Jak snížit spotřebu Nubiry

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

JuraS.
Příspěvky: 43
Registrován: úte črc 12, 2005 07:32
Kontaktovat uživatele:

Nekvalitní benzin

Příspěvek od JuraS. »

Mám zkušenost s nekvalitním benzinem. Několikrát po sobě jsem čerpal banzín u ČSAD kde byl o korunu levnější něž v okolí. V kombinaci s děravým výfukem (psal jsem o tom nedávno) mi Wagon 2.0i žral jako tank. Včera jsem nabral do suché nádrže benzín u Benziny a motor přede tišeji, z výfuku nejde takový smrad jako u předchozího "benzínu" a taky mi připadá, že to míň žere.
Podobnou zkušenost jsem zažil před lety když jsem v Brně u fy. Aral nabral benzín do Fiata Uno. Po startu jsem si myslel, že mi mezitím co jsem platil vyměnili motor. Auto táhlo a mělo odpal jako raketa. Páč jsem u té firmy dělal jsem se informoval a u tý čerpačky použili jiný druh aditiva.

Čerpat kvalitu, byť o něco dražší se tedy vyplatí. Nebo máte jinou zkušenost.
Reklama
 

Shermiar

Příspěvek od Shermiar »

No ja neviem, ale pokial ti po jazdeni s plnou nadrzou do nej nacapovala 24l tak si mal spotrebu 24l a nie 16 ..... 8)
DREAM píše:ja ted neveril svym ocim ... jednou se me zda ze jedu nadrz za 10l/100km a ted jsem ujel na 16l / 230km ...

!math 16/230*100 = necelych 7litru PLYNU !!!

ponevadz jsem daval plnou .. pumparka me dala 39.6l plynu a ujel jsem 230km a rek jsem at me da plnou a ona tam zas nacpala 24l tzn. ze jsem ujel 16l

no nechapu... ne ze byme spotreba nejak zajimala pri cene plynu..ale prece jen si to budu muset vycihnout
Uživatelský avatar
DREAM
Příspěvky: 691
Registrován: stř čer 29, 2005 17:15
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DREAM »

tak se regni ... cti a pak oka.. vzdyt uz se to tady resilo .... to vis hodne hulaaa
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak :(
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
Shermiar

Příspěvek od Shermiar »

Nejak mi blbne registracia.....tak neva...tiez som zistil, ze sa to uz poriesilo :?
Btw. planujem kupit v akcii do konca septembra lacetti 1.6 v elite alebo platinum vybave, neviete mi poradit ako je to s tymi ich akciami, ci to nahodou nie su permanentne akcie :lol: a aky je rozdiel medzi verziami v priebehu rokov (ci sa bude tak velmi lisit 2005 model od 2006).

Vdaka za odpoved.
8)
DREAM píše:tak se regni ... cti a pak oka.. vzdyt uz se to tady resilo .... to vis hodne hulaaa
Miloss

Snížení spotřeby - Nubira I.

Příspěvek od Miloss »

Již sedmý rok pozoruji, že při poklesu teploty pod nějakých 16 st. C se téměř skokem zvýší spotřeba o více jako 1 l/100 km. Při dnešní ceně benzínu mne to donutilo pohnout myslivnou a teď předkládám výsledek.

Na sacím gumovém potrubí mezi vzduchovým filtrem a vzduchovou klapkou sání je zboku nainstalováno čidlo teploty nasávaného vzduchu. Průběžným měřením teploty nasávaného vzduchu jsem dospěl k závěru, že zabudovaný termistor - čidlo, mění svůj vnitřní odpor a dodává řídící jednotce jeden ze signálů, na základe kterého se při nižších venkovních teplotách obohacuje směs, tak aby měl motor "optimální poměr vzduchu a benzínu v daných podmínkách. Čidlo - termistor - mění svůj odpor v širokém rozsahu, např při cca 10 st. C jsem naměřil hodnoty okolo 3500 ohmů a při teplotě cca 23 st. C 1850 ohmů. Vzhledem k tomu, že při teplotách nad 20 st. C se mně spotreba pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100 km, tak jsem ošidil řídící jedenotku odpojením konektoru od čidla a zapojením pevného odporu 1800 ohmů na přívodní kablík. Nastavil jsem tedy "letní" režim. Skutečná spotřeba mne více než překvapila. Pokles byl z 7,5 l/100 km v podzimních podmínkách zpět na hodnotu těsně okolo 6 l/100 km. Toto šidítko bylo spolehlivě odzkoušeno do venkovní teploty +4 st. C. Nižší teplota zatím nebyla po ruce. Bude, uvidíme. Motor startuje ráno bez změny a při mém způsobu jízdy se chová kultůrně bez jakýchkoliv známek nespokojenosti. Trasy, které jezdím: Denně 25 km po takřka rovine do práce a přes víkendy skoro po rovine na chatu 90 km, a sem tam po městě (krajské město). Cestovní rychlost je v rozmezí 80 až 90 km/hod. Nespěchám.

Poznámka: Přivítal bych, kdyby někdo měl možnost změřit odpor teplotního čidla v širokém rozsahu mimo vozidlo - až do mrazničkových -18 st. C. Nechce se mně vydlabat čidlo z hadice sání. Kolega mne chce tento týden dotáhnou na změření emisí, ale myslím, že je to bezpředmětné, protože spotřebuji li méně benzínu, tak asi nebudu vyrábět více škodlivin (CO). Co Vy na to? :roll:
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

ja odkedy mam deravy vyfuk tak mam skoro o liter mensiu spotrebu. no fakt. ale v skutocnosti asi klesla tym, ze v poslednej dobe jazdievam na dlhsie trasy :lol:
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

mrk píše:ja odkedy mam deravy vyfuk tak mam skoro o liter mensiu spotrebu. no fakt. ale v skutocnosti asi klesla tym, ze v poslednej dobe jazdievam na dlhsie trasy :lol:
:shock: :shock: snad si sa nezamestnal?? :lol: :lol:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Re: Snížení spotřeby - Nubira I.

