Stránka 5 z 10
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: pát pro 17, 2010 12:52
od dettektorr
Hanzy píše:http://lpg.cz/napsali_o_lpg/nulova_dan.php
A spousta dalsich info pro neznale...tak chlapci ctete a ucte se
K tem klepocmoudum co jezdi na fritak a stejne jsou pribrzdene jak jeho tok se vyjadrim pozdeji ted nemam cas...
Děkuju,
alespoň je o čem přemýšlet.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: pát pro 17, 2010 22:05
od Berry
Teda pánové, teď jsem si zpětně pročítal obsah tohoto fora a docela jsem se nasmál. Z úplně nevinné hlášky o tom , že jsem chtěl a později nechal upravit svůj vůz a tím nechal zvýšit výkon , se tady rozpoutala válka nafta versus benzín. Já osobně jezdil jak autama na benzín (a nebylo jich málo), na naftu a dokonce i výše zmiňovaném sporáku. Sám za sebe nenásilně tvrdím že dle mého názoru je lepší nafta a pravděpodobně procentuelně vyšším prodejem dieselových motorů, nepůjde o pouze názor můj. V neposlední řadě to je bez pochyb způsobeno tím , že dnešní vznětové motory jsou co se týká spotřeby , výkonu a dlouhou životností lepší nežli benzínové. Nechápu však to, že tady napadá moje auto člověk, který vlastní možná vcelku pohodlnou limuzínu , ale s dosti podprůměrným výkonem. Napadá mě tady,že zvýšení výkonu na mém motoru je blbost, že to stejně nejede, že jeho benziňák je lepší a to vše napíše člověk, který si "natunil" výkon zakoupením KN filtru a namontoval do auta propan butan, přičemž jeho výkonem v poměru s váhou vozidla je na tom ještě hůř, nežli můj jím nazvaný klepočmoud a krouťákem, který mám stejný ve svém motocyklu.
. Všechna čest jeho humoru, protože mě to málem roztrhalo
Jinak proti gustu žádný dišputát, kdo chce jezdit v benzínu či sporáku, ať jezdí. Já zůstávám u nafty
.......................................
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 09:46
od Corpus2009
Veľmi sa mi páči Berryho príspevok. Osobne mám podobný názor ako on.
Súčasné moderné naftové motory sú naozaj veľmi tiché, k príkladu uvediem naftový motor v Kia Cee´d. Ďalším faktorom je odhlučnenie interiéru od motora, na tom hodne záleží.
V minulosti som mal možnosť v rovnakom čase jazdiť na benzíne aj nafte. Oba motory mali okolo 100 koní. U mňa vyhral naftový motor hlavne kvôli tomu, že pri rovnako výkonnom benzíne som vôbec nepociťoval taký ťah, ako mal nafťák keď sa dostal do správnych otáčok. Tak ako ma pritlačil k sedačke tento stokoňový "klepočmoud" tak sa to nepodarilo ani 1.8 benzínu od Toyoty (VVT-i) a tá mala dobrých 130 koní.
Ďalšia vec, kde má nafťák jednoznačne navrch je spotreba. Pri benzíne stačí trocha viac stláčať plyn a už vám ide priemerná spotreba pomaly, ale isto k desiatim litrom. Kdežto pri nafte som mal problém dostať sa nad 7 litrov v kombinovanej spotrebe (diera v nádrži by to možno vyriešila). Osobne mám veľký problém jazdiť s benzínom úsporne, takže ak benzín tak jedine dať korkový štupl pod plynový pedál.
