Stránka 5 z 5
Re: Skla předních světlometů
Napsal: úte srp 18, 2009 09:56
od Rado77
Tak tak. Ja som tym pucoval rucne cele auto - iba vodou z hadice a handry, a vysledok uplne perfektny. Pekne rozlestene voci odrazom slnka (clovek pozera na kasnu z boku a v odrazoch slnka skuma, ci sa slnko odraza ako kruh, alebo sa objavia "mapy", alebo "hrebene" - nedostatky po kefach z umyvarok). Zakladom je kruzivy pohyb a veeeela nastrekov vodou od strechy nadol. Vysledok je perfektny. Aky je moj postup na taketo vylestenie kasne:
- 3 x oplachnut auto silnym prudom vody zhora nadol (od strechy dole)
- prvou handrou opucovat najtazsie veci ako rozplestene komare, rozne lepkave bodky atd
- 1 x oplachnut silnym prudom
- 1 x oplachnut slabym rovnomernym prudom vody - ziadne prskanie vody, musi pekne hladko stekat po aute
- dalsou handrou prebehnut cele auto 2 x - zbavit karoseriu kvapiek vody (tie ked uschnu tak vytvoria sede kolieska)
- zobrat handru pucovacku kruzivo lestit kasnu oproti slnecnemu odrazu (ja to robim po dieloch karoserie)
- zobrat dalsiu handru a finalne dolestit kasnu
Vysledok vymakany - normalne vidno odrazy listov na karoserii atd...
A potom hor sa na lestenie diskov !
Takze voda a dobre handry su zaklad. Ziadne umyvarky, ziadne sampony a ziadne hubky! Hubky su previt! Tie vedia pekne vydrat lak!
Re: Skla předních světlometů
Napsal: úte srp 18, 2009 15:15
od -peha-
Re: Skla předních světlometů
Napsal: úte srp 18, 2009 15:25
od Rado77
Presne tak Peháčku, "vosk od zelvy" je super
Jo a este poznatok - cistenie okien. Pouzivam klasicku okenu. Ale aj po vypucovani okenou v kombinacii s bielym trickom - este stale ked sa clovek pozrie na odlesky slnka z boku skla, vidi urcite smuhy alebo ako to nazvat. Takze opet finalna nova handricka, a pekne kruzivo vypidlikat
A cuduj sa svete - aj po tolkych oplachnutiach vodou a finalnom prelesteni celej kasne - este stale sa na bielom tricku objavi spina !
Ti najvecsi maniaci pouzivaju clay (plastelinu), ktorou z porov v laku dostanu prec aj tie mikroskopicke zrnka prachu. Potom lestia vrtackou so specialnou hubkou a specialnym pripravkom o roznych otackach, kde rozlestia uplne jemne poskodenia laku, jemne ryhy po klucoch v okoli kluciek atd... Svietia na to lampami a skumaju z boku odrazy svetla. Ale to uz je iny level a clovek by to musel robit pomaly po kazdej jazde. Predava sa aj special sada na toto (obsahuje clay, ten speci pripravok - biely husty a tusim aj special molitanovity kotuc na vrtacku), a stoji to tusim 3000 korun. Ale clovek musi vediet ako na to.
OK, ale trochu som odbocil a uz to moc nesuvisi so zazltnutymi svetlami ze?
Takze znovu:
CIF rulezzz,
kvalitne handricky rulezzz !!!
PS: a vsimol som si po tych rokoch, ze celkovy pohlad na auto tvoria kolesa. Ako vieme, predne disky sa dost spinia kvoli kotucom a teplu oproti zadnym. Aj ked ma auto umytu kasnu, ale spinave disky, celkovo posobi spinavo. A zase naopak - ked je aj kasna trochu zafulana, ale disky su ciste a lesknu sa, hned to vyzera celkovo ze je auto vypucovane.
Re: Skla předních světlometů
Napsal: úte zář 01, 2009 12:20
od Robert08
Tak sem dnes dělal světla 2000 a tempem.
lepší to určitě je, ale chtělo by to asi kotouč na vrtačku.
hlavně sem z toho musel odbrousit jakýsi bezbarvý lak.
