Díky za upozornění -proštudoval jsem.A jsem z toho jelen.Přesto bych si olej 15W do motoru nedal.JRD McLAREN píše:..pane Brousku, ,, tamto citovane (dnes) uz vobec nieje pravda..V.Brousek píše:5W - plná syntetika
10W - polosyntetika
15 W - minerální řada AD
..kuk na tie oleje.cz, a dostudovat..
..odporucil by som predovsetkym tento link: http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3
..no .. a Vlasta a Reznik urcite nic nepokazia, ked do Nubiry naleju niektory
z "polosyntetickych olejov" SAE 10W40 ci SAE 5W40..
..a ak ma niekto strach, taq potom nech pouzije uz spominany pripravok na preplach motoru,
( tak ako som ho pouzil aj ja, kedze mi klepotali dvihatka )
..niekde sa o tom pisalo aj na nexiacom fore.. aj som tam mal foto toho pripravku,
tusim sa to vola Engine Flush od fy. PM Petromark
..liat do motoru Nubiry nejaky "special LONG LIFE" olej je asi zbytocnost " ( blbost )..
..kedze ako tak sledujem doporuceny interval vymeny 10k-km ci 15k-km (jako rozdiely medzi SR CR)
..a taqtiez tam asi nikto nebude liat "MADIT SUPER" co niekomu ostal doma po dedovi zo Skodovice..
( pokial samozrejme "niekto" nema skodovicu po GO, kde boli pouzite loziska a piestne kruzky z Fabie1.0 ,kde uz Madit Super nelejem..)
Úbytek oleje
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
- Reklama
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Tak teď jedu ze servisu
Origo olej co tam lili němci v 9 z 10 případů je 1000-15000 km olej Total 10W40 API SG a vyšší
Takže pokud tam naleješ 10W40 (40 za W není až tak ztěžejní) specifikace SG, SH, SJ, SL... asi nejmodernější, nic nemůžeš zkazit.
Já osobně jedu v API SL už druhou sezonu (2x výměna) a zdvihátka nechrastí ani při studeném motoru. Před tím tam byl origo olej Total, co výrobce doporučuje (servisováno)...
Každopádně 15W... NE!!! Má to Hydro..... podruhý...věř mi!
Origo olej co tam lili němci v 9 z 10 případů je 1000-15000 km olej Total 10W40 API SG a vyšší
Takže pokud tam naleješ 10W40 (40 za W není až tak ztěžejní) specifikace SG, SH, SJ, SL... asi nejmodernější, nic nemůžeš zkazit.
Já osobně jedu v API SL už druhou sezonu (2x výměna) a zdvihátka nechrastí ani při studeném motoru. Před tím tam byl origo olej Total, co výrobce doporučuje (servisováno)...
Každopádně 15W... NE!!! Má to Hydro..... podruhý...věř mi!
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
to ten chlap radsi neprozradil, aby mu treba nevytekl olej z autaHabron píše:a kdopak že tuto dobrůtku vyrábí?Brainman píše:ja jsem ale o tomtez psal. A co jse rikal tehla vete:
Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text „plně syntetický“.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
Zdravím Nubiráky. Mám podobný problém, který tady popisuje kolegyně Prostě mi to baští olej a to tak že velmi. Asi jsem udělal chybu já. Koupil jsm motor a u něj než jsem ho namontoval do auta, jsem zabrousil ventily. Dělal jsem to za pomocí hadičky a vrtačky a brusné pasty. Odborník určitě ví o čem je řeč. Jenže jsem tam při tom nechal gufera a zřejmě jsem je tím otáčením dříku zničil. Auto se chová přesně tak jak popisuje Tomáš v testu na gufera vantilů. Po brždění motorem, když přidám plyn, tak je za mnou oblak modrého dýmu. Při normální jízdě žádný dým nevidím. Já se ptám, jestli bude poblém jen v těch guferech a jestli jdou vyměnit aniž bych musel vyndat hlavu. Já si myslím, že by to jít mohlo po demontáží vačky. Chci to řešit co nejschůdnější cestou. Jo a jak se chová auto, když jsou pryč kroužky. To by byl začouzenej asi jen ten válec u kterého jsou pryč ?. A já mám začouzenej výfuk u všech výfukových vývodů stejně. Díky
TO VLASTA
já tam leju Castrol magnatek 5W-40 je to super, motůrek si šeptá, ale papá, takže taky trojbodový problém, teď už vlastně dvoj bodová (není kaluž pod autem) takže gufera nebo kroužky jo a taky na houby těsnění pod víkem ventilů, nakonec přece jen trojproblém
Hele nalej to tam taky a nešpekuluj Nubča si zaslouží něco lepšího. a má už najeto 195 000 km a leju ho tam už třetí nebo čtvrtý rok a většinou dva až třikrát do roka, protože najezdím hodně km/ rok. ( zas tolik toho oleje nežere, to jen teď asi poslední tři měsíce).
