Stránka 5 z 6

Nekvalitní benzin

Napsal: čtv srp 18, 2005 07:11
od JuraS.
Mám zkušenost s nekvalitním benzinem. Několikrát po sobě jsem čerpal banzín u ČSAD kde byl o korunu levnější něž v okolí. V kombinaci s děravým výfukem (psal jsem o tom nedávno) mi Wagon 2.0i žral jako tank. Včera jsem nabral do suché nádrže benzín u Benziny a motor přede tišeji, z výfuku nejde takový smrad jako u předchozího "benzínu" a taky mi připadá, že to míň žere.
Podobnou zkušenost jsem zažil před lety když jsem v Brně u fy. Aral nabral benzín do Fiata Uno. Po startu jsem si myslel, že mi mezitím co jsem platil vyměnili motor. Auto táhlo a mělo odpal jako raketa. Páč jsem u té firmy dělal jsem se informoval a u tý čerpačky použili jiný druh aditiva.

Čerpat kvalitu, byť o něco dražší se tedy vyplatí. Nebo máte jinou zkušenost.

Napsal: pon srp 22, 2005 13:46
od Shermiar
No ja neviem, ale pokial ti po jazdeni s plnou nadrzou do nej nacapovala 24l tak si mal spotrebu 24l a nie 16 ..... 8)
DREAM píše:ja ted neveril svym ocim ... jednou se me zda ze jedu nadrz za 10l/100km a ted jsem ujel na 16l / 230km ...

!math 16/230*100 = necelych 7litru PLYNU !!!

ponevadz jsem daval plnou .. pumparka me dala 39.6l plynu a ujel jsem 230km a rek jsem at me da plnou a ona tam zas nacpala 24l tzn. ze jsem ujel 16l

no nechapu... ne ze byme spotreba nejak zajimala pri cene plynu..ale prece jen si to budu muset vycihnout

Napsal: pon srp 22, 2005 13:54
od DREAM
tak se regni ... cti a pak oka.. vzdyt uz se to tady resilo .... to vis hodne hulaaa

Napsal: pon srp 22, 2005 14:04
od Shermiar
Nejak mi blbne registracia.....tak neva...tiez som zistil, ze sa to uz poriesilo :?
Btw. planujem kupit v akcii do konca septembra lacetti 1.6 v elite alebo platinum vybave, neviete mi poradit ako je to s tymi ich akciami, ci to nahodou nie su permanentne akcie :lol: a aky je rozdiel medzi verziami v priebehu rokov (ci sa bude tak velmi lisit 2005 model od 2006).

Vdaka za odpoved.
8)
DREAM píše:tak se regni ... cti a pak oka.. vzdyt uz se to tady resilo .... to vis hodne hulaaa

Snížení spotřeby - Nubira I.

Napsal: ned říj 16, 2005 18:42
od Miloss
Již sedmý rok pozoruji, že při poklesu teploty pod nějakých 16 st. C se téměř skokem zvýší spotřeba o více jako 1 l/100 km. Při dnešní ceně benzínu mne to donutilo pohnout myslivnou a teď předkládám výsledek.

