Stránka 5 z 5
Napsal: stř říj 20, 2004 23:05
od Bady
richiprofi píše:ja mam tiez 15w-40 valvoline...jedine chvala na ten olej
polosyntetika je stokrat lepsia, nez ten humus 10w od serie...a menit kazdych 10.000km a je po problemoch
To akoze chvalis mineral (15W-40)?? Ved 15w je mineral a 10w je polosyntetika, nie? Nemas to nejako popletene? Alebo ja?
Napsal: stř říj 20, 2004 23:32
od richiprofi
Napsal: stř říj 20, 2004 23:56
od Bady
to richiprofi: ta ja neviem..viem ale, ze mam shell helix super, mineral, zlty, 15w-40 a v shell mi poradili prejst na polosyntetiku shell helix plus 10W-40. Tu mas doslovne znenie:
Prechod z Helixu Super 15W-40 ( žltý ) na polosyntetický olej je bezproblémový, nakoľko aj Helix Super obsahuje čistiace prísady a nehrozí teda zanášanie motora nečistotami. Odporúčam použiť SHELL HELIX PLUS 10W-40, nakoľko takýto typ oleja je doporučovaný aj výrobcom.
regards
Peter Jaška
Technical & HSSE Adviser
SHELL Slovakia, s.r.o., Križkova 9, 811 04 Bratislava
Napsal: čtv říj 21, 2004 00:47
od Bady
to richiprofi: Takze som patral a patral, az som vypatral,ako to je: Skus pozriet na
www.shell.cz - tam je rozdelenie ich olejov: plnu syntetiku oznacuju 0W-40, 5W-30,5W-40, polosyntetiku 5W-40, 10W-40 a mineralne oleje 10W-40 a 15W-40. Pozeral som na
www.valvolineeurope.com, a nasiel som tam polosyntetiku: 15W-40, 15W-50 aj 10W-40, ale maju aj mineraly 15W-40,10W-40 a pod....takze pravda je i na tvojej i na mojej strane
ty mas polosynt 15W a ja mam mineral 15W, ale dlho ho mat nebudem
Napsal: čtv říj 21, 2004 19:18
od Dano
kto startuje auto raz do tyzdna, tak mu moze byt jedno ci tam ma mineral 15w alebo syntetik 5w. Syntetika si udrziava viskozitu v extremnych teplotach. Cize umoznuje setrnejsi start. Kto chce mat setrnejsi start, nemal by spekulovat ci mu staci 15w mineral. Tu vyskozitu by som pre stary motor volil skor 10w alebo 15w.
Napsal: čtv říj 21, 2004 19:49
od richiprofi
dano: nie len pre stary motor, ale aj vysoko namahany...co je moj pripad...
Napsal: čtv říj 21, 2004 19:51
od Dano
richiprofi píše:dano: nie len pre stary motor, ale aj vysoko namahany...co je moj pripad...
este by som doplnil, ze typnite si, aky olej ide do vysokozdviznych vozikov. Je to pomalobezny priemyselny motor. Tiez tam nejde ziadna syntetika, ale plny mineral 15W
Napsal: čtv říj 21, 2004 20:16
od petrm
Tohle je asi stejná diskuse jako rychlosti při nárazu
rozhodně nedoporučuju používat minerální olej cenový rozdíl oproti polosyntetice je minimální pro lidi co chtějí pro své autíčko to nej pak sintetiku . Rozdělení asi nelze brát podle toho jestli je to 10 W nebo 15 W ale podle toho jak je ten lej vyrobený a to je to jestli je to minerál nebo polosyntetika a to najdete vždy na obale .
Napsal: čtv říj 21, 2004 20:23
od Návštěvník
Jo ještě Bady klidně tam ten olej nalij ale nejdřív bych použil na vyčištění motoru přípravek na proplach oleje před výměnou a pak bych ho tam klidně nalil