Stránka 5 z 6

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: pát pro 25, 2009 21:57
od lomngi
Jarik píše:
lomngi píše:
Jarik píše:Ja viem, len ide o to, že olej v prevodovke je stečený na spodu skrine a pri volnobežnom chode je vpohybe iba horný hnací hriadel a spodok nie, takže olej nemá čo rozstrekovat a tým sa hnací hr. točí nasucho a pridiera ložisko. Tak mi to bolo vysvetlené a ukázané na obrázku rezu prevodovky :D
na akom type to ukazoval na škodováckom? ktorý tiekol od novoty?, Tak ja to to presne nakreslím a pošlem potom a sistém, ako teraz funguje v prevofdovke mazanie
Noooo, tak to ti už neprezradím :mrgreen:
Na aveu je prevodovka umiestnená tak že hnaci hriadel a pastorok su rovnakej výškehnací hriadel sa točí a je pohánaný od motora. Pastorok stojí jebo je zaradený neutrál. Ale na pastorku umiestnené ozubené kolôesá sa točia lebo nie su prepojené so sinchronmi o hriadel. a tým pádom rozvýria olej a je dostatočne zabespečené mazanie. Vštko je dostatočne premazané.

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: pát pro 25, 2009 22:00
od Jarik
:o) Tak to som rád. Díky moc za vysvetlenie :PP: Nuž ani starký nevie všetko :lol:

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: pát pro 25, 2009 22:01
od lomngi
ked chceš presne pošlem nákres aby si to vydel.

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: pát pro 25, 2009 22:05
od Jarik
No ked sa budeš nudit , tak možeš , rád sa podučím na čom sa tragačujem -i

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: sob pro 26, 2009 00:08
od KakosWRC
Lucaso1 píše:
Feva13 píše:Mne do 1,2 dali 10 W 40 po 15 000 km
a ked si všimneš v papieroch máš isto písaný 10 w 30 kakoswrc mi vravel že sa rýchlejšie zohreje a je aj menšia spotreba a menej sa zafrfle
...nie lukino sekol si sa to som pisal o 5w30 ze je redsi a tym sa aj skorej zohreje a ma lepsiu vyskozitu teplotnu od -20 lebo je to plna sintetika nakolko 10w je polosintetika a je hustejsi a teplotnu ma od -10....kamarat odfajcil auto len vdaka polosintetike..odvtedy doprajeme autu len plnu a prejavuje sa to na spotrebe ohreve a chladeni motora...ciastocne aj vykone

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: sob pro 26, 2009 09:38
od Lucaso1
KakosWRC píše:
Lucaso1 píše:
Feva13 píše:Mne do 1,2 dali 10 W 40 po 15 000 km
a ked si všimneš v papieroch máš isto písaný 10 w 30 kakoswrc mi vravel že sa rýchlejšie zohreje a je aj menšia spotreba a menej sa zafrfle
...nie lukino sekol si sa to som pisal o 5w30 ze je redsi a tym sa aj skorej zohreje a ma lepsiu vyskozitu teplotnu od -20 lebo je to plna sintetika nakolko 10w je polosintetika a je hustejsi a teplotnu ma od -10....kamarat odfajcil auto len vdaka polosintetike..odvtedy doprajeme autu len plnu a prejavuje sa to na spotrebe ohreve a chladeni motora...ciastocne aj vykone
no ok tak ked kúpim castrol edge 5w30 tak to bude dobrý olej ? keď teraz tam mám 10w40 bo remeselníci asi iný sudový olej okrem tohoto nemajú

povedz teraz ty názor ked mám 21 000 km tak bol by lepší sintetický čiže 5w30 a či vôbec sa to dá meniť sintetika miesto polosintetiky aaaaa či ten preplachový či aký to olej odpadá tiež
a či v rámci záruky mi dovolia tam zmeniť typ oleja

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: sob pro 26, 2009 10:07
od KakosWRC
[/quote]

no ok tak ked kúpim castrol edge 5w30 tak to bude dobrý olej ? keď teraz tam mám 10w40 bo remeselníci asi iný sudový olej okrem tohoto nemajú

povedz teraz ty názor ked mám 21 000 km tak bol by lepší sintetický čiže 5w30 a či vôbec sa to dá meniť sintetika miesto polosintetiky aaaaa či ten preplachový či aký to olej odpadá tiež
a či v rámci záruky mi dovolia tam zmeniť typ oleja[/quote]

...lukas ty olej je len napln..napln tak isto ako je zmes do ostrekovacov kapalina brzdiaca benzin chladiaca...tak ako menis benzinky ze raz taknujes tam raz onam tak isto je to s olejom...zaruka ti nepadne..zaruka ti padne len vtedy ak vymeskas vymenu oleja po 15 000 alebo po 1 roku...a ten olej co si napisal je dobry...skus mrknut cenu a ja ti ju mrknem u nas ci nebude lacnejsia..a co sa tyka preplachoveho oleja..ten sa pouziva ked auto dlho stalo alebo bola zanedbana vymena a vytvara sa tam uz vazelinka tak sa naleje preplachovy olej aby karboon a ine svinstvo rozputili..ale ty ako nove auto po 15 000km uz mozes s kludom naliat plnu sintetiku.. ;)