Na sacím gumovém potrubí mezi vzduchovým filtrem a vzduchovou klapkou sání je zboku nainstalováno čidlo teploty nasávaného vzduchu. Průběžným měřením teploty nasávaného vzduchu jsem dospěl k závěru, že zabudovaný termistor - čidlo, mění svůj vnitřní odpor a dodává řídící jednotce jeden ze signálů, na základe kterého se při nižších venkovních teplotách obohacuje směs, tak aby měl motor "optimální poměr vzduchu a benzínu v daných podmínkách. Čidlo - termistor - mění svůj odpor v širokém rozsahu, např při cca 10 st. C jsem naměřil hodnoty okolo 3500 ohmů a při teplotě cca 23 st. C 1850 ohmů. Vzhledem k tomu, že při teplotách nad 20 st. C se mně spotreba pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100 km, tak jsem ošidil řídící jedenotku odpojením konektoru od čidla a zapojením pevného odporu 1800 ohmů na přívodní kablík. Nastavil jsem tedy "letní" režim. Skutečná spotřeba mne více než překvapila. Pokles byl z 7,5 l/100 km v podzimních podmínkách zpět na hodnotu těsně okolo 6 l/100 km. Toto šidítko bylo spolehlivě odzkoušeno do venkovní teploty +4 st. C. Nižší teplota zatím nebyla po ruce. Bude, uvidíme. Motor startuje ráno bez změny a při mém způsobu jízdy se chová kultůrně bez jakýchkoliv známek nespokojenosti. Trasy, které jezdím: Denně 25 km po takřka rovine do práce a přes víkendy skoro po rovine na chatu 90 km, a sem tam po městě (krajské město). Cestovní rychlost je v rozmezí 80 až 90 km/hod. Nespěchám.

Poznámka: Přivítal bych, kdyby někdo měl možnost změřit odpor teplotního čidla v širokém rozsahu mimo vozidlo - až do mrazničkových -18 st. C. Nechce se mně vydlabat čidlo z hadice sání. Kolega mne chce tento týden dotáhnou na změření emisí, ale myslím, že je to bezpředmětné, protože spotřebuji li méně benzínu, tak asi nebudu vyrábět více škodlivin (CO). Co Vy na to? :roll:

Napsal: ned říj 16, 2005 19:05
od mrk
ja odkedy mam deravy vyfuk tak mam skoro o liter mensiu spotrebu. no fakt. ale v skutocnosti asi klesla tym, ze v poslednej dobe jazdievam na dlhsie trasy :lol:

Napsal: ned říj 16, 2005 19:59
od Blue Lanos
mrk píše:ja odkedy mam deravy vyfuk tak mam skoro o liter mensiu spotrebu. no fakt. ale v skutocnosti asi klesla tym, ze v poslednej dobe jazdievam na dlhsie trasy :lol:
:shock: :shock: snad si sa nezamestnal?? :lol: :lol:

Re: Snížení spotřeby - Nubira I.

Napsal: ned říj 16, 2005 20:04
od Blue Lanos
Miloss píše:Již sedmý rok pozoruji, že při poklesu teploty pod nějakých 16 st. C se téměř skokem zvýší spotřeba o více jako 1 l/100 km. Při dnešní ceně benzínu mne to donutilo pohnout myslivnou a teď předkládám výsledek.

Na sacím gumovém potrubí mezi vzduchovým filtrem a vzduchovou klapkou sání je zboku nainstalováno čidlo teploty nasávaného vzduchu. Průběžným měřením teploty nasávaného vzduchu jsem dospěl k závěru, že zabudovaný termistor - čidlo, mění svůj vnitřní odpor a dodává řídící jednotce jeden ze signálů, na základe kterého se při nižších venkovních teplotách obohacuje směs, tak aby měl motor "optimální poměr vzduchu a benzínu v daných podmínkách. Čidlo - termistor - mění svůj odpor v širokém rozsahu, např při cca 10 st. C jsem naměřil hodnoty okolo 3500 ohmů a při teplotě cca 23 st. C 1850 ohmů. Vzhledem k tomu, že při teplotách nad 20 st. C se mně spotreba pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100 km, tak jsem ošidil řídící jedenotku odpojením konektoru od čidla a zapojením pevného odporu 1800 ohmů na přívodní kablík. Nastavil jsem tedy "letní" režim. Skutečná spotřeba mne více než překvapila. Pokles byl z 7,5 l/100 km v podzimních podmínkách zpět na hodnotu těsně okolo 6 l/100 km. Toto šidítko bylo spolehlivě odzkoušeno do venkovní teploty +4 st. C. Nižší teplota zatím nebyla po ruce. Bude, uvidíme. Motor startuje ráno bez změny a při mém způsobu jízdy se chová kultůrně bez jakýchkoliv známek nespokojenosti. Trasy, které jezdím: Denně 25 km po takřka rovine do práce a přes víkendy skoro po rovine na chatu 90 km, a sem tam po městě (krajské město). Cestovní rychlost je v rozmezí 80 až 90 km/hod. Nespěchám.