Moja skúsenosť s benzínovými motormi je asi taká, že buď ten motor neťahá alebo má dvojcifernú spotrebu a to si pri svojom plate nemôžem dovoliť. Uzavrel by som to asi tak, že nie som taký bohatý, aby som si mohol dovoliť živiť benzínový motor.
nafta forever
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 10:13
od -peha-
Mám 3x naftu 1,9 TDi Oktávia , 2,0 TDi Superb a 2,0 HDi Renault a 1x Benzin-LPG Leganza 2,0 a keď chtete tak Vám odfotím prevádzkové denníky a padnete na zadok už milionkrát som to písal a tak nebudem to rozvádzať ale prepočítajte si to
Napríklad naj úspornejšia je Oktávka takže
500 KM Budapešť - Rožňava
Oktávka ... priemerná 4,2 L nafty na 100 --- tedy 21 litrov nafty -- 1,3 €/L ---
27,3 €
Legynka ... priemerná 8,3 L LPG na 100 ---- tedy 41,5 letrov LPG -- 0,50 €/L --
20,7
Podotýkám že osádka 4 dospelé osoby,v Oktávke manuálná klíma v legyne klimatronic a priemerka rýchlosti u Oktávky 70-78 a u Legy vetšinou 80 - 85 takže tolko len k úšpore nafty tu som zatial oproti mojej fešande nemal a rýchlostou ju položí len Superb no ten však už so spotrebou 7,5 - 8,5 a to už je iná kategória tam je váhovo síce ako Lega lenže cenou paliva je na pešť o 31 € viac čiže s Legou urobím 2x Budapešť a Superbom len raz a aj tak ješte na Lege ušetrím
To je tak môj posteh z Mojich aut a zatial Benino - LPG vedie na celej čiare
A keď sa pozriete do sekcie MOJA ROBOTA tak aj My máme KIA Sportage no darmo je to diesel ale lenivý je ako šlak a spotreba úžasná (vetšinou stojí) a vrčí ako hrom (traktorový zvuk) jo dokonca aj kolegovia Policajte je asi vyradia takže tolko o Sportiku to je asi ako Fábia STi
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 10:36
od mzprx
Nik vam neberie nizsiu spotrebu a "brutalny zatah" v uzkom rozsahu otacok, ale je zjavne, ze pojmy ako plynulost jazdy, ticho, jazda bez vibracii, pohodlie a podobne vam nic nehovoria. A cisla o zrychleni hovoria nieco ine, ako vase pocity.
A nepomoze ani sto smajlikov. Za to vsetko som ochotny zaplatit o trochu viac za palivo. Ale ked k tomu priratam cestnu dan, poistky, dialnicnu znamku a servis, tak je rozdiel v cene paliva len par percent z celkovych nakladov.
Ako som uz spomenul, naftak zacina byt prijatelny od 6 valcov a 7 stupnov automatu vyssie. A to musi byt aspon mercedes.
Navyse naklady na oba druhy pohonu su priblizne rovnake. To, co usetri nafta na palive, zaplati vo vyssej cene auta a servise. Co sa tyka zivotnosti, uz to davno nie je pravda, ze naftak vydrzi bez udrzby 500tis. km. Spomente si na moje slova pri vymene turba, vstrekov, rozvodoveho remena.....
A ked si uvedomite, ze dolezity je krutiaci moment na kolesach a nie na motore a ze medzi kolesami a motorom je prevodovka a staly prevod, ktore ani zdaleka nie su rovnake u benzinovej a naftovej verzie toho isteho auta, prestanete sa vystatovat krutiacim momentom motora (ktory naozaj nic neznamena) a uznate realitu, ze auto pohana vpred len a len VYKON motora.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 10:42
od SERGEJ_3
naftaaaaaa
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 10:53
od mzprx
Sergej, pis prosim aspon trochu k veci.
Keby som bol adminom aj v tejto sekcii, tak ti to zmazem.
