Stránka 34 z 39
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: čtv dub 19, 2018 20:59
od Petr S.
Nastříkal jsi to zinkem a pořádně vykytoval? Jestli ne,máš to do půl roku zpět.
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: pát dub 20, 2018 23:58
od conpet
další odpoledne s matízkem , už začíná vypadat jako auto
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: sob dub 28, 2018 21:12
od conpet
Lega dneska dostala nové zadní tlumiče , stab. tyčky a horní zadní uložení. Potom přední vrchní čepy a nový olej .
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: sob dub 28, 2018 21:15
od conpet
Horní uložení bylo úplně na prach. CZdrafel mě zachránil , nikdo jiný to neuměl sehnat
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: sob čer 23, 2018 10:38
od conpet
Leganza úspěšně prošla na STK , tak má zase na dva roky ZELENOU
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: čtv črc 12, 2018 21:22
od conpet
Matízek dnes také úspěšně na STK
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: pon črc 16, 2018 10:48
od conpet
Nové zimáky , příprava .
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: stř srp 29, 2018 12:22
od Honza Beneš
Ahoj, koupil jsem na doporučení servismana Thalii, což je Clio s "prdelí" (nebo ne?). Bude to jakžtakž bezúdržbové? Náhrada za korodující Fiestu, určeno primárně pro manželku, já si stále frčím na Esperu (závislák
). Prvotní servis byl poměrně náročný, protože do toho někdo posledních pár let jenom lil benzín. Výměna rozvodů (termín byl na hraně, nájezd 90000 + 11 let stáří), oleje, klíňáku a kladky, předních kotoučů (totálně vyrezlé) a desek, zadních pružin (ulomené), sražení hran na bubnech. Motor 1,2 16V, ročník 2007.
Brzdy po servisu jsou pěkně jedovaté, resp. asi standardní, ale po přesednutí mezi Thalií a Esperem se musím pokaždé přeučovat, neb v Esperu musím na brzdu pořádně dupat, v Thalii stačí šimrat špičkou nohy.
Subjektivně zatím spokojenost, najeto 2500 km.
Kapku mi vadí divně měkké sedačky.
Nedořešená zůstává kontrolka motoru, dle diagnostiky ji rozsvěcí hraniční hodnota z lambda sondy. Můžu to nechat plavat? Samozřejmě za předpokladu, že průběžně kontroluju stav všech provozních kapalin. Nebo hrozí, že bude chtít indikovat jinou závadu, o které bych se měl dozvědět?
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: stř srp 29, 2018 20:20
od conpet
O Clio / Thálii když se budeš starat, tak dobře poslouží. Brzdy jsou fakt super. Jestli je lambda ko tak ji vyměň a máš klid i menší spotřebu . Je to jednoduchý auto, pokud máš i nějakou výbavu , tak i komfortní
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: čtv srp 30, 2018 09:59
od Slam
Mně brzdy přijdou na Cliu stejné jako na Leganze (tedy rozhodně ne jedovaté) a to byly v servisu čištěny a repasovány.
Vyměna obou lambda sond a celého výfuku (katalyzátoru hned 2x) nemělo na vysokou spotřebu vůbec žádný vliv, ale aspoň to prošlo emisema. Motor mám stejný jako Ty.
Nevím, jestli mám stejné sedačky, ale mě vyhovují (akorát mi trochu vadí, že patrně proto, že mají i boční airbagy, tak není hlavně u sloupků skoro žádné místo a blbě se mi tam strkají pásy).
Kontrolky, co nemají svítit, mi žádné nesvítí.
Po prvotní obrovské investici se dá říct, že teď už jen liju benzín.
Přední blatníky Ti nezkorodují, jsou totiž plastové (podobně jako má Leganza plastové prahy).
PS: Chtěl jsem malé a přiměřeně hezké auto bez převisů na ježdění po městě (náhrada korodujícího Escorta) = Clio ideální, Thalia nesplňuje ani jedno.
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: čtv srp 30, 2018 16:38
od Honza Beneš
Conpet: Kontrolka začla svítit po ujetí ca 100 km od koupě, servisák to smazal s odkazem na tu lambdu (jakože to byla jednorázová mezní hodnota, ale bohužel že ta kontrolka zvykne svítit i nadále). Jenže za dalších 50 km svítila už zase. Ale pak přestala. Říkal jsem si "ha, konečně jsme se ženou vymetli pavouky z výfuku po předchozích majitelích, kteří to sušili na nízkých otáčkách". Ale teď už zase svítí. Uvidím jak dál, jestli si to třeba ještě nerozmyslí. Mám klimu, ABS, posilovač, tažné, rádio + 2 kompletní sady kol, letní loňské jako nové na hliníkáčích.. ovšem stála mě 58 000 Kč.
Slam: Tvůj přístup k servisu je nekompromisní, já se budu snažit držet výdaje na údržbu pokud možno na uzdě. Očekávaný nájezd je cca 5000 km/rok, tak aby to bylo v rozumném poměru. Od zakoupení mě servis stál 16 460 Kč. Jinak souhlasím, že Thalia je jedno z nejškaredějších aut, ale už jsem si na ni zvyknul. Ve zlatostříbrné metalíze s pěknými koly to není tak zlé. S parkováním ano, tam je prdelka na škodu. Já na ní mám navíc ještě tažné, je to takový bezpečnostní paket proti nedodržovačům bezpečné vzdálenosti. Plastové blatníky jsou OK.
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: pát srp 31, 2018 13:13
od conpet
Thália je jedno z nejvíce užitných aut z hlediska ceny a jestli tam máš i závěs tak super. Hodně dobře poslouží a nebude moc náročná na údržbu. Jakou máš spotřebu ? Má to palubák ?
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: čtv zář 13, 2018 14:25
od Honza Beneš
Má počítadlo, ukazuje průměr 6,4. Závěs je bonus, nebyl požadován, ale zkrátka tam byl. Možná časem odmontuji, mám tažné už na Esperu a beztak ho prakticky nevyužívám. Thálie byla sázka na jistotu dle doporučení servisáka. Jeho argumenty: je slušně odolná proti korozi, má bytelný podvozek, není tam nic vysloveně průserového. Až po zakoupení jsem si všimnul, kolik jich potkávám na cestách. Ale už předtím jsem věděl, že je to poměrně rozšířené auto, což byl jeden z důvodů pro ni. Osobně bych si koupil něco nerozumného (hodně se mi líbí Alfa 156), ale dokud nemám doplacenou hypotéku, nebudu dělat bejkárny.
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: čtv led 10, 2019 23:35
od conpet
Matiz dnes 150
Re: Espero/Corsa/Leganza/Clio/Matiz ------ conpet
Napsal: pát led 11, 2019 11:13
od Topol-1
Pěkný den.
Péťo dobrý ! Já si často vzpomenu ,že dřív když měl někdo těch sto tak to už bylo něco ! Já sám
na Š 1202 asi při 110 000 jsem si nechal dělat "polomontáž". To se odvezl jen blok motoru s klikovkou a pochopitelně vložky a písty do Liberce /určitě v jiných krajích to dělali jinde/ do LIAZ /Liberecké automobilové závody/ . Tam udělali výbrus /tenkrát byly možný až třikrát/ taky zabrousili klikovku.
No a doma už jsme dávali motor dohromady komplekt celý motor !!!
Jinak Petře taky je vidět, že potřebuješ natankovat tak k tomu výročí něco dobrýho a i pro sebe !
Tak ať nám jezdí a nezlobí !
Vl.