LPG
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Granko-> emulator je tam len na oblbnutie RJ aby na teba vycitavo cez kontrolku nehladela .
Lambda to mozno prezila, ale pochybujem. Mozno je problem v tom, ze podobne ako u mna si tam nemal okrem servoventilu aj rucny skrtak. Neviem preco ich tam na slovensku nechcu montovat, ved podla oficialnej stranky hlpropanu pre slovensko tam ma byt a clovek z lpg konfery, ktory ma od nich system tvrdil, ze mu povedali ze pre slovensko sa nemontuju aj ked v cechach ano. Pripada mi to ako dalsie osieranie zakaznika. Usetrim par stoviek za blby ventil a zakaznik nech za prvou zakrutou hoci aj vybuchne, hlavne ze uz zaplatil.
Ja si budem musiet postupne prekopat cele lpg, lebo je proste klasicky sprasene vsade kde sa dalo. To mam zato, ze som sa nechal nalakat na espero s lpg, ako keby som nevedel ako tie lpg zastavby vyzeraju. Keby som si ju dal montovat sam, tak by som si ustriehol aby bolo vsetko koser.
Lambda to mozno prezila, ale pochybujem. Mozno je problem v tom, ze podobne ako u mna si tam nemal okrem servoventilu aj rucny skrtak. Neviem preco ich tam na slovensku nechcu montovat, ved podla oficialnej stranky hlpropanu pre slovensko tam ma byt a clovek z lpg konfery, ktory ma od nich system tvrdil, ze mu povedali ze pre slovensko sa nemontuju aj ked v cechach ano. Pripada mi to ako dalsie osieranie zakaznika. Usetrim par stoviek za blby ventil a zakaznik nech za prvou zakrutou hoci aj vybuchne, hlavne ze uz zaplatil.
Ja si budem musiet postupne prekopat cele lpg, lebo je proste klasicky sprasene vsade kde sa dalo. To mam zato, ze som sa nechal nalakat na espero s lpg, ako keby som nevedel ako tie lpg zastavby vyzeraju. Keby som si ju dal montovat sam, tak by som si ustriehol aby bolo vsetko koser.
- Reklama
Ak to nie je tvoj znamy alebo kamarat tak sa s tebou bavit nebude. Mozno keby si mu zaplatil za skolenie, tak by ta mohol preskolit, otazkou je co by ta naucil, ked to sam nebol schopny nastavit .
Pozri si na nete stranku www.hlpropan.cz tam maju navod ako stelovat lovtec, ale vsetky zariadenia su aj tak rovnake, lisia sa len par ficurkami v splynovaci (najcastejsie len rozmiestnenim) nastavovacich skrutiek.
Ja som si dal napriklad lpg jednotku do interieru, takze na nu mozem obcas mrknut a hned vidim ci mam problem navyse mi do nej uz nenatecie.
Pozri si na nete stranku www.hlpropan.cz tam maju navod ako stelovat lovtec, ale vsetky zariadenia su aj tak rovnake, lisia sa len par ficurkami v splynovaci (najcastejsie len rozmiestnenim) nastavovacich skrutiek.
Ja som si dal napriklad lpg jednotku do interieru, takze na nu mozem obcas mrknut a hned vidim ci mam problem navyse mi do nej uz nenatecie.
Ono ked je vsetko v poriadku, tak ci uz na volnobehu alebo pri ustalenej jazde maju na jednotke preskakovat ledky zo zelenej cez zltu do cervenej a nazad tak aby boli priblizne rovnako dlho v zelenom aj cervenom. Ja mam akurat ten problem, ze sa to podstatne viac zdrzuje vcervenom (bohata) akurat obcas kratko po nastartovani (tak to minuty dvoch) naskoci zelena a ostane tak, a pri akceleracii najma v krizovatke to vobec netaha, pomoze len rozturovanie n avolnobeh a odskackanie z krizovatky . Ale neviem ci je problem v zapojeni splynovaca, v zblbnuti lpg rj, alebo v servoventile.
Dano->to mas legalnu montaz? Ved ak mas motor so vstrekovanim a nie karburatorom (na taky dejwak v SR ani nie je schvalena hromadna prestavba) tak tam pri legalnej montazi lpg rj musi byt a navyse ked si tam mal lambda emulator, tak si musel mat aj rj.
