Stránka 5 z 13

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 09:28
od dido64
Idem teraz cca 500 km trasu tak budem to cukanie (trhanie, šklbanie, skákanie, trasenie) "testovať". Určite to ale po návrate budem v servise reklamovať pretože to nie je normálne. Chcem aby sa nejaký technik išiel so mnou previesť a skúsil to (cítil) priamo v aute ako sa to prejavuje. Som zvedavý ako k tomu pristúpia. (Fancar Bratislava)
Robí to aj pri studenom aj pri zohriatom motore. Prejavuje sa to pri jazde keď ovládam plyn ja aj pri jazde s tempomatom.
Otáčky motora keď to robí sú okolo 1300 - 1500 a najviac sa to prejavuje pri 3 rýchlostnom stupni a rýchlosti okolo 50 - 60 km.

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 09:44
od legolas
presne tak, niekedy aj na dvojke...

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 09:49
od dido64
legolas píše:Ako som ocakaval nic zle nenasli, povedali mi, ze s nim mam behat a ked sa to nezlepsi tak sa na to blizsie pozru.
Mohli sa na to bližšie pozrieť aj hneď. Na čo čakajú? Nerozumiem takýmto "argumentom" v servisoch na slovensku.
Boli sa aspoň s tebou v aute previezť aby videli a zažili ako sa to prejavuje?

Takže v záujme všetkých majiteľov ktorí majú podobný problém:

VYZÝVAM VŠETKÝCH MAJITEĽOV VOZIDLA CHEVROLET CRUZE KTORÍ POZORUJÚ, MAJÚ SKÚSENOSTI A PREJAVUJÚ SA NA ICH VOZIDLÁCH JAVY POPÍSANÉ NA PREDCHÁDZAJÚCICH STRÁNKACH (HLAVNE TO CUKANIE) ABY V SERVISOCH NAHLÁSILI UVEDENÉ SKUTOČNOSTI A ŽIADALI ZISTIŤ ICH PRÍČINU A ODSTRÁNENIE.

Myslím že kľudne môže každý majiteľ v tom servise kde bude svoje auto reklamovať spomenúť že takáto závada je pozorovaná veľkou skupinou majiteľov vozidiel nech sa v prípade potreby spoja a vzájomne medzi sebou sa informujú (oboznámia, poučia ...atď.)

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 09:53
od dido64
legolas ako sa na to chcú pozrieť neskôr? Myslím že im treba v tých servisoch dýchať na chrbát a donekonečna ich otravovať a domŕzať. Veď auto nie je žehlička alebo fén za 35 EURO.

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 09:57
od legolas
To ano, ja dufam, ze sa to vyriesi.

Nesiel sa so mnou previezt, ked som za nim prisiel mal som nebahnych nejakych 700 km povedal, ze ked mi to bude robit aj po nejakych 2000 km mam prist a pojdu sa so mnou previezt...

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 11:31
od shindys
pro dido64 a legolas:

Nejezdíte pod otáčkama? Mám verzi z roku 2010 a než jsem vyjel s novým autem z autosalónu, tak mi prodejce říkal, že to není TDI jaké má octávka, kde můžeš jet třeba i na 1100 otáček, že prostě tento motor v cruzovi je nejlepší držet mezi 1800 až 2200 otáčkami, min.1600. Ale jak říkám, vy máte asi letošní verzi a ta má úplně jiný motor, ale i tak chlapi neblbněte, tady už to bylo několikrát psáno, nízkýma otáčkama si odrovnáte turbo, pokud já mám max.krouťák při 2000 otáčkách, tak se prostě snažím jezdit kolem 2000 otáček, pokud vy máte maximální krouťák při 1750 otáčkách, tak jezděte kolem 1750, jen tak uděláte dobrou spotřebu, ne podtáčením motoru.Takové ty chytré příručky, kde se říká, že dobrou spotřebu dosáhnete jízdou na nejvyšší možný převodový stupeň, bych nechal spálit na hranici :-)

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 12:10
od legolas
Ja presne takto jazdim snazim sa si drzat 1800 otacky, sem tam vytocim...
Kazdy si ho zabehne ako najlepsie vie.

Ale ked musim ist 50, tak nepojdem na 2 ale na 3 budem mat otacky napr. 1500 - 1600 a musim si drzat tuto rychlost, tak preco sa mi zacne auto cukat, triast...

To je nove auto, chcem ho mat v 100% stave!!!

