
takže suma sumárum necelé dva tisíce.

A zatím bez problému a subjektivně to brzdí líp ;)