já tam leju Castrol magnatek 5W-40 je to super, motůrek si šeptá, ale papá, takže taky trojbodový problém, teď už vlastně dvoj bodová (není kaluž pod autem) takže gufera nebo kroužky jo a taky na houby těsnění pod víkem ventilů, nakonec přece jen trojproblém
Hele nalej to tam taky a nešpekuluj Nubča si zaslouží něco lepšího. a má už najeto 195 000 km a leju ho tam už třetí nebo čtvrtý rok a většinou dva až třikrát do roka, protože najezdím hodně km/ rok. ( zas tolik toho oleje nežere, to jen teď asi poslední tři měsíce).
Lacetti HB 1,6 16V WTCC, tpastrnek@yahoo.com
No jo Parťáku ale mě to baští hodně moc. Teď jsem někde v diskuzi narazil na stejný problém. Ten motor co jsem tam dal stál hodně dlouho cca. 1rok. Možné je že ty gufera ztvrdly. Prej existuje nějaký přípravek, který je změkčí. Tak uvidíme. A prý to časem odezní až ty gufera změknou. Zatím jsem najel po výměně toho motoru cca. 400 km a zbaštilo to 3litry oleje . Když jsem nechal auto stát a asi po třech hod, jsem vyndal svíčky tak pouhým pohledem do válců je vidět, že je tam mokro. Teď nevím jestli to byl benzín a nebo olej. Svíčka byly ale suché cihlové. Kdyby to byl olej tak je jasný, že to teče přes gufera ventilů dolů do válců. Jinak to jede super.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..PANE BOZE..Pasta píše:.... Dělal jsem to za pomocí hadičky a vrtačky a brusné pasty. Odborník určitě ví o čem je řeč. Jenže jsem tam při tom nechal gufera a zřejmě jsem je tím otáčením dříku zničil. ...
...tam sa nesmie vrtacka ani pouzit..
..na sedla su FREZKY na Voditku..
..ventily sa robia na sustrudu, alebo "presnej vrtacke" a brusnym kamenom..
..
a az ked sa ventil ulozi to sedla, sa pouzije brusna pasta,
..aby sa to spolu "vzilo"..
..a ROBI SA TO RUCNE
..gufera v kaznom pripade vymen,..
a zagfratulujem ti, ked si si tym neodrovnal aj voditka, a drieky na ventiloch..