Tak si to editni na nieco rozumnejsie a ja to s tymto prispevkom urobim tiez.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 11:49
od Richard
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 13:58
od Berry
To peha: Jak jsem již několikrát psal. Je každého věc, jeslti jezdí na benzín či naftu, prostě to berte tak, že já nedám dopustit na naftu i po tom , co jsem sám vlastnil několik benziňáků. Vy máte zase blíž k benzínu, není na tom nic k nepochopení. Jen mi přijde, že někteří z Vás zapřísáhlích benziňáků je při prosazování svého názoru dosti agresívních. Vaše debaty o diesel slýchám hodně často od mladíků, kteří koupí 10let staré auto za kylo a začnou ze svých 85koní tvořit KN filtrem, laděným výfukem, přelepením štítku motoryzace na výšší a samolepky typu "No fear , M3 ,RS, STI,RS6 atd" vytvářet závoďák ze všech nejrychlejší. Přopadá mi to tak trochu léčení jakých si mindráků a prodlužování si čeho si. Každopádně a definitivně tvrdím , že dělat z auta sporák je totální kravina . Propan butan patří do sporáku a tečka . Tak a do mě hoši
..............
Jo a každopádně mi to jede líp jak třidvojka v benzínu, dnes jsem to porovnal vedle sebe na silnici.
Na třista metrech jsem mu nadělil půl auta .Na dálnici by to asi dopadlo jinak ,ale dnes jsem zvítězil JÁ
To mzprx: Vysvětli mi prosím , jak tedy naměřili krouťák na Captivě, když jak Ty tvrdíš se po cestě ke kolu stratí ? Myslím si že byl naměřen motorovou brzdou na kolech, nebo mi to snad nějak vyvrátíš (Věřím že ano )
? Já osobně jezdím v niších otáčkách a tudíž využívám Nm, nežli kW.Protože jsem vcelku vyrovnaný řidič a nepotřebuju točit motor do červeného, jelikož nemám rád zvuk zubních vrtaček a elektromotorů.
To Richard: Moc se omlouvám , že zde plkáme mimo téma ,ale počátek jak sis jistě přečetl měl s tématem hohně společného. Navíc dlouhé diskuze se o spotřebě asi nedají vést, tudíž jsme trochu odbočili a věřím že je tu spousta lidí i nezůčastněných diskuze, kteří se slušně baví, nemyslíš ?
I když to občas vypadá na slušnou bitku, vůbec bych se toho nebál, jsme od sebe daleko a já toho mám dost na treningu 4x až 5x týdně
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 18:07
od -peha-
No tak spátky k tématu .............. nakolko som dosť najazdil s Captivou tak dačo viem ale asi mám po letech ťažkú nohu no čo už takže Bery prekvap ma svojou spotrebou lebo si dáký frája ale zatial si o tom čo Ti ten žrout žere nenapísal takže buď zaklam alebo povedz pravdu ale bacha som dosť blízko týchto aut a nových takže viem presne ako to s nimi je
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 18:50
od mzprx
Berry, tocivy moment si prevodovkou vyrobis, aky len chces, ale vykon nie, ten musis proste mat...
Skus si precitat toto a porozmyslat:
http://www.tuning.cz/a87:vykon-motoru-v ... -moment-1/
http://www.tuning.cz/a88:vykon-motoru-v ... -moment-2/
Prevodovka posobi ako nasobic/delic tociveho momentu, zavisi od staleho prevodu, zaradeneho prevodoveho stupna a
priemeru kolesa. Takze by som bol zvedavy, pri akom zaradenom rychlostnom stupni ti to merali a akym koeficientom prepocitali krutiaci moment na kolesach na krutiaci moment na hriadeli motora.