Re: Skla předních světlometů
Napsal: pon zář 21, 2009 11:30
od helic
já je vyčistil normálně cifem, otázka tak 10 minut a pak přetřel leštěnkou McBreit, už měsíc přes ně vidím
Re: Skla předních světlometů
Napsal: sob říj 03, 2009 18:14
od Jura
Kamarádovi jsem světla na matesovi vyřešil podle systému, který podle zdejších příspěvků nejlíp funguje:
* šmirgl 1500 + voda - krouživý pohyb malými kroužky do zmatnění celého světla
* brusná pasta (kkoupená v Halfordsu) na vlhkém hadříku - krouživý pohyb do vyleštění
* turtle wax na vyleštění
- efekt tempo pasty nebyl přesvědčivý
Celé jsme opakovali 2x, celková doba obou zákroků dohromady max. cca 45 minut (ve dvou lidech).
Výsledek perfektní!!!
Re: Skla předních světlometů
Napsal: ned říj 04, 2009 22:21
od wlk1977
Tak jsem taky přebrousil přední světla smirkem 2000 a pak kotouč na vrtačku z ovčího rouna a obyčejný tempo za 79kč. Je to fakt rozdíl, světla jsou jak kdybich koupil nový. Dík za radu chlapi.
Re: Skla předních světlometů
Napsal: pon říj 19, 2009 09:14
od skull
Taky chci poděkovat za radu-dělal jsem to na Tacumě a výsledek je super.
Re: Skla předních světlometů
Napsal: pon lis 09, 2009 13:51
od Jirik
Musim se taky pripojit. Vyzkousel jsem postup s vodnim smirglem 2500 (kupodivu jsem ho sehnal v 1. zelezarstvi), a brousil jsem namokro oba reflektory asi 30 min. Vysledek me velmi zklamal, reflektory byly stale zamlzene. Potom jsem to ale prebehl Turtle Waxem na kousku flanelu a vysledek byl ohromujici, asi za 10 min byly jako nove. Takze bych doporucil nejdrive vyzkouset Turtle wax bez smirglu...
Re: Skla předních světlometů
Napsal: sob kvě 01, 2010 15:37
od bucek
http://www.autolesk.cz/e-shop/index.php?item=3
Zdarec, tady jsem objednal, vybrousil, vyleštil a čuměl jak puk;-) Světlo(poškrábané z menší kolize na parkingu) je JAK NOVÉ!!!
Obsah balení:
UNAŠEČ 115mm (suchý zip) - používá se pro broušení a leštění pomocí kotoučů opatřených suchým zipem klasickými i akumulátorovými vrtačkami.
BRUSNÉ KOTOUČE 115mm (suchý zip) – zrnitost 600, 1000, 1500 po jednom kusu, dva kusy zrnitosti 2000.
MOLITANOVÝ LEŠTÍCÍ KOTOUČ 125mm (suchý zip)
LEŠTÍCÍ PASTA CAREX 50g
Re: Skla předních světlometů
Napsal: pon čer 21, 2010 18:43
od karlik
Re: Skla předních světlometů
Napsal: stř čer 30, 2010 11:52
od 11mh11
Jarda píše:Lze někde zakoupit nové skla na přední světla?Mám je celé jako zamlžené,kdyz je namočím krásně jsou čirá.Jarda
XERAPOL XERAPOL XERAPOL XERAPOL
google google google google
Zozen si pastu XERAPOL,ja s tym lestim vsetky svetla dokonca aj plast okna na kabriach...ako nove budu uvidis.
Re: Skla předních světlometů
Napsal: sob srp 07, 2010 21:55
od bucek
Nic proti Xerapolu, ale ten leští chemicky! Tzn. že naleptává povrch materiálu a "slívá ho". Zahladí jen mlhu, a drobné nedostatky, pro hlubší škrábance a důlky od kamínků musíte povrch zabrousit a poté zaleštit. Chcemické leštění Xerapolem je odlišné také tím, že povrch je pak narušen, má změněnou struktůru, rychleji žloutne a praská vlivem změn teplot - prostě rychleji stárne.