Stránka 5 z 5
Napsal: úte lis 30, 2004 01:53
od jakub
Petr Krtička píše:Pánové, u jste někdy uvažovali, že použitím účinnějších žárovek může při oslnění dojít k poškození sítnice v oku řidiče, který byl tím světlem oslněn. Jedna věc je vidět, druhá je však ostatním neznepříjemňovat život.
ajaj, prisel expert, mozna kdyby ses podival o par odstavcu vys, tak by sis to tam precetl ...
navic, eh, ale jo rozepisu se - pouzitim ucinnejsich zarovek k nicemu takovemu nedojde, resp. nehrozi nic vic, nic min, nez kdyz ti nekdo posviti komplet vybavou /dalkove + mlha/ do oci, ...
Napsal: úte lis 30, 2004 08:34
od PavelZ
petrm píše:To co máš na mysli je že si nastavíš sklon světel podle toho co máš naloženýho v kufru a to co je potřeba u Xenonu je to že máš na nápravách čidla který hlídají naklonění karoserie při akceleraci a brždění a podle toho neustále srovnávají světla do ideální polohy všimni si někdy když třeba startuje BMW a rozsvítí světla že najedou k zemi a pak se vrátěj nahoru .
jsem fakt naprosty laik, cili tady uplne tapu - todle ma matez s klasickymi svetly, me by se moc libila ta varianta, jak se to nataci dle smeru jizdy ...
to co chceš ty podle mě legálně prostě neexistuje a nejde udělat neříkám že to nejde udělat technicky ale né tak aby to prošlo STK
Myslim, ze s tou sadou od Helly to jde legalne, jen si nejsem jistej jestli i ten bixenon, ale u nas asi jo. Potkavaci xenony urcite, ty maji homologaci DOT/SAE i ECE, dalkovy xenony by snad v EU taky mely byt v pohode, maji jen ECE. Ale u bixenonu zadnou informaci o homologaci nemam. Libi se mi ale i 90mm moduly s klasickejma halogenovejma zarovkama, ktere maji jak homologace DOT/SAE i ECE, a myslim, ze kdyz se misto H4 pouziji dva reflektory, potkavaci cockovy a dalkovy maji klasicky, tak to taky musi sviti o dost lip. Maji dve verze, ze zarovkama H9 a H7, ta H9 verze je skoro za polovinu ceny, ale koukal sem, ze H9 zarovka stoji asi 450 Kc, tak nevim, jak by se to dlouhodobe vyplatilo. Ale porad je tam problem, ze clovek nejak musi zlikvidovat puvodni reflektor
, coz sem mimochodem na Nubiru 2 ani nenasel, kolik stoji. A vzhledem k moji sikovnosti, by bylo nejlepsi najit nejakou firmu, co dela reflektorova pouzdra na zakazku, ale to uz vubec nemam tuseni, jestli neco takovyho existuje
.
Napsal: úte lis 30, 2004 12:58
od PavelZ
Jen pro zajimavost, ted sem si precetl, jaky je rozdil v tom, o co rychleji se rozsviti LED brzdova svetla oproti normalnim zarovkam. Pri rychlosti 55 mph (88.5 km/h) to pry ridici da o 16 stop (4.9 m) delsi drahu na brzdeni. To uz muze byt docela dulezitej rozdil
.
Napsal: úte lis 30, 2004 13:40
od jakub
PavelZ píše:A vzhledem k moji sikovnosti, by bylo nejlepsi najit nejakou firmu, co dela reflektorova pouzdra na zakazku, ale to uz vubec nemam tuseni, jestli neco takovyho existuje
.
ja koketuju s myslenkou bixenonu v tom 90mm modulu, k tomu pouzdru - mno, ja bych volil zminovanou myslenku, to osadit do puvodniho pouzdra, co se "custom" pouzdra tyce, tak imho staci najit firmu co dela plasty ci laminat ...
světla
Napsal: úte lis 30, 2004 13:46
od Pajda
Jen bych upozornil, DOT jsou americké technické normy. V Evropě jsou světlomety asymetrické (tedy vpravo - před spolujezdcem ), v Americe jsou světla symetrická. Nelze tedy objednat světlo americké a dát ho do auta v Evropě. Nikde na něm nebude evropská homologační značka a tedy se to nesmí používat. Bude to stejné jako u lampiček z tržiště.
Napsal: úte lis 30, 2004 14:07
od PavelZ
Jasne, DOT je americka norma, ECE zase evropska, takze nektery z nich by u nas mely byt bez problemu. Alespon podle toho, co sem zatim nasel. Jinde sem nasel, ze ty 90 mm moduly maji i Tuv.