Stránka 5 z 7
Napsal: pon lis 14, 2005 16:21
od jakub
Kessler píše:Soused si vždycky dá na středový panel velkou ceduli "Rožni světla!!!", aby to měl sichr. Problémům se svícením předcházím tím, že svítím celý rok
tak tak, pak je dalsi vec k te spotrebe, ze mne tam trvale neco bere posilovac (mozna i ty svetla) ...
klimoska uz jen obcas ...
Napsal: pon lis 14, 2005 16:24
od Kessler
Proto je lepší nemít posilovač
Jinak myslím, že ty světla berou maximálně jedno nebo dvě deci, víc ne...
Napsal: pon lis 14, 2005 18:11
od jakub
Kessler píše:Proto je lepší nemít posilovač
Jinak myslím, že ty světla berou maximálně jedno nebo dvě deci, víc ne...
hele ja to neresim, jen tvrdim, ze jsem presvedcenej o tom, ze uz jezdim echt usporne a s toudle konfiguraci za techhle podminek uz to o moc vic dolu nepujde - mozna, ze by to treba vojta/vasek dostali jeste o pul litra dolu, pac treba jezdej dyl a vopravdu tech zkusenosti maj vic, ale vic imho ne.
k tem svetlum a elektrice obecne - on je mates malej, ja kdyz treba stojim na parkingu u hypru a minutku cekam, tak ty svetla zhasnu (pac nechci na stani svitit jak troubeles, ale zase nechci vypinat motor ...) mno a jak je vypnu, tak uplne cejtim, jak auto ubere plyn - cili zrejme jednotka rozpozna zretelne snizeni odberu - to same, kdyz svetla zapnu, kdyz pridam mlhovky ... cili nejak to asi citit je, ale opakuju, ze je mi to jedno, u me ma prioritu videt/byt viden a za to si klidne priplatim ...
Napsal: pon lis 14, 2005 18:23
od Kessler
jakub píše:u me ma prioritu videt/byt viden a za to si klidne priplatim ...
Moje řeč...mimochodem já když stojím, tak má volnoběh asi 900 otáček a když zapnu světla a vyhřívání zadního skla, tak to spadne na nějakých 700...takže kdybych měl mlhovky nebo posilovač, tak to asi zdechne
Napsal: pon lis 14, 2005 19:18
od Mirek
Kessler píše:Moje řeč...mimochodem já když stojím, tak má volnoběh asi 900 otáček a když zapnu světla a vyhřívání zadního skla, tak to spadne na nějakých 700...takže kdybych měl mlhovky nebo posilovač, tak to asi zdechne
Já tomu teda houbeles rozumím, ale neměly by ti otáčky při rožnutí světel spíš stoupnout?
Napsal: pon lis 14, 2005 21:15
od Kessler
Já myslím že ne, protože při rožnutí světel se zvýší odběr proudu
alternátor musí víc dobíjet
víc zatěžuje motor
klesnou otáčky. Aspoň to je moje představa, možná že úplně mylná
Napsal: pon lis 14, 2005 21:19
od Robert
Kessler píše:Já myslím že ne, protože při rožnutí světel se zvýší odběr proudu
alternátor musí víc dobíjet
víc zatěžuje motor
klesnou otáčky. Aspoň to je moje představa, možná že úplně mylná
Totálně mylná
Napsal: pon lis 14, 2005 21:21
od Kessler
A jak to teda je
Napsal: pon lis 14, 2005 21:25
od Robert
Altík se musí víc točit, aby stihl dobíjet veškerý spotřebiče a baterku
a když se má víc točit, tak se musí zvýšit otáčky, pokud se tak nestane, altík nedobíjí baterku a veškerý spotřebiče se živí z baterky. Navíc by mělo být provozní napětí na baterce cca 14V aby se stačila dobíjet baterka a zbytek šel na spotřebiče
Napsal: pon lis 14, 2005 21:30
od Richard
Podle mého názoru u Racera můžou otáčky klesnout, jestli se nepletu, tak měl ještě karburátor, nebo ne? Ale u aut s řídící jednotkou, si auto samo přidá a udržuje volnoběžné otáčky. Používání el. spotřebičů samozřejmě malinko zvýší spotřebu (říká se asi 0,2 l na 100km při zapnutých světlech)
Reaguji i na předchozí příspěvek Roberta. Altík něco dodá a při volnoběžných otáčkách dotuje spotřebu baterie, ale otáčky se samy od sebe nezvyšují. Jinak pro informaci jedno ranní startování dobije altík cca po 15 km jízdy. Pokud jedete míň nebo častěji startujete, baterka není úplně nabitá a její stav se ustálí na třeba 50% kapacity. Pak stačí jeden pod nulou a horší svíčky a už nenastartujete
Napsal: pon lis 14, 2005 21:33
od Robert
Richard píše:Podle mého názoru u Racera můžou otáčky klesnout, jestli se nepletu, tak měl ještě karburátor, nebo ne? Ale u aut s řídící jednotkou, si auto samo přidá a udržuje volnoběžné otáčky. Používání el. spotřebičů samozřejmě malinko zvýší spotřebu (říká se asi 0,2 l na 100km při zapnutých světlech)
Pozor, klesnout sice můžou, ale ROZHODNĚ ne pod mezní úroveň, kde by měl motor chcípnout
Pouze se stane to, o čem jsem psal, že se nebude dobíjet baterka a intenzita světla při volnoběhu bude slabší, ovšem po přidání plynu bude zase vše O.K.
Napsal: pon lis 14, 2005 21:42
od Robert
Richard píše:Jinak pro informaci jedno ranní startování dobije altík cca po 15 km jízdy...
No tak větší blbost jsem teda ještě neslyšel...
I při velkých mrazech otočím klíčkem a hned jedu
Napsal: pon lis 14, 2005 21:51
od Kessler
Tak teď už to chápu
Já mám totiž ještě karburátor, takže přidat volnoběžné otáčky si můžu maximálně tak ručním sytičem...prostě jsem v autě za šoféra a řídící jednotku zároveň...
Napsal: pon lis 14, 2005 21:55
od Kessler
Robert píše:I při velkých mrazech otočím klíčkem a hned jedu
Tak to jseš šťastnej člověk, já při mrazech vytáhnu sytič naplno, čtyři nebo pět vteřin startuju, než to chytne (mechanická benzínová pumpa), pak jemně přidávám plyn, po pár vteřinách opatrně pouštím spojku, je krásně slyšet, jak se roztáčí převodovka a po dalších pár vteřinách teprve sytič udrží volnoběh, aby to nechcíplo...
Ale aspoň to není taková nuda
Napsal: pon lis 14, 2005 21:57
od Rado
Kessler píše:Tak teď už to chápu
Já mám totiž ještě karburátor, takže přidat volnoběžné otáčky si můžu maximálně tak ručním sytičem...prostě jsem v autě za šoféra a řídící jednotku zároveň...
a skusal si sa uz nachipovat?