Zdravím Vás Orlanďáci a Orlanďačky.
Po delší době bych rád přidal nové informace ohledně našeho Plynového Orlanda.
Od doby co jsem řešil problém pokaženým motorem a totálně zhovadilým přístupem jistého prodejce z Kunína už uplynula nějaká doba.
Nyní máme najeto skoro 170 tisíc kilometrů a zatím auto šlape jak hodinky. Jediný problém, který máme, je svítící kontrolka motoru, která od doby poruchy (ve 100 000 km) stále svítí ale na výkon motoru to nemá vůbec žádný vliv.
Jsem nesmírně rád, že se má obava o to, že se to stane i ostatním nepotvrdila. Usuzuji z toho, že se patrně jednalo buď o špatný kus už od začátku, zpackanou montáž LPG, nebo jinou Vyšší moc.
V současné době plánujeme že si pořídíme do flotily další auto (místo citroena C4 piccasso 1.8 přestavěný na LPG) a patrně opět půjdeme do Orlanda.
Jednak bychom rádi ujednotili naše auta ale hlavně se mi žádné jiné auto nelíbí tak, jako právě Orlando.
Trochu mě překvapila docela vysoká cena ojetých Orlíků a to nejen na českém trhu, ale i v celé Evropě. Tak nějak jsem předpokládal, že po té co Chevrolet opustil evropský trh začnou lidi panikařit a zbavovat se Chevroletů a i ceny Orlanda budou nízké. No spletl jsem se. Je viděl že i ojeté Orlando si drží poměrně dobře cenu a dokonce i bouraná, kde lze předpokládat velice vysokou cenu karosářských dílů.
Abych to tedy shrnul.
Po více jak 160 tis. kilometrech jsem s Orlem nadmíru spokojen
na prohlídky jezdím ke svému garážmistrovi (olej, veškeré filtry, práce) vše do dvou tisíc. V autorizovaném jsem platil něco mezi 5500,- až 7.000,- už nikdy víc originál
dosavadní závady:
Výše zmíněná oprava motoru ve 97.000 km
Nefunkční otvírání kufru (v záruce opraveno)
Rezavějící šrouby držící krytku osvětlení SPZ - vyměněno
Únavová vada táhla levého stěrače (plastový kloub a kovový protikus - vychodilo se to a to táhlo, osa ,či jak se ten bazmek jmenuje prostě nedrží a je potřeba ho vyměnit. (pouze v originálu, bo náhražka prý neexistuje)
A to je zatím z poruch vše.
Mějte se pěkně a přeju mnoho spokojených kilometrů. Jo a kdybyste někdy chtěli svého Orla prodat za přijatelnou cenu, tak mi napište. počítám, že budu ještě nějakou dobu hledat, než najdu odpovídající verzi (1.8LTZ) za rozumnou cenu.
EDIT:
úplně jsem zapomněl na dvě další závady, za což bych se chtěl omluvit.
První, která byla už krátce po Opravě motoru byla výměna zapalovacích cívek. Bohužel u Orlanda to mají udělané tak na cypa, že je mají všechny 4 zalité dohromady na jedné rampě. takže odejde jedna a vyměňujete celý komplet. ( na jejich obranu. zatím jsme je měnili jen jednou. u Toyoty Previa 2.4 překopané na LPG jsem jich měnil postupně 8. tam jsou každá zvlášť edna stojí cca 3000,- v origo. z ebay jsou levnější.)
Takhle ty cívky vypadají u Orla:
http://www.ebay.com/itm/CHEVROLET-ORLAN ... 27eef2e05d
Druhá závada bylo vadné ložisko v převodovce. (cca 8.000,- 2 ložiska, 2x Gufero - na ty se čekalo docela dlouho. šly až z Koreje, olej a práce)
Projevovalo se to podobně, jako vadné ložisku v kole. tedy hučením, zajímavé bylo, že to ze začátku hučelo jen trochu. Při zatočené na stranu to hučelo víc. Nakonec už to byl docela nepříjemný zvuk a prý kdybysme to nechali ještě chvilku dýl, mohlo se to rozpadnout a v převodovce udělat pěknou neplechu. Zeptám se mojeho opraváře jestli ho ještě někde má a pokud jo, tak bych Vám sem dal fotku abyste viděli jak to vypadá. Říkal, že už asi muselo být špatné od začátku, ale do toho nevidím.
Jinak ještě asi budu muset za pár kilometrů vyměnit levý zadní tlumič, ale to nepovažuju za závadu, jelikož je to spotřební materiál a na to, že vozím dost často plné auto, to vydrželo docela dlouho.
Tak snad jsem už na nic nezapomněl.
Oproti předchozím autům je těch závad teda o poznání méně.