Stránka 4 z 9

matiz

Napsal: ned pro 30, 2007 12:24
od Serpico
...to Brousek nepochybuji o tom, že si to dokážeš udělat - ještě k krokovému motorku, mnohdy stačí rozdělat sání a vyčistit ventil krokového motorku - možná budeš překvapený - co je tam bordelu...

Mějte se fajn

Napsal: ned pro 30, 2007 12:33
od -peha-
Tak tak krokáček je dobré občas vyčistiť no vlastne treba prečistiť aj ostatné motorčeky ktoré sú v aute jo a kto má LPG je tiež občas vhodné prečistiť step motorky a pri sekvencii čistiť lyštu a vstreky :lol: :lol: :lol: Čistením sa nikdy nič nepokazí ale naopak pomáha to :lol: :lol: :lol:

matiz

Napsal: ned pro 30, 2007 12:52
od Serpico
...jo peha... jasně, tam je fakt bordel...zase souhlas a bez střílení ( to je pouze špatně seřízený motor + další nedostatky...)

Mějte se fajn

Napsal: ned pro 30, 2007 12:58
od V.Brousek
To Serpico - jasně mrknu na to sání, protože rád začínám od jednoduchých a postupuji složitějším rozborkám a zborkám věcí. Ale mohu ti napsat, že co se týče filtrů, na to jsem puntíčkář a u nasávání vzduchu obzvlášť.

matiz

Napsal: ned pro 30, 2007 13:31
od Serpico
...jo Brousek jasně, to není o tom, že neměníš vzduch filtr ale zpětný výdech od motoru z hlavy a ta cirkulace s EGR ventilem - prostě je většinou zalepený...někdy ho ani neuvidíš jak je zasraný...

Mějte se fajn

Napsal: ned pro 30, 2007 15:04
od Rado77
Serpico - ohladom toho EGR, otvoril som na to samostatnu temu pred nedavnom , lebo ma to dost zaujima.... K cisteniu EGR sustavy som sa este nedostal, az na jar sa na to mrknem, ale ako si to presne myslel, ze "obcas ho ani neuvidis, aky je zasrany". Da sa vobec na Matize 1 ten EGR rozobrat? Ak funguje podtlakovo, predpokladam, ze akurat tak hadicky pozriem a tu kovovu rurku, co ide do klapky. Viem ze Matiz 2 funguje ako elektromagnet a je to jeden komponent, ktory sa da pekne vycistit, ale da sa nieco okrem hadiciek daco vycistit aj na Matize 1 ? Myslim ze su tam 3 komponenty : EGR ventil ulozeny sikmo, nad nim nejaky dalsi ventil spetneho tlaku ulozeny rovno a este nejaka membrana (zrejme elektromagnet ventil, do ktoreho ide aj kabel). Zospodu ma ten (ja to volam bazmek) taku nasuvaciu umelohmotnu krytku, ktorej funkcia mi tiez nieje jasna, ale ide lahko rukou vytiahnut smerom nadol.... Ak pls vies (viete) o EGR dalsie infos, supnite ich pls do tej temy "EGR (Vsetko o EGR)" ci ako som to nazval.

Diki-diki hosi ;)

Napsal: ned pro 30, 2007 15:13
od -peha-
Hošani já som puntičkár lebo poctivo čistím všetky rúrky,hadičky a iné potvorky čo sú na nsávaní aj výdechu proste raz mesačne velká očista motoru a to nie len zvonka ale aj všetko čo sa hýbe a podobne :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned pro 30, 2007 15:22
od Rado77
Ked v Matizku je taky blby pristup dozadu k EGR sustave :( Este PCV sustava je v ppohode, ale to EGR je dost tazke vymontit. Ozaj, ako vlastne cistis tie rurky? Hodis ich do dacoho co odmastuje, alebo ich cistis mechanicky nejakou tyckou? Lebo povypajat tie hadicky nebude taky problem...

Napsal: ned pro 30, 2007 16:09
od Rado77
Vaclav - tu je este schema, ako funguje ten resulator tlaku paliva na cerpadle. Na obrazku este chyba sustava palivovych vyparov, co ide do solenoidu, ale to nieje podstatne, mozno skor este hadicky od solenoidu do elektro ventilu a z elektro ventilu do klapky zospodu. Do klapky zospodu ide vedla tej hadicky este aj hadicka z EGR, to by mozno bolo dobre po case cele "prefuknut" : http://imajr.com/PAL_SUST_589500

Napsal: ned pro 30, 2007 22:27
od sepo
V.Brousek nazdar skus vybrat von krokovy motorček a zapni zapalovanie mal by sa pohnut ak ostane nehybne stát je v tahu ten moj sa tiez nehybal a bol v tahu.

Napsal: ned pro 30, 2007 22:32
od sepo
Možno ti ho bude stačiť premazať ale ten moj sa už nedal rozchodiť :? :?

Napsal: ned pro 30, 2007 22:51
od alvin
Ja som pomocou WD-40 rozchodil aj 2 roky nefumkčný elektmotor a 4 roky zakúsnutý vodovodný ventil 8) 8) 8)

matiz

Napsal: pon pro 31, 2007 18:09
od Serpico
...to Brousek krokový motorek to je vlastně ventil na hřídelce na konci je krokový motorek ( a ten je obalený marastem - výdech z motoru z hlavy válců - navíc EGR přepouští k cirkulaci spálenou směs... ) prostě pak je obalený marastem, tak se špatně pohybuje a neotvírá patřičné kanálky - jednou jsem čistil takovou hroudu ( nic jinýho mi nenapadá k přirovnání )...prostě jak říká " peha " rozdělej celý sací trakt a nejspíš budeš překvapený - a to je bez ohledu na výměnu vzduchového filtru...

Mějte se fajn

Napsal: pon pro 31, 2007 19:15
od Kanonýr
Serpico: Kterak a kam vývod od víka ventilů vyvést, aby nešel ten bordel do sání? To by určitě spoustu problémů vyřešilo. U své Nubi jsem už EGR zaslepil a v pohodě.

Napsal: pon pro 31, 2007 19:26
od -peha-
Dá sa na koniec hadice nasadiť filtrík už som to videl a neviem ale Radko na Maťulkovi dačo také mal kukuk :lol: :lol: :lol:
Obrázek