No, skúsal som podla vyssie spomenutého návodu ten prachový filter.
Ked som demontoval plasty a pozrel na tú "ďúru", ako je mizerne prístupná (týmto vzdávam hold sikovnosti a trpezlivosti autorom návodu) a co ma definitívne odradilo je jej velkost, resp. skor malost.
Ale nedal som sa, tak som zacal pátrat pod palubovkou, kadial ze nám to ten luft ficí do vnútra. Narazil som na "zaujímavú" krabicu pred spolujadcom, za odkladacou skrinkou. Má objem cca 8-10litrov. Snazil som sa demontovat jej spodnú polovicu, dostal som von vsetky srobky az na jeden, ten je totálne neprístupný, ale stacilo to na nakuknutie dnu. Jasne, ze vnútri okrem kopu priestoru nebolo nic, tak myslím ze snád tam býva cast klímy, ktorú ja nemám.
Dostal som nápad. Zo spodu sú vidno také 4 výstupky smerom do krabice. Vedel by som tam spravit penký obdlznikový otvor. Dokonca od tých výstupov sú náznaky vodiacih kolajniciek, akoby tam malo nieco byt (filter, klíma) na zasúvanie. Do tohto priestoru by sa dal napchat prachový filter s hooodne vacsou plochou ako ten do nasávania. Samozrejme by bolo treba vyrobyt nejaký rámik a pod, v tom problém nevidím.
Nie som si vsak istý, co by to spravilo s prúdením vzduchu pri zapnutom ventilátore. Kedze tento filter by bol az za ventilátorom, tak by mohol brzdit prúd vzduchu, ktorý zenie ventilátor, vzduch by bol do filtra tlacený, kdezto pri prvom riesení je cez filter tahaný a potom uz len hnaný do fukárov.
Výhody podla mna:
- vacsia filtracná plocha-> dlhsie intervaly výmeny
- viac miesta na rozne filtracné materiály (prach, pel, rádioaktivita
)
- kedze by bol az za ventilátorom, tak by fitroval aj pri vnútronom obehu vzduchu
- nebolo by treba rozoberat plasty a stierace kvoli výmene
Nevýhody:
- pracnejsie
- horsie prúdenie vzduchu z fukárov (?)
Co vy na to