Příspěvek od Blue Lanos »

Miloss píše:Již sedmý rok pozoruji, že při poklesu teploty pod nějakých 16 st. C se téměř skokem zvýší spotřeba o více jako 1 l/100 km. Při dnešní ceně benzínu mne to donutilo pohnout myslivnou a teď předkládám výsledek.

Na sacím gumovém potrubí mezi vzduchovým filtrem a vzduchovou klapkou sání je zboku nainstalováno čidlo teploty nasávaného vzduchu. Průběžným měřením teploty nasávaného vzduchu jsem dospěl k závěru, že zabudovaný termistor - čidlo, mění svůj vnitřní odpor a dodává řídící jednotce jeden ze signálů, na základe kterého se při nižších venkovních teplotách obohacuje směs, tak aby měl motor "optimální poměr vzduchu a benzínu v daných podmínkách. Čidlo - termistor - mění svůj odpor v širokém rozsahu, např při cca 10 st. C jsem naměřil hodnoty okolo 3500 ohmů a při teplotě cca 23 st. C 1850 ohmů. Vzhledem k tomu, že při teplotách nad 20 st. C se mně spotreba pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100 km, tak jsem ošidil řídící jedenotku odpojením konektoru od čidla a zapojením pevného odporu 1800 ohmů na přívodní kablík. Nastavil jsem tedy "letní" režim. Skutečná spotřeba mne více než překvapila. Pokles byl z 7,5 l/100 km v podzimních podmínkách zpět na hodnotu těsně okolo 6 l/100 km. Toto šidítko bylo spolehlivě odzkoušeno do venkovní teploty +4 st. C. Nižší teplota zatím nebyla po ruce. Bude, uvidíme. Motor startuje ráno bez změny a při mém způsobu jízdy se chová kultůrně bez jakýchkoliv známek nespokojenosti. Trasy, které jezdím: Denně 25 km po takřka rovine do práce a přes víkendy skoro po rovine na chatu 90 km, a sem tam po městě (krajské město). Cestovní rychlost je v rozmezí 80 až 90 km/hod. Nespěchám.

Poznámka: Přivítal bych, kdyby někdo měl možnost změřit odpor teplotního čidla v širokém rozsahu mimo vozidlo - až do mrazničkových -18 st. C. Nechce se mně vydlabat čidlo z hadice sání. Kolega mne chce tento týden dotáhnou na změření emisí, ale myslím, že je to bezpředmětné, protože spotřebuji li méně benzínu, tak asi nebudu vyrábět více škodlivin (CO). Co Vy na to? :roll:
Velmi velmi zajimava teorie :idea: Sameho ma to tiez dost zaujima nakolko aj ja uz som par krat povedal, ze "tieto" auta nemaju radi zimu nakolko som vzdy v lete uneseny super spotrebou. Ked pride zima tak je to vzdy o dost horsie a doteraz som nevedel preco :idea: Tazke dakujem za tip. Urcite treba toto zistenie lepsie preverit a overit ci by to fungovalo aj na lanose????
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

Blue Lanos píše:
mrk píše:ja odkedy mam deravy vyfuk tak mam skoro o liter mensiu spotrebu. no fakt. ale v skutocnosti asi klesla tym, ze v poslednej dobe jazdievam na dlhsie trasy :lol:
:shock: :shock: snad si sa nezamestnal?? :lol: :lol:
veru nie, ale priatelku som parkrat musel prevetrat.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

zatial ziadne zistenia ohladne spotreby :?: :idea:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no je to zajimave a asi na tom neco bude.motor ma jeste cidlo teploty vody a diky tomu bezi dobre.skoda ze ja mam toto cidlo ve vaze vzduchu a tak s tim nic neudelam
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

takze by sa to dalo implementovat aj do lanosa? Miesto cidla tam prasknut odpor 3,5Kohmu :P
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No Blue ...
pravdepodobne ano...

Este len podotknem..
ohladne toho cidla na telpotu vody...

Ono po takych 4-5 rokoch je na cidle "dost vela sajrajtu"
..teda nieco ako vodny kamen...

..tym padom toto cidlo nepodava objektivne informacie...
..a to tiez spravi dost vela na spotrebe, a taktiez to ma
aj zapricinu "neskorsie vypnutie sytica"...
...teda odborne povedane, ukoncenie rezimu dodatocneho obohacovania zmesi..
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

JRD McLAREN píše:No Blue ...
pravdepodobne ano...

Este len podotknem..
ohladne toho cidla na telpotu vody...

Ono po takych 4-5 rokoch je na cidle "dost vela sajrajtu"
..teda nieco ako vodny kamen...

..tym padom toto cidlo nepodava objektivne informacie...
..a to tiez spravi dost vela na spotrebe, a taktiez to ma
aj zapricinu "neskorsie vypnutie sytica"...
...teda odborne povedane, ukoncenie rezimu dodatocneho obohacovania zmesi..
takze ty si to este neskusal s tym odporom?
...co sa tyka toho cidla vo vode si ho niekedy uz cistil? Alebo sa to da aj v domacich podmiekach? :idea:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
JRD ..

Příspěvek od JRD .. »

No cidlo vzduchu som neskusal....

a tie cidla na teplotu vody su namontovane v hlave..
a uz som ich cistil..
..pri vymene chladiacej kvapaliny..
8)
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“