Stránka 33 z 72
Napsal: sob črc 19, 2008 11:38
od alvin
prééééésne tak,a Š 105/120 bola v podstate Simca 1005/1006 (motor vzadu chladič vpredu),
http://www.auta5p.eu/vystavy/retro_2005/retro_122.htm
ono vedeli v ostbloku vyvinúť,ale nedokázali zaviesť do výroby z hľadisak finančnej náročnosti tak sa omladzovalo staré,to akoby z nás chcel niekto urobiť teraz 18-ročných
j som počul,že Brat rus nám nestopoval naš(ale aj NDR,či ich vlastné) projekty z politických,či konkurenčných dôvodov,ale rýdzo ekonomických. Dostali rozpočet,do ktorého sa museli vmestiť a jednochu vyvinúť sa aj podarilo,nepodarili sa zaviesť do výroby. V 50.rokoch platila u nás zásad 80%,nový model musel obsahovať 80% súčiastok zdodných resp.kompatibliných s predoškým typom,to číslo sa začalo znižovať až neskôr,prevrat bol až Š 1000MB,ale octavia combi ostala vo výrobe celých 7 rokov a Favorit,ktorý mal ti toho pramálo spoločné s predchodcami.
pokec
Napsal: sob črc 19, 2008 11:49
od Serpico
...to alvin souhlas, s Tebou bych se nepřel...nicméně politika minulé doby byla svazující a podmíněná direktivy - Moskva a domácí produkce dílů - objednat díly s KS...něco jsme prostě neuměli - homokinetické klouby ( a přesto že minory měli přední náhon a držel...) to politika a technika vývoj to je jako olej a voda...no dnes je to naopak v globalizaci, ani nevíš pomalu v kterým autě je motor z tý který automobilky a kdo ji valstně vlastní...
Mějte se fajn
Napsal: sob črc 19, 2008 12:41
od alvin
veru tak,teória,že rusi zakazovali výrobu moderných vozov z konkurenčných dôvodov je scestná,oni sami mali vyvinutý moderný kompakt s predným náhonom už v r.1968, mal označenie NAMI 1101 (Nami bola ich obdoba nášho ÚVMV),lae sériovej výroby sa u nich voz takej koncepcie dočkal až v r.1984,takže tá istá nemoc- schopní vyvinúť,neschopní vyrábať,vôbec ruské prototypy sú dodnes kapitolkou samou o sebe
ďalší zabiják pokroku automobilov v Ostbloku boli licencie. ono sa dá zobrať licenciu na motor,či nejaký komponent,napr Škodovka na elektrický vetrák pre 105/120 a pod,ale kúpiť licenciu na celý voz je hrobarina,lebo licenčné záväzky trvajú 10 rokov a kam ide vývoj medzi tým. Napr.kde už bol renault 12 v r.1980,keď Rumunom vypršali licenč.závaäzky...nuž až d r.1991 sa na nič iné nezmohli len neustálu inováciu,prežitej Dacie/R12,podobne Poliaci s Fiatom 125p,Polonez bol len doplnkový model,nikdy nenahradil 125-ku vo výrobe a aj ruské žiguláky,typy vyrábané na báze Fiatu 124 sa v Togliatti vyrábali ešte donedávna, amyslím,že sa ešte kdesi v Kazachstane montujú.
Vozy odvodené Od R 12 sa ešte vyrábajú ako úzitkove
,ale majú iný podvozok,odvodený od malého ARa,s pohonom zadnej nápravy.
Napsal: ned črc 20, 2008 00:07
od Slam
alvin píše:Favorit,ktorý mal ti toho pramálo spoločné s predchodcami.
No ale treba ty kliky a zamky dveri ze Skody 105/120 primo blily do oci (blinkry na blatnicich z S130 taky) a navic motor byl jen modernizovanou verzi hlinikoveho čtyrvalce S130 (puvodem ze Skody 1000 MB) atd.
pokec
Napsal: ned črc 20, 2008 10:57
od Serpico
...to Slame trochu Tě poopravím motor řady Š 1000 / 1100 - 105 / 135 má původ v popularu a tedy v 50letech tříložiskový mírně inovovaný až k felicii úpravy pístu, vrtání ( pokud pominu vstřiky a předtím pierburg...)
no alvine...
veru tak,teória,že rusi zakazovali výrobu moderných vozov z konkurenčných dôvodov je scestná...
tedy RVHP přímo určovala, kdo a co bude vyrábět v jaké kubatuře - no a rusové měli postavenou togliati pro od itaských komunistů sprotředkovanou licenci fiat 1200 - 1500 ( vyráběl se i v Polsku ) a Škoda mířila právě do kubatury 1200 - 1500...a to s konkurenčním vozem i pro tehdy západní trhy...
Nakonec toto plánování nám ublížilo i v případě Jawy - velké odběry do ruska nenutily k vývoji a tak stagnoval, byly pokusy čtyřtakt boxer aj. ale odbyt, prodej vyhrával a tak přesto, že v 50letech byla na špici, pérák vyvíjený za Hitlera a zkoušený na benzín wermachtu ( a za to byl provaz...)
A tak se mějte fajn
Re: pokec
Napsal: ned črc 20, 2008 17:10
od Slam
Serpico píše:...to Slame trochu Tě poopravím motor řady Š 1000 / 1100 - 105 / 135 má původ v popularu a tedy v 50letech tříložiskový mírně inovovaný až k felicii úpravy pístu,
Nicmene prvni hlinikac byl v 1000MB a od te doby se to tak proto rika.
Kdybychom sli totiz do dusledku, tak skutecne prvnim puvodcem automobiloveho benzinoveho motoru byl ten Benzuv z roku 1886.
pokec
Napsal: ned črc 27, 2008 09:47
od Serpico
...to Slame já nevím... ale považoval bych za konstrukční změnu 5x uložený klikový hřídel oproti 3x uložené klice, nikoli jenom změnu karteru, tedy litina za hliník navíc hlava zůstala v litině, tedy v žádném případě celohliníkový motor, to byl až favorit ( a následné problémy velvany, kapalina žrala hlavu a tak se rovnala a snižovala ) , ale opravdu se nechci přít...ber to prosím, jenom jako doplňování informací
Mějte se fajn
Napsal: stř črc 30, 2008 16:10
od Goose
Tak ja se take pridam s tajnym autem...asi to nebude tezke poznat ale uvidime...
pokec
Napsal: stř črc 30, 2008 18:46
od Serpico
...to GOOSI řekl bych něco z dílny FIAT ( 131 Mirafoiri ale matou mi ty blinkry v nárazníku...) a nebo okopčený Fiat tedy italský střih...ale nejsem objektivní italové v desingnu jsou prostě jedničky - to co dělaj s poslední produkcí a vůbec ALFA a tak dále...no nechá se podat
Mějte se fajn
Napsal: stř črc 30, 2008 20:42
od Goose
Napsal: pát srp 29, 2008 12:29
od SkylineGTR
Tak, dlouho tu nic nebylo, tak hážu do našeho kroužku hadačů tento obrázek.
http://img206.imageshack.us/my.php?image=798555fx4.jpg
Napsal: pát srp 29, 2008 13:02
od -peha-
To byla vozítka
Napsal: pát srp 29, 2008 14:08
od Vazoun
------------------------
Paráda - a mně bylo v tu dobu už celých 10 roků
čau " Vazoun "
Napsal: pát srp 29, 2008 19:45
od Vít, Jiří
Napsal: pát srp 29, 2008 19:51
od SkylineGTR
Vítězem se stává .......... Peha. Jen doplním, že správný název je Porsche 356 No.1.
To bylo zahřívací kolo.