Tak se taky přidám se zkušenostmi. Mám Sparka 0,8 od roku 2008. Ročně najedu cca. 12.0000 Km (aktuální stav 85.000 Km). Servisovaný pravidelně (výměna oleje a jiných provozních kapalin dle servisní knížky). Po třech letech negativních zkušeností z ofiko servisem, jsem si našel jiného mechanika a cenově a hlavně kvalitativně naprostá spokojenost. Do ofiko servisu už nikdy nepojedu.
Výpis závad:
1. Ještě v záruce asi po 1,5 roce výměna jednoho přicpaného vstřiku. To mě netrápilo, nic jsem neplatil. Po záruce se rozsvítila kontrolka motoru. V ofiko servisu na diagnostice řekly vadný EGR ventil, výměna 4.500 Kč. Na to jsem se jim vykašlal, vyčištění EGR ventilu mě stálo pár stovek a funguje dodnes (od vyčištění najeto cca. 40.000 Km).
2. Pátým rokem se začal projevovat problém s výfukem, občas urezl nějaký ten úchyt, jednoduché zavaření to spravilo. Šestý rok povolilo těšnění výfuku hned u motoru (prdělo to jak traktor). Takže jsem nechal vyměnit těsnění, vyměnil se vlnovec (pružná část výfuku) a navařily se komplet nové úchytu výfuku. To vše do 1.000 Kč. Už zase přede jak koťátko
3. Najeto cca. 60.000 Km. Netěsnost kolem olejové vany = únik oleje. Při té příležitosti se vyměnily i rozvody. Cena kolem 5.000 Kč.
4. Po 70.000 km, se přes zimu objevil problém se startováním. Ono to vždy nastartovalo, ale třeba až na druhý nebo třetí pokus + rozsvítila se kontrolka motoru. Výsledek, vadné čidlo vačkové hřídele. Oprava cca. 1.000 Kč. Dodnes v pohodě.
5. Najeto 80.00, výměna pravého ramene nápravy. Byl tam vymlácený čep a je to v jednom kuse. Rameno stojí cca. 1.000 Kč + práce.
6. Aktuálně se mi projevilo tady zmiňované škubání motoru, ztráta výkonu, doprovázeno blikáním kontrolky motoru. Výměna svíček a kabelů to sice zlepšila, ale diagnóza je, špatná cívka zapalování. Zatím jsem neměnil, ale asi se tomu nevyhnu. Za diagnostiku, svíčky a kabely jsem zaplatil cca. 800 Kč a ještě mě teda bude čekat ta cívka, která stojí cca. 3.500 Kč.
Sparka nijak nešetříme, po dálnici umí i 150, ale 75% jízd je ve městě. Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6 litrů (stojí na ulici za každého počasí). Momentálně, kvůli problémům s cukáním je zvýšená, tipuji tak 6,5 l. Ze začátku jsem se s tím nijak nemazlil, a když byl Sparky nový (asi 3 měsíce), vzali jsme ho na výlet do Říma. Ujel na jeden zátah 1.600 km tam a to stejné zpátky. To vše po dálnicích v rychlostech kolem 140 Km při otáčkách 5.500 a víc. Takhle jel několik hodin v kuse, občas jen zastávka na občerstvení. Myslím, že i díky tady tomu „drastickému“ zajetí šlape do dnes docela slušně. Křižovatku opouštím mezi prvními a na rovinkách se taky slušně drží, v kopcích samozřejmě výkon chybí. Nikdy nás nenechal ve štychu, vždy jsme dojeli, kam jsme potřebovali. S autem spokojenost (je to lepší než moje předchozí Škoda 120), ale upřímně už bych si ho nekoupil. Ty opravy se sice dají snést, ale hodně mě to obtěžuje. Otec si ve stejné době koupil Chevrolet Aveo 1.2 (sedan), má najeto 97.000 Kč a do dnešního dne, kromě pravidelné výměny oleje, neřešil žádnou závadu. To je to co jsem od nového auta očekával, bohužel se Sparkem jsem v servisu jak doma.