Je mi jasne, ze teraz to mas stade vsetko vytrhane a je to prerobene na uroven skodovky aj s takymi emisiami. Tak potom musis zabudnut na to ze mas daewoo s elektronikou a nastavovat to ako karburatorove auto. Potom hladaj na internete kolbabkovu metodu (aj ked mne osobne nepomohla, pretoze nie som schopny rozoznat ci auto taha o kusok lepsie alebo nie, len to ci taha alebo nie ) alebo si ist prestudovat lpg konferu na pandore.
Je mi jasne, ze teraz to mas stade vsetko vytrhane a je to prerobene na uroven skodovky aj s takymi emisiami. Tak potom musis zabudnut na to ze mas daewoo s elektronikou a nastavovat to ako karburatorove auto. Potom hladaj na internete kolbabkovu metodu (aj ked mne osobne nepomohla, pretoze nie som schopny rozoznat ci auto taha o kusok lepsie alebo nie, len to ci taha alebo nie ) alebo si ist prestudovat lpg konferu na pandore.
Uz ma to s tym LPG nebavi. Este aj na dopravnom urade mi zacali trepat, ze nemam schvaleny typ a ci vobec ma ta fyrma licenciu na montaz. Odpoved je ano, fyrma Autodielna H&T ma licenciu montovat splynovace BRC a zaroven BRC je schvalene pre montaz do Daewa Nexia. Ja uz neviem preco to kazdy spochybnuje. Uz normalne lutujem, ze som si to dal robit legalne. Tie uradnicke krysy ma tam oblbuju a este k tomu nemam dost protokolov od revizneho technika, lebo mi dali iba jeden. Som tam volal, ze vraj mi to poslu postou. Ak to nepride do 5 pracovnych dni ododna montaze, tak porusim zakon. Tam kolok, hentam kolok, taky papier, hentaky papier, uz ma to nebavi. Na konec sa tu este dozviem, ze by som mal mat riadiacu jednotku a nemam. Ta elektronika je vraj vo vyparovaci. Na tejto adrese su fotky komponentov, z ktorych sa ta suprava sklada. http://www.autogas.sk/kom_kompl/komp_0102.htm
Ten treti obrazok tam je spominana lpg jednotka ( Komp. Lambda Gas Blitz ED S). ALe ak nemas na hadici od vyparovaca k mixeru elektricky ventil, tak to mas ako pisem na urovni auta bez lambdy a katu. A vo vyparovaci je jedina elektrika v odblokovavacom elektromagnete ktory odblokuva vystup plynu. Takze bud si zle pochopil montaznikov alebo ta proste spravne odhadli ako cloveka co im pod pokrievku nevidi.
Uz som na to pozeral lepsie, ale aj tak si myslim, ze mi nevyjavili celu pravdu. Je to naozaj RJ, ale ja som bol stale v tom, ze je to emulator lamda sondy, aj ked plni aj tuto funkciu. Je tam aj ten elektro ventil, ktory je z tejto RJ riadeny. Dokonca, som na nej nasiel konektor na pocitac, takze stale sa nevie ci je to stelovatelne alebo nie. Oni tvrdia, ze nie, ja si myslim, ze ano. Je tam vsetko ako ma byt.
s tym pocitacom sa tam asi nebude dat nastavit nic zasadne. Je to asi viacmenej test funkcnosti, pripadne volnobezne otacky. Mne vysvetlovali ako sa nastavuje vyparovac s tym srobikom a nad nim jeeste jeden, kam sa strka stvorka imbus. Inac mam stiahnutu dokumentaciu zo stranky dovozcu len je zaheslovana. Kamarat na tom pracuje. Mozno sa mu to podari odheslovat.
Na lpg rj sa daju nastavovat akurat dake blbinky ako sposob prepnutia medzi lpg a benzinom, ale da sa napriklad nastavit do uciaceho rezimu a potom ju naucit ako regulovat. ALe neviem nakolko je chopna ucenia sa moj lovato lov eco.
Inac nastavovanie sa dost podoba nastavovaniu klasiky pre karburator bez lambdy, akurat je potrebne nechat trosku bohatsiu zmes kvoli moznosti regulacie servom. Na hlr propan je to pekne popisane pre lovtec co je vlasten lovato nebodaj vyrabane v licencii, aspon membrany su zamenne az na nejaky kovovy kruzok, ktory si tam vraj lovtec prirobili.
Inac nastavovanie sa dost podoba nastavovaniu klasiky pre karburator bez lambdy, akurat je potrebne nechat trosku bohatsiu zmes kvoli moznosti regulacie servom. Na hlr propan je to pekne popisane pre lovtec co je vlasten lovato nebodaj vyrabane v licencii, aspon membrany su zamenne az na nejaky kovovy kruzok, ktory si tam vraj lovtec prirobili.