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: sob pro 26, 2009 11:38
od alvin
V servise dávajú ten olej,čo sa im najmenej míňa kvôli cene,mne tiež dali do Matízka Castrol Magnatec,aspoň ho zaučťovali,ja som dával polosyntetiku,výmena a prechod bezproblémev,teraz hodlám zas prejsť na syntetiku,lebo je za lepšiu cenu ako naša polosyntetika,spomínal som to aj na zraze. Už som to bol spomínal v sekcii o Matizoch,že rozsah oleja ako 5W/40 je skôr orientačný údaj,závislý od klimatických podmienok,ale rozhodujúce kritérium pre výber oleja,je norma API Sx ,pričom to x je písmeno abecedy,vzostupne podľa poardia určujúce kvalittu a výkonnostni triedu napr. API SG -to sú kvalitnejšie minerálne oleje,polosynteiky mávaju API SJ a viac,sysntetiky začínajú pri API SL, čím je to písmeno abecedne vyššie,tým olej kvalitnejší, hi-tech oleje mávajú API SM.
Takže pri výbere oleja sa treba riadiť hlavne výkonnostnou triedou podľa API,rozhodne by nemala byť nižšia,ako stanovuje výrobca,vyššia môže byť,napr . niekde aj aj píšu že olej API SJ,alebo lepší,naopak klasické 8 ventiláky vyrobené či vyvivuté v 1.Polovici 90 rokov znesú ešte SG-čko,ja som v IBIZe 1.4 i aj Tikadle používal jedine MADIT TURBO PLUS ,brat zas Castrol Protec,čo šlo o "minerálky" triedy SG,ale do 12 a viac ventiláku by som už neradil liať "minerálku" aj matizek má už nariadenú ľahkobežnú polosyntetiku najmenej SJ,tak nie je o čomrozmýšľať.
Ale ten rozsah závisí od klímy,v Nitre a okoli úplne postačuje 10W/40,dokonca pre tie vozy,čo nevyžadujú vyššiu výkonnostnú triedu je v pohode aj 15W.
Ako som práve zistil,trochu som týmto príspevkom nosil drevo do lesa,tu ná túto tému Lomngi takmer vyčerpal https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=42&t=15259

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: stř led 27, 2010 09:47
od LIFELIKE
Už aby bolo na nulou. Každé ráno je Kalos zamrznutý ako eskimák. A keby len zvonka, ale aj predné okno zvnútra. A to ma štve, lebo oškriabať škrabkou sa to nedá. To okno má predsa len dajaké zaoblenie a rovná hrana škrabky sa nechytá.
Asi mám v aute príliš vlhko, ale neviem, ako tú vlhkosť znížiť. Parkujem len vonku na parkovisku. V nedeľu môj muž počul v telke, ako nejaký divák písal, že vlhkosť v miestnosti sa dá znížiť dreveným uhlím. Tak mi ním naplnil starú lekárničku a mám ju v noci otvorenú v aute. Po prvej noci konštatujem, že zmena žiadna :). Asi počkám do tej jari....

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: stř led 27, 2010 17:55
od mato8876
Ja zviknem pred odstavením auta vykúriť na maximum ale len z klímou lebo tá vysušuje vzduch a potom mám pokoj z vnútra nezamŕza,no ale len na jednu noc lebo ak stojí týždeň tak zamrzne aj tak.
No neviem či ti tímto príspevkom pomôžem lebo neviem či máš klímu.

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: stř led 27, 2010 18:09
od LIFELIKE
mato8876 píše:No neviem či ti tímto príspevkom pomôžem lebo neviem či máš klímu.

No ako sa to vezme. Síce klímu mám, ale ja teraz jazdím fakt krátke trasy a to sa mi ani poriadne nestihne zohriať motor. Keby neboli ľadové chodníky, tak chodím peši, ale mám nepekné spomienky na ľad na chodníku. Je pre mňa bezpečnejšie ísť autom.
Obávam sa teda, že by som to nestihla vyhriať.
Niekde na nete sa toto už spomínalo, len som to nenašla v archíve:
http://www.stopvlhkosti.sk/casteotazkyvlhkost.html
Máte s tým niekto reálne skúsenosti?

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: stř led 27, 2010 18:13
od mato8876
Tak to máš pravdu pri krátkych jazdách by to bol drahý špás vykurovať. -P
Ale s tým pohlcovačom by to mohlo byť fajn.-i

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: stř led 27, 2010 19:50
od Lucaso1
daj tam ceresit a bude :-)

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: stř led 27, 2010 19:56
od sacurovca
Ahoj, no tak to na takých krátkych trasách s tým asi nič nespravíš, keď sa ti nestihne zohriať auto a okno ti mrzne pre vlhkosť tak len kúpiť rozmrazovač a striekať... ;)

Re: Aveo a mínusové stupně

Napsal: stř led 27, 2010 20:02
od Lucaso1
hm ten rozmrazovač je velká blbosť mne to vôbec nepomáha