Poznámka: Přivítal bych, kdyby někdo měl možnost změřit odpor teplotního čidla v širokém rozsahu mimo vozidlo - až do mrazničkových -18 st. C. Nechce se mně vydlabat čidlo z hadice sání. Kolega mne chce tento týden dotáhnou na změření emisí, ale myslím, že je to bezpředmětné, protože spotřebuji li méně benzínu, tak asi nebudu vyrábět více škodlivin (CO). Co Vy na to? :roll:
Velmi velmi zajimava teorie :idea: Sameho ma to tiez dost zaujima nakolko aj ja uz som par krat povedal, ze "tieto" auta nemaju radi zimu nakolko som vzdy v lete uneseny super spotrebou. Ked pride zima tak je to vzdy o dost horsie a doteraz som nevedel preco :idea: Tazke dakujem za tip. Urcite treba toto zistenie lepsie preverit a overit ci by to fungovalo aj na lanose????

Napsal: ned říj 16, 2005 22:53
od mrk
Blue Lanos píše:
mrk píše:ja odkedy mam deravy vyfuk tak mam skoro o liter mensiu spotrebu. no fakt. ale v skutocnosti asi klesla tym, ze v poslednej dobe jazdievam na dlhsie trasy :lol:
:shock: :shock: snad si sa nezamestnal?? :lol: :lol:
veru nie, ale priatelku som parkrat musel prevetrat.

Napsal: pon říj 17, 2005 21:10
od Blue Lanos
zatial ziadne zistenia ohladne spotreby :?: :idea:

Napsal: pon říj 17, 2005 23:13
od palikx
no je to zajimave a asi na tom neco bude.motor ma jeste cidlo teploty vody a diky tomu bezi dobre.skoda ze ja mam toto cidlo ve vaze vzduchu a tak s tim nic neudelam

Napsal: úte říj 18, 2005 20:26
od Blue Lanos
takze by sa to dalo implementovat aj do lanosa? Miesto cidla tam prasknut odpor 3,5Kohmu :P

Napsal: úte říj 18, 2005 21:14
od JRD McLAREN
No Blue ...
pravdepodobne ano...

Este len podotknem..
ohladne toho cidla na telpotu vody...

Ono po takych 4-5 rokoch je na cidle "dost vela sajrajtu"
..teda nieco ako vodny kamen...

..tym padom toto cidlo nepodava objektivne informacie...
..a to tiez spravi dost vela na spotrebe, a taktiez to ma
aj zapricinu "neskorsie vypnutie sytica"...
...teda odborne povedane, ukoncenie rezimu dodatocneho obohacovania zmesi..

Napsal: stř říj 19, 2005 12:46
od Blue Lanos
JRD McLAREN píše:No Blue ...
pravdepodobne ano...

Este len podotknem..
ohladne toho cidla na telpotu vody...

Ono po takych 4-5 rokoch je na cidle "dost vela sajrajtu"
..teda nieco ako vodny kamen...

..tym padom toto cidlo nepodava objektivne informacie...
..a to tiez spravi dost vela na spotrebe, a taktiez to ma
aj zapricinu "neskorsie vypnutie sytica"...
...teda odborne povedane, ukoncenie rezimu dodatocneho obohacovania zmesi..
takze ty si to este neskusal s tym odporom?
...co sa tyka toho cidla vo vode si ho niekedy uz cistil? Alebo sa to da aj v domacich podmiekach? :idea:

Napsal: stř říj 19, 2005 13:09
od JRD ..
No cidlo vzduchu som neskusal....

a tie cidla na teplotu vody su namontovane v hlave..
a uz som ich cistil..
..pri vymene chladiacej kvapaliny..
8)