A napriklad s mojou Epicou vacsinou jazdim v rozmedzi 1200-1800 otacok.... (cca. 60km/h az cca. 100km/h)
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 19:22
od Berry
To mzprx: Tak že dle Tebe je měření výkonu a krouťáku podvod ? Nejsem tedy odborníkem, ale pokud výrobce aut uvádí výkon a kroutící moment, tak ty hodnoty musí být naměřitelné. Dle mého laického názoru, jako že názoru uživatele si myslím , že jde vždy o tu nejvyšší hodnotu dosaženou za jistých otáček a na jistý rychlostní stupeň. Jinak jako uživatel poznám , že pokud se výkon a krouťák navýší, poznám to hlavně na tahu motoru . Čísla mě zajímají pouze okrajově . Když tedy tvrdíš že jde především o výkon, tak jak je možné , že jsem dnes sice o prsa , ale akceleroval lépe nežli Captiva 3,2 V6 ? Je jasné že na dálnici by se pravděpodobně situace obrátila, ale na letišti to bylo tak že větší tah motoru vykazoval diesel. Já se tady snažím psát můj názor a především musím být přesvědčen z praxe, nikoliv že bych tu citoval kohosi, nebo rozvýjel vyčtené či domyšlené teorie.
To peha: Kdybys čítal tak jak rozprávaš, věděl bys , že jsem to tu už psal. Tedy repete pro Pehu. Mám naježděno cca 7tis km. Počítal jsem spotřebu hned od začátku a byla od 7,5l do 8,5 , ale to jsem jezdil jako farář po svých ovečkách. Teď už jí trošku dávám napít a spoteba je do 9litrů, což skoro na dvoutunové auto a že jezdím 80% město není zlé. Jinak jsem se zděsil, když jsem přepočítal spotřebu dle knihy a tankování, zjistil jsem že počítač lhal víc před úpravou než teď. Zřejmně mají ještě pánové od Červoletu co vychytávat. Jinak mě auto nezklamalo, snad každé nové , které jsem si kdy koupil , zkončilo v servise hned první měsíc se závadou a ani Captiva nebyla bohužel vyjímkou. Ale jinak maximální spokojenost:
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 19:38
od Berry
To mzprx: Právě jsem si přečetl Tebou nahozené články. Já nemůžu dělat nic jiného nežli s nimi souhlasit a Tobě doporučit, aby sis je přečetl důkladněji. Vyplívá z nich zkráceně, že pokud chceš jezdit nad 200km , kup si benzín, pokud chceš mý zátah od spodu , kup si naftu. Přečti si to pořádně , hlavně tu část kde píší o kultivovanosti tahu v nízkých otáčkách a uvidíš co všechno jsi tu naplkal
. Nesmíš si z toho vycucnout jen to co je dobré pro Tvé benzínbové ouško
Tady je jen část vytažených z článků, které jsi tady zmínil, kde je jasné, že jsi text nepochopil.
Přečti si to několikrát za sebou,píší tam že výkon i krouťák spolupracuje velice blízce, ale když tam mluví o větším působení výkonu nežli kr.momentu, na jízdu, zmiňují také že je to u vozů F1který točí 18tisíc otáček, tudíž když tvrdíš že jezdíš v nizkých otáíčkách, využíváš především kroutícího momentu a proto už se nedivím , že mi dnes ta benzínová Captiva nestačila.
Tvrdil jsi že kr. moment motoru se na kolka přenáší v zanedbatelném množství, zde je citace z článku:
Vztah síly na hnaných kolech k točivému momentu závisí na faktorech, jako je průměr kola, ale tyto jsou konstantní, takže je můžeme zanedbat a říci, že vzásadě točivý moment na kolech je přímo úměrný točivému momentu motoru. Takže, jinak řečeno, je akcelerace přímo úměrná točivému momentu na těchto hnaných kolech.
Také jsi tvrdil že výkon ovlivňuje plynulost a kultivovanost jízdy více nežli kr.moment , zde citace z článku:
Ovšem pro plynulejší jízdu a ovladatelnost je výhodnější vyšší točivý moment dosahovaný v celém spektru otáček bez výkyvů.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 20:32
od Hanzy
Nema smysl dal vest tuhle diskuzi lidi naftaky kupujou jen a pouze kvuli spotrebe zaden jiny duvod neni a jsou ochotni za cenu spotreby tolerovat vsechny jeho spatne vlastnosti.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: sob pro 18, 2010 20:38
od Berry