(hlava musi dole)..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
To není tak jak si myslíš . Samozřejmě jsem nevrtal do hlavy apod. To vrtačku jsem pouřil jenom jako pomůcku při otáčení ventilem při zabrušování. Toto mi poradil mechanik, který to dělá ve značkovém servisu běžně. Na dřík ventilu, který je nastrčen do hlavy nasadíš těsnou plastovou trubičku cca 5 cm. dlouhou. Do druhého konce hadičky strčíš kulatinku nejlépe zbytek ulomeného ventilu. Druhý konec té kulatinky dáš do vrtačky. Dosedací plochy ventilu a hlavy natřeš brusnou pastou a potom už jen točíš pomocí vrtačky tím ventilem a zabrušuješ. Trvá jeden ventil asi půl minuty. No a mám obavu, že tím točením toho dříku v tom guferu jsem ty gufera oddělal. Navíc ten motor před tím stál asi rok, takže je předpoklad že ty gufara byla ztvrdlá. Jinak to jede super. Jenom ten olej Já bych si ty gufera nejradši vyměnil sám ale problém bude s nasazením těch půlměsíčků co jistí tu pružinu ventilu. Měl jsem co dělat, když jsem to dával dohromady a měl jsem hlavu venku. Kolik stojí ty gufera?
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
...kamrade ja viem jak sa to robi...
..a hovorim ti ..ze pouzit vrtacku (taq ako si ju pouzil ty) je blbost..
...to sa to potom vacsinou moze dodrbat tak jak to mash teraz ty..
..
ked to dobrusujem rucne, tak je to cca 2-3min.
..a hlavne na vrtacke citish PRD ci sa ti ten ventil niekde nepridiera..
ja ked som kupoval gufera, tak jedno stalo cca 50Skk..
..a hovorim ti ..ze pouzit vrtacku (taq ako si ju pouzil ty) je blbost..
...to sa to potom vacsinou moze dodrbat tak jak to mash teraz ty..
..
ked to dobrusujem rucne, tak je to cca 2-3min.
..a hlavne na vrtacke citish PRD ci sa ti ten ventil niekde nepridiera..
ja ked som kupoval gufera, tak jedno stalo cca 50Skk..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
To není jen tak
To není jen tak - JRD McLARENE , někedy aj kure rádo poučí sliepku
Však aj on na to dojde,že mu chceš poradit v dobrém zdraví " Vazoun "
---------------------
Člen MATIZ clubu reg.čís. 20
Však aj on na to dojde,že mu chceš poradit v dobrém zdraví " Vazoun "
---------------------
Člen MATIZ clubu reg.čís. 20
Já nevím, proč to vidíte tak dramaticky. Prostě jsem místo prstama otáčel tím ventilem ve vrtačce přes gumovou hadičku. Naopak si myslím, že tou vrtačkou jsem docílil stejnoměrného a kvalitního zabroušení. Proto tam byla jako spojka ta gumová hadička, aby to nebylo spojený s tou vrtačkou natvrdo. To dá rozum že by to byl průser. Samozřejmě jsem to netočil naplno, ale pomalu. Jenom mě nanapadlo, že by byl potom problém s těma guferema. Teď mě to s...e , protože to bylo venku a měl jsem je vyměnit. Teď s tím budu mít zase práci. Každopádně díky za příspěvky. Hlavně JRD McLarenovi.
Nebudu se vyjadřovat ke způsobu zabroušení ventilů, když jsem to dělal (jednou a zatím naposledy), tak jsem to dělal rukou, takže moje zkušenosti s tím, co se tam dá zkazit nejou moc velký. Ale když už děláš ventily a je hlava dole, tak je s odpuštěním blbost neudělat i gufera. Stojí pár korun a vzhledem k tomu, kolik sis s tím dal práce, tak jsi mohl vyměnit i ta gufera.
Nevím, jak je to u nubiry, ale u spousty 16V motorů se gufera nedají vyměnit bez sundání hlavy, protože tam na to není místo a nemáš si ten ventil jak podržet, jedině zespodu.
Nechci Tě strašit, ale pokud chceš vyměnit gufera, tak hlava dolů.
Nevím, jak je to u nubiry, ale u spousty 16V motorů se gufera nedají vyměnit bez sundání hlavy, protože tam na to není místo a nemáš si ten ventil jak podržet, jedině zespodu.
Nechci Tě strašit, ale pokud chceš vyměnit gufera, tak hlava dolů.