Stránka 4 z 4

Napsal: pon srp 20, 2007 17:37
od Krtek
Myslíš špatnej kus Nubiry, Octávky (2 ks) Fobie (4 ks)... ? Ne podle mně je samotnej princip ABS blbě. Auto má BRZDIT maximální možnou silou s ještě se otáčejícíma kolama. A to ABS NEDĚLÁ !

Napsal: pon srp 20, 2007 19:16
od Ivoš
Já nevím člověče, já to mám jak jsem popsal....Možná jde o představu, jak by mělo ABS brzdit....mě to vyhovuje a připadá mi, že je to adekvátní....

Napsal: pon srp 20, 2007 20:05
od Krtek
Tak to v zimě zkus. třeba na napadanym sněhu. zahamtneš to a ABS kope, kola se točej ale zpomaluješ minimálně (pokud vůbec).
Když ale malinko povolíš brzdu, přesztane ABS kopat a kola brzděj a nezaseknou se. Ověřoval sem to Xkrát na víc autech.
Jasně že když se někam řítíš, hamtneš na brzdu a seš rád, že vůbec točíš volantem a nejdeš do smyku.

Napsal: pon srp 20, 2007 20:20
od Richard
I když téma znělo jak jste spokojení s Nubirou, přidám i já názor na ABS u Nubiry. ABS z podstaty jeho funkce nemůže suplovat sloní hamtnutí na brzdu a křečovité držení pedálu až do konce :!: :!: Tzn. při použití ABS se na suché vozovce brzdná dráha lehce prodlouží, ale je umožněno i při relativně silném brzdění s vozidlem manévrovat (uhnout stromu atd.) Musíme si ale uvědomit, že jakýkoli manévr odlehčí nějaké to kolo a následně i ABS přestane na odlehčeném kole