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 12:38
od radgosk
Nooo drzat otacky treba, ale preco potom ta zelena sipka svieti ze mam preradit a nasledne mam otacky aj tych 1100 - 1200, aj ked uz to ignurujem? Nejake racionalne vysvetlenie, preco by pri nizkych otackach malo odchadzat turbo ??

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 12:41
od Dimco Nubira 97
Je to blbosť, pri nízkych otáčkach žiadne turbo neodchádza....

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 13:07
od shindys
Dimco:
hmm, nevím jestli blbost, ale psal to tady na chevroletclubu člověk, který turba opravuje a říkal, že ať klidně jezdíme pod otáčkami, aspoň bude mít více práce :-) nechce se mi to hledat, ale bylo to tady tak nějak před rokem. A i když nejsem automechanik, tak si myslím, že jízda na pomezí, kdy se sepne turbo, chvíli pod, chvíli nad, asi tomu turbu moc neprospívá. Ale možná tomu rozumíš líp, tak napiš, jak to je:-)

legolas:
Jinak samozřejmě, pokud Ti nové auto dělá to, co píšeš, asi to v pořádku není, protože u mého auta (cruze MY 2010) to nedělá, i když jedu pod otáčkami. Holt nový motor může mít své mouchy a chvíli je asi budou vychytávat...

To doporučení, kdy mám přeřadit, by mi teda asi hodně vadilo :-)

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 13:25
od legolas
Uz na to kaslem, ale myslel som si, ze ten novy motor kvalitnejsi toto som necakal, ja dufam, ze sa to nejako vyriesi, auto je paradne, az na tuto jednu sprepacenim sprostost.

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 13:56
od Dimco Nubira 97
shindys, tak to potom asi má chevrolet nejaké "iné" turbo, lebo čo ja viem kamarát čo robí servisného technika v škodovke a predtým vo VW (jeden salón) tak som sa ho pýtal čo škodí turbu a čo nie, nízke otáčky neničia turbo, ale nízke otáčky spôsobujú že DPF filter je častejšie zanesený a znamená to že DPF častejšie vypaluje, to že pri vypalovaní sa níčí olej hovoriť nemusíme a to že sa skorej zničí olej to poškodzuje turbo. ale nie priamo nízke otáčky....

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 15:21
od shindys
Dimco:
jednoznačně motoru a autu jako celku nízké otáčky neprospívají, už kvůli vibracím - když pak přidáš plyn, tak celý motor - nebo aspoň ten dieselový zavibruje a projeví se pak únava materiálu, uvolnění spojů atd, atd. S tím turbem jsem psal tak, jak jsem si tady přečetl - tuším, že to psal turboman, ale když jsem to teď dal do vyhledávače, tak jsem to tu nenašel.

A když se Tě zeptám jako moderátora, uklízí se tady po určitém čase příspěvky nebo tu zůstávají?

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 15:53
od Kjub
Chlapci, toto je nejake divne. Podla mna sa tu hovori o dvoch roznych cukaniach.
To prve cukanie je ked ides na 2-ojke 50, alebo 80 a nahle, prudko pustis plyn tak jasne ze ti to zacuka. To je proste typicka autoskola. Treba preradit, alebo plynule uvolnovat plyn. No a ked sa podtaca tak zacina motor skapinat, cize stlacim spojku... :mrgreen: Ale toto robi hocijaky manual.

No a to druhe cukanie, to je podla mna to co je zavada-ked idem plynule na 3-jke 50, 60, 70 tak mi nema o cukat! Cize to je problem. Ja idem na 2-jke uplne pomalicky, povedzme v zapche a nic necuka, ani pri inych rychlostiach ani pri inych zaradenych stupnoch.

A neviem ci zrovna s dieselom musim drzat otacky na 2000, pretoze diesel je konstruvany na nizke otacky a nic tam netrpi. To musia robit benzinaci. Jedine ze tam mam povedzme trojku a idem 40 alebo menej (otacky 1000 vobec to neskapina-povedzme taky dojadz ku krizovatke) a chcem zrazu pridat, tak jasne ze nebudem tlacit plyn na podlahu a trapit motor kym sa rozhybe, ale podradim predsa a nic netrpi!
Treba sa naucit jazdit. :lol: :PP: :D

Re: kolisanie otacok

Napsal: čtv čer 30, 2011 15:56
od legolas
presne tak, uz som to pred tym pisal, co myslim tym cukanim, trasenim.
Proste idem si tou istou rychlostou a auto sa zacne triest, stava sa mi to len na trojke niekedy na dvojke...