Prievan v Matizkovi
Moderátor: Blue Lanos
Mam novu vec:
od kamosa som zohnal par metrov stvorcovych izolacnej folie (zrejme je to ten "Tappajomat" ci "Tecsound", co tu ktosi spominal)...no teda nieje to folia, ale lepsi vyraz ma nenapada. Je to z gumoasfaltu, asi 3mm - 5mm hrube, z jednej strany je nalepovacia. Reze sa lahko nozom do potrebnych tvarov. Je ale dost draha - origo rozmer je 90cm na 50cm (dostal som 4 ci 5 takychto platni) a jedna stoji cca 400 - 500 SKK.
Co som spravil - snazil som sa tym vyplnit prepazku vodic/motor. Na strane vodica je ale kopec kablov, pedale atd. , tam sa toho moc nedalo nalepit (to vyriesim tou vodorovnou prepazkou nad pedalmi, ktorej rozmery som tu v clanku prikladal). Oblepil som ale komplet priestor za skrinou kurenia a komplet spolujazdcovu stranu (za motorom vetrania a az dole pod koberec). Dalsou castou som vyplnil priestor nahradneho kolesa (t.j. pod nim + boky) a dalsi kus som dal na zadne plato kufra, ktore zakryva nahradne koleso (tu som to nalepil medzi origo umely kus a ten dekoracny filc na nom, musel som odpojit tych 6 cudlikov, co to spajaju dokopy).
No a efekt - parada! Zo zadnej casti Matiiizka islo ozaj dost hlukov, ktore uz teraz niesu. Taktiez vo vyssich otackach je teraz motor pocut menej (objektivne asi tak o 1/3 az 1/2 je teraz tichsie).
Takze ked dorobim tu prepazku nad pedale + este odhlucnim zadne reprakove plato, budem dufam uplne spokojny s "tichostou" v aute.
Len skoda, ze ta gumoasfaltova "folia" je taka draha.
Ked to dokoncim, zase dam vediet, hlavne som sam zvedavy na tu vodorovnu prepazku nad pedalmi, ako ta pomoze hluku od motora...
od kamosa som zohnal par metrov stvorcovych izolacnej folie (zrejme je to ten "Tappajomat" ci "Tecsound", co tu ktosi spominal)...no teda nieje to folia, ale lepsi vyraz ma nenapada. Je to z gumoasfaltu, asi 3mm - 5mm hrube, z jednej strany je nalepovacia. Reze sa lahko nozom do potrebnych tvarov. Je ale dost draha - origo rozmer je 90cm na 50cm (dostal som 4 ci 5 takychto platni) a jedna stoji cca 400 - 500 SKK.
Co som spravil - snazil som sa tym vyplnit prepazku vodic/motor. Na strane vodica je ale kopec kablov, pedale atd. , tam sa toho moc nedalo nalepit (to vyriesim tou vodorovnou prepazkou nad pedalmi, ktorej rozmery som tu v clanku prikladal). Oblepil som ale komplet priestor za skrinou kurenia a komplet spolujazdcovu stranu (za motorom vetrania a az dole pod koberec). Dalsou castou som vyplnil priestor nahradneho kolesa (t.j. pod nim + boky) a dalsi kus som dal na zadne plato kufra, ktore zakryva nahradne koleso (tu som to nalepil medzi origo umely kus a ten dekoracny filc na nom, musel som odpojit tych 6 cudlikov, co to spajaju dokopy).
No a efekt - parada! Zo zadnej casti Matiiizka islo ozaj dost hlukov, ktore uz teraz niesu. Taktiez vo vyssich otackach je teraz motor pocut menej (objektivne asi tak o 1/3 az 1/2 je teraz tichsie).
Takze ked dorobim tu prepazku nad pedale + este odhlucnim zadne reprakove plato, budem dufam uplne spokojny s "tichostou" v aute.
Len skoda, ze ta gumoasfaltova "folia" je taka draha.
Ked to dokoncim, zase dam vediet, hlavne som sam zvedavy na tu vodorovnu prepazku nad pedalmi, ako ta pomoze hluku od motora...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- Reklama
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Dej nám na vědomí
------------------------Rado77 píše:Mam novu vec:
od kamosa som zohnal par metrov stvorcovych izolacnej folie (zrejme je to ten "Tappajomat" ci "Tecsound", co tu ktosi spominal)...no teda nieje to folia, ale lepsi vyraz ma nenapada. Je to z gumoasfaltu, asi 3mm - 5mm hrube, z jednej strany je nalepovacia. Reze sa lahko nozom do potrebnych tvarov. Je ale dost draha - origo rozmer je 90cm na 50cm (dostal som 4 ci 5 takychto platni) a jedna stoji cca 400 - 500 SKK.
Co som spravil - snazil som sa tym vyplnit prepazku vodic/motor. Na strane vodica je ale kopec kablov, pedale atd. , tam sa toho moc nedalo nalepit (to vyriesim tou vodorovnou prepazkou nad pedalmi, ktorej rozmery som tu v clanku prikladal). Oblepil som ale komplet priestor za skrinou kurenia a komplet spolujazdcovu stranu (za motorom vetrania a az dole pod koberec). Dalsou castou som vyplnil priestor nahradneho kolesa (t.j. pod nim + boky) a dalsi kus som dal na zadne plato kufra, ktore zakryva nahradne koleso (tu som to nalepil medzi origo umely kus a ten dekoracny filc na nom, musel som odpojit tych 6 cudlikov, co to spajaju dokopy).
No a efekt - parada! Zo zadnej casti Matiiizka islo ozaj dost hlukov, ktore uz teraz niesu. Taktiez vo vyssich otackach je teraz motor pocut menej (objektivne asi tak o 1/3 az 1/2 je teraz tichsie).
Takze ked dorobim tu prepazku nad pedale + este odhlucnim zadne reprakove plato, budem dufam uplne spokojny s "tichostou" v aute.
Len skoda, ze ta gumoasfaltova "folia" je taka draha.
Ked to dokoncim, zase dam vediet, hlavne som sam zvedavy na tu vodorovnu prepazku nad pedalmi, ako ta pomoze hluku od motora...
To nám " Rado " dej vědět jak to dopadlo a pokus se o nějaké fota.Jinak
držíme pěsti at máš štěstí - čau " Vazoun "
Takze chlapi,
ta vodorovna prepazka nad pedalmi je nanic Problem je v tom, ze cely riadiaci panel je z tej umelej hmoty a tam sa ten hluk prenasa. Skor by pomohlo cely panel oblepit z vnutornej strany, ale to by bola pekelna robota. Uz len jeho samotna demontaz / montaz je o drzku. Ale ako som pisal predtym, perfektne odhlucni aspon pokrytie prepazky na spolujazdcovej strane + pokrytie vnutra kufra.
V sobotu budem davat dve vrstvy peny do dveri, dam vediet, ako to zmierni/nezmierni hluk. U dveri som si vsimol, ze hluk ide hlavne z hornej strany toho velkeho vnutorneho plastu, kam sa zasuva okno. No uvidime, zase dam vediet.
ta vodorovna prepazka nad pedalmi je nanic Problem je v tom, ze cely riadiaci panel je z tej umelej hmoty a tam sa ten hluk prenasa. Skor by pomohlo cely panel oblepit z vnutornej strany, ale to by bola pekelna robota. Uz len jeho samotna demontaz / montaz je o drzku. Ale ako som pisal predtym, perfektne odhlucni aspon pokrytie prepazky na spolujazdcovej strane + pokrytie vnutra kufra.
V sobotu budem davat dve vrstvy peny do dveri, dam vediet, ako to zmierni/nezmierni hluk. U dveri som si vsimol, ze hluk ide hlavne z hornej strany toho velkeho vnutorneho plastu, kam sa zasuva okno. No uvidime, zase dam vediet.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Jasne, to som pocul aj ja, ze je tam pocut tikot hodiniek A aj to, ze ked servisuju auto, tak ked odtiahnu nejaku maticu, automaticky davaju miesto nej novu.....
.....nuz, Rolls-Royce z toho neurobim, ale mojou snahou je aspon trochu znizit ten hluk. A kedze bolo na tuto temu napisaneho velmi malo, podujal som sa na to sam stylom "pokus-omyl" . Keby tak existoval na predaj nejaky "Matiz silence kit"
Ozaj, neotvorime si s tym rovno firmu?
