Jak snížit spotřebu Nubiry
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Nekvalitní benzin
Mám zkušenost s nekvalitním benzinem. Několikrát po sobě jsem čerpal banzín u ČSAD kde byl o korunu levnější něž v okolí. V kombinaci s děravým výfukem (psal jsem o tom nedávno) mi Wagon 2.0i žral jako tank. Včera jsem nabral do suché nádrže benzín u Benziny a motor přede tišeji, z výfuku nejde takový smrad jako u předchozího "benzínu" a taky mi připadá, že to míň žere.
Podobnou zkušenost jsem zažil před lety když jsem v Brně u fy. Aral nabral benzín do Fiata Uno. Po startu jsem si myslel, že mi mezitím co jsem platil vyměnili motor. Auto táhlo a mělo odpal jako raketa. Páč jsem u té firmy dělal jsem se informoval a u tý čerpačky použili jiný druh aditiva.
Čerpat kvalitu, byť o něco dražší se tedy vyplatí. Nebo máte jinou zkušenost.
Podobnou zkušenost jsem zažil před lety když jsem v Brně u fy. Aral nabral benzín do Fiata Uno. Po startu jsem si myslel, že mi mezitím co jsem platil vyměnili motor. Auto táhlo a mělo odpal jako raketa. Páč jsem u té firmy dělal jsem se informoval a u tý čerpačky použili jiný druh aditiva.
Čerpat kvalitu, byť o něco dražší se tedy vyplatí. Nebo máte jinou zkušenost.
- Reklama
No ja neviem, ale pokial ti po jazdeni s plnou nadrzou do nej nacapovala 24l tak si mal spotrebu 24l a nie 16 .....
DREAM píše:ja ted neveril svym ocim ... jednou se me zda ze jedu nadrz za 10l/100km a ted jsem ujel na 16l / 230km ...
!math 16/230*100 = necelych 7litru PLYNU !!!
ponevadz jsem daval plnou .. pumparka me dala 39.6l plynu a ujel jsem 230km a rek jsem at me da plnou a ona tam zas nacpala 24l tzn. ze jsem ujel 16l
no nechapu... ne ze byme spotreba nejak zajimala pri cene plynu..ale prece jen si to budu muset vycihnout
tak se regni ... cti a pak oka.. vzdyt uz se to tady resilo .... to vis hodne hulaaa
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
Nejak mi blbne registracia.....tak neva...tiez som zistil, ze sa to uz poriesilo
Btw. planujem kupit v akcii do konca septembra lacetti 1.6 v elite alebo platinum vybave, neviete mi poradit ako je to s tymi ich akciami, ci to nahodou nie su permanentne akcie a aky je rozdiel medzi verziami v priebehu rokov (ci sa bude tak velmi lisit 2005 model od 2006).
Vdaka za odpoved.
Btw. planujem kupit v akcii do konca septembra lacetti 1.6 v elite alebo platinum vybave, neviete mi poradit ako je to s tymi ich akciami, ci to nahodou nie su permanentne akcie a aky je rozdiel medzi verziami v priebehu rokov (ci sa bude tak velmi lisit 2005 model od 2006).
Vdaka za odpoved.
DREAM píše:tak se regni ... cti a pak oka.. vzdyt uz se to tady resilo .... to vis hodne hulaaa
Snížení spotřeby - Nubira I.
Již sedmý rok pozoruji, že při poklesu teploty pod nějakých 16 st. C se téměř skokem zvýší spotřeba o více jako 1 l/100 km. Při dnešní ceně benzínu mne to donutilo pohnout myslivnou a teď předkládám výsledek.
Na sacím gumovém potrubí mezi vzduchovým filtrem a vzduchovou klapkou sání je zboku nainstalováno čidlo teploty nasávaného vzduchu. Průběžným měřením teploty nasávaného vzduchu jsem dospěl k závěru, že zabudovaný termistor - čidlo, mění svůj vnitřní odpor a dodává řídící jednotce jeden ze signálů, na základe kterého se při nižších venkovních teplotách obohacuje směs, tak aby měl motor "optimální poměr vzduchu a benzínu v daných podmínkách. Čidlo - termistor - mění svůj odpor v širokém rozsahu, např při cca 10 st. C jsem naměřil hodnoty okolo 3500 ohmů a při teplotě cca 23 st. C 1850 ohmů. Vzhledem k tomu, že při teplotách nad 20 st. C se mně spotreba pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100 km, tak jsem ošidil řídící jedenotku odpojením konektoru od čidla a zapojením pevného odporu 1800 ohmů na přívodní kablík. Nastavil jsem tedy "letní" režim. Skutečná spotřeba mne více než překvapila. Pokles byl z 7,5 l/100 km v podzimních podmínkách zpět na hodnotu těsně okolo 6 l/100 km. Toto šidítko bylo spolehlivě odzkoušeno do venkovní teploty +4 st. C. Nižší teplota zatím nebyla po ruce. Bude, uvidíme. Motor startuje ráno bez změny a při mém způsobu jízdy se chová kultůrně bez jakýchkoliv známek nespokojenosti. Trasy, které jezdím: Denně 25 km po takřka rovine do práce a přes víkendy skoro po rovine na chatu 90 km, a sem tam po městě (krajské město). Cestovní rychlost je v rozmezí 80 až 90 km/hod. Nespěchám.
Poznámka: Přivítal bych, kdyby někdo měl možnost změřit odpor teplotního čidla v širokém rozsahu mimo vozidlo - až do mrazničkových -18 st. C. Nechce se mně vydlabat čidlo z hadice sání. Kolega mne chce tento týden dotáhnou na změření emisí, ale myslím, že je to bezpředmětné, protože spotřebuji li méně benzínu, tak asi nebudu vyrábět více škodlivin (CO). Co Vy na to?
Na sacím gumovém potrubí mezi vzduchovým filtrem a vzduchovou klapkou sání je zboku nainstalováno čidlo teploty nasávaného vzduchu. Průběžným měřením teploty nasávaného vzduchu jsem dospěl k závěru, že zabudovaný termistor - čidlo, mění svůj vnitřní odpor a dodává řídící jednotce jeden ze signálů, na základe kterého se při nižších venkovních teplotách obohacuje směs, tak aby měl motor "optimální poměr vzduchu a benzínu v daných podmínkách. Čidlo - termistor - mění svůj odpor v širokém rozsahu, např při cca 10 st. C jsem naměřil hodnoty okolo 3500 ohmů a při teplotě cca 23 st. C 1850 ohmů. Vzhledem k tomu, že při teplotách nad 20 st. C se mně spotreba pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100 km, tak jsem ošidil řídící jedenotku odpojením konektoru od čidla a zapojením pevného odporu 1800 ohmů na přívodní kablík. Nastavil jsem tedy "letní" režim. Skutečná spotřeba mne více než překvapila. Pokles byl z 7,5 l/100 km v podzimních podmínkách zpět na hodnotu těsně okolo 6 l/100 km. Toto šidítko bylo spolehlivě odzkoušeno do venkovní teploty +4 st. C. Nižší teplota zatím nebyla po ruce. Bude, uvidíme. Motor startuje ráno bez změny a při mém způsobu jízdy se chová kultůrně bez jakýchkoliv známek nespokojenosti. Trasy, které jezdím: Denně 25 km po takřka rovine do práce a přes víkendy skoro po rovine na chatu 90 km, a sem tam po městě (krajské město). Cestovní rychlost je v rozmezí 80 až 90 km/hod. Nespěchám.
Poznámka: Přivítal bych, kdyby někdo měl možnost změřit odpor teplotního čidla v širokém rozsahu mimo vozidlo - až do mrazničkových -18 st. C. Nechce se mně vydlabat čidlo z hadice sání. Kolega mne chce tento týden dotáhnou na změření emisí, ale myslím, že je to bezpředmětné, protože spotřebuji li méně benzínu, tak asi nebudu vyrábět více škodlivin (CO). Co Vy na to?
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
snad si sa nezamestnal??mrk píše:ja odkedy mam deravy vyfuk tak mam skoro o liter mensiu spotrebu. no fakt. ale v skutocnosti asi klesla tym, ze v poslednej dobe jazdievam na dlhsie trasy
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
Re: Snížení spotřeby - Nubira I.
Velmi velmi zajimava teorie Sameho ma to tiez dost zaujima nakolko aj ja uz som par krat povedal, ze "tieto" auta nemaju radi zimu nakolko som vzdy v lete uneseny super spotrebou. Ked pride zima tak je to vzdy o dost horsie a doteraz som nevedel preco Tazke dakujem za tip. Urcite treba toto zistenie lepsie preverit a overit ci by to fungovalo aj na lanose????Miloss píše:Již sedmý rok pozoruji, že při poklesu teploty pod nějakých 16 st. C se téměř skokem zvýší spotřeba o více jako 1 l/100 km. Při dnešní ceně benzínu mne to donutilo pohnout myslivnou a teď předkládám výsledek.
Na sacím gumovém potrubí mezi vzduchovým filtrem a vzduchovou klapkou sání je zboku nainstalováno čidlo teploty nasávaného vzduchu. Průběžným měřením teploty nasávaného vzduchu jsem dospěl k závěru, že zabudovaný termistor - čidlo, mění svůj vnitřní odpor a dodává řídící jednotce jeden ze signálů, na základe kterého se při nižších venkovních teplotách obohacuje směs, tak aby měl motor "optimální poměr vzduchu a benzínu v daných podmínkách. Čidlo - termistor - mění svůj odpor v širokém rozsahu, např při cca 10 st. C jsem naměřil hodnoty okolo 3500 ohmů a při teplotě cca 23 st. C 1850 ohmů. Vzhledem k tomu, že při teplotách nad 20 st. C se mně spotreba pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100 km, tak jsem ošidil řídící jedenotku odpojením konektoru od čidla a zapojením pevného odporu 1800 ohmů na přívodní kablík. Nastavil jsem tedy "letní" režim. Skutečná spotřeba mne více než překvapila. Pokles byl z 7,5 l/100 km v podzimních podmínkách zpět na hodnotu těsně okolo 6 l/100 km. Toto šidítko bylo spolehlivě odzkoušeno do venkovní teploty +4 st. C. Nižší teplota zatím nebyla po ruce. Bude, uvidíme. Motor startuje ráno bez změny a při mém způsobu jízdy se chová kultůrně bez jakýchkoliv známek nespokojenosti. Trasy, které jezdím: Denně 25 km po takřka rovine do práce a přes víkendy skoro po rovine na chatu 90 km, a sem tam po městě (krajské město). Cestovní rychlost je v rozmezí 80 až 90 km/hod. Nespěchám.
Poznámka: Přivítal bych, kdyby někdo měl možnost změřit odpor teplotního čidla v širokém rozsahu mimo vozidlo - až do mrazničkových -18 st. C. Nechce se mně vydlabat čidlo z hadice sání. Kolega mne chce tento týden dotáhnou na změření emisí, ale myslím, že je to bezpředmětné, protože spotřebuji li méně benzínu, tak asi nebudu vyrábět více škodlivin (CO). Co Vy na to?
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
zatial ziadne zistenia ohladne spotreby
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
no je to zajimave a asi na tom neco bude.motor ma jeste cidlo teploty vody a diky tomu bezi dobre.skoda ze ja mam toto cidlo ve vaze vzduchu a tak s tim nic neudelam
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
takze by sa to dalo implementovat aj do lanosa? Miesto cidla tam prasknut odpor 3,5Kohmu
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No Blue ...
pravdepodobne ano...
Este len podotknem..
ohladne toho cidla na telpotu vody...
Ono po takych 4-5 rokoch je na cidle "dost vela sajrajtu"
..teda nieco ako vodny kamen...
..tym padom toto cidlo nepodava objektivne informacie...
..a to tiez spravi dost vela na spotrebe, a taktiez to ma
aj zapricinu "neskorsie vypnutie sytica"...
...teda odborne povedane, ukoncenie rezimu dodatocneho obohacovania zmesi..
pravdepodobne ano...
Este len podotknem..
ohladne toho cidla na telpotu vody...
Ono po takych 4-5 rokoch je na cidle "dost vela sajrajtu"
..teda nieco ako vodny kamen...
..tym padom toto cidlo nepodava objektivne informacie...
..a to tiez spravi dost vela na spotrebe, a taktiez to ma
aj zapricinu "neskorsie vypnutie sytica"...
...teda odborne povedane, ukoncenie rezimu dodatocneho obohacovania zmesi..
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
takze ty si to este neskusal s tym odporom?JRD McLAREN píše:No Blue ...
pravdepodobne ano...
Este len podotknem..
ohladne toho cidla na telpotu vody...
Ono po takych 4-5 rokoch je na cidle "dost vela sajrajtu"
..teda nieco ako vodny kamen...
..tym padom toto cidlo nepodava objektivne informacie...
..a to tiez spravi dost vela na spotrebe, a taktiez to ma
aj zapricinu "neskorsie vypnutie sytica"...
...teda odborne povedane, ukoncenie rezimu dodatocneho obohacovania zmesi..
...co sa tyka toho cidla vo vode si ho niekedy uz cistil? Alebo sa to da aj v domacich podmiekach?
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01