.....nuz, Rolls-Royce z toho neurobim, ale mojou snahou je aspon trochu znizit ten hluk. A kedze bolo na tuto temu napisaneho velmi malo, podujal som sa na to sam stylom "pokus-omyl" . Keby tak existoval na predaj nejaky "Matiz silence kit"
Ozaj, neotvorime si s tym rovno firmu?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Nejlepsi odhlucneni je VOLUME...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Ano, je to jedno z rieseni
Jo - uz som daval do dveri vypln - jednu vrstvu karimatky (dve sa uz nezmestili, neslo pritlacit vnutornu umelu hmotu. Hluku to trochu pomohlo, a ovela tichsie sa teraz zatvaraju dvere, menej bzuci aj el. ovladanie okien. A ked na tu vnut. umelu hmotu teraz poklepkam, uz nerezonuje tak duto, ako to bolo predtym
Jo - uz som daval do dveri vypln - jednu vrstvu karimatky (dve sa uz nezmestili, neslo pritlacit vnutornu umelu hmotu. Hluku to trochu pomohlo, a ovela tichsie sa teraz zatvaraju dvere, menej bzuci aj el. ovladanie okien. A ked na tu vnut. umelu hmotu teraz poklepkam, uz nerezonuje tak duto, ako to bolo predtym
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Este 1 drobnost som si vcera vsimol - teraz v zime pustam teply vzduch iba na predne okno. Mysli ze teply vzduch sa ciastocne straca, a to hore medzi stropnym tapacirungom a strechou - je tam fuga asi tak 1cm siroka. Skusim tam natlacit silikon, snad sa strati aj trochu zo zvukov, prenasanych strechou a zaroven pojde cely objem tepleho vzduchu pekne do auta... Mate tam aj vy taku fugu?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
myslím,že nič takého som nespozoroval,som spokojný s výkonom a účinkom kúrenia,jediný problém s ventilačnou sústavou,ale to sme tu už riešili,mám lístie pod mriežkami,už som to na pumpe odtiaľ vysal vysavačom,a po pár dňoch sa tam objavil zas list zo stromu
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Cau Alvin, a ako to budes riesit - filtrom z Favorita, ako Vaclav B ? Alebo natiahnes pancuchu? Ja sa do toho chystam az na jar, teraz v zime sa mi moc nechce stepovat pri aute... Rad uvitam nejaky dobry a lacny napad, ako bojovat proti tym listom vo ventilacii a zaprasenej palubovke...
Napdli ma tieto moznosti:
1, vyhodit plast spod stieracov a tie vzduchove priechody prekryt nejakym dierovanym ciernym plastom (co by ale mohlo viest k znizeniu ucinkov vetrania/kurenia)
2, vyhodit plast spod stieracov a tie vzduchove priechody prekryt kamoskinou ciernou silonkou (samozrejme opratou )
3, vyhodit plast spod stieracov a tie vzduchove priechody prekryt tenkym ciernym molitanom (ten by sa ale casom urcite vydrolil a furt by bol nasiaknuty vodou)
Este dalsiu vec som si vsimol dakedy v lete, ked som mal ten plast dole...ked som sa kukol z boku do tej diery, kadial sa vzduch dostava cez priecku do auta k ventilatoru, bola na konci toho "tunela" este jedna diera (zrejme na odtok vody, ktora sa tam pripadne dostane). Kedze je ta druha diera ovela blizsie vstupnemu otvoru do kabiny, urcite sa taha vecsina vzduchu tadial, a nie z prednej casti pod stieracmi. Problem je ale v tom, ze k tej diere sa neda dostat, lebo tak dlhu a tenku ruku nemam, aby som to tam niecim upchal. Mozno z druhej strany po odmonteni celeho PP blatnika... Ale to nebudem riesit teraz v zime, lebo by som bol nervozny a urcite by som sa aj dostal
Napdli ma tieto moznosti:
1, vyhodit plast spod stieracov a tie vzduchove priechody prekryt nejakym dierovanym ciernym plastom (co by ale mohlo viest k znizeniu ucinkov vetrania/kurenia)
2, vyhodit plast spod stieracov a tie vzduchove priechody prekryt kamoskinou ciernou silonkou (samozrejme opratou )
3, vyhodit plast spod stieracov a tie vzduchove priechody prekryt tenkym ciernym molitanom (ten by sa ale casom urcite vydrolil a furt by bol nasiaknuty vodou)
Este dalsiu vec som si vsimol dakedy v lete, ked som mal ten plast dole...ked som sa kukol z boku do tej diery, kadial sa vzduch dostava cez priecku do auta k ventilatoru, bola na konci toho "tunela" este jedna diera (zrejme na odtok vody, ktora sa tam pripadne dostane). Kedze je ta druha diera ovela blizsie vstupnemu otvoru do kabiny, urcite sa taha vecsina vzduchu tadial, a nie z prednej casti pod stieracmi. Problem je ale v tom, ze k tej diere sa neda dostat, lebo tak dlhu a tenku ruku nemam, aby som to tam niecim upchal. Mozno z druhej strany po odmonteni celeho PP blatnika... Ale to nebudem riesit teraz v zime, lebo by som bol nervozny a urcite by som sa aj dostal
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Cau ,Rado,ešte som nad tým nerozmýšľaľ,či a ako to budem riešiť,tiež rozhodne teaz na zimu určite s tým nič nebudem robiť,na Ticu som s tým tiež nič nerobil,holt zlatý wartburg,tam bola kovová sieťka
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
No co se týká průvanu, tak mě štve proudění vzduchu u Sedana...Kombi je v pohodě, ale v Sedanu je nějak vymačkaný gumový těsnění na horní části řidičova okénka, že při vyšší rychlosti to "fučí" (ale naštěstí nezatéká)....je to kolikrát dost nepříjemný poslouchat třeba hodinu pořád do levého ucha, ale řešení jsem našel a souhlas s Hanzym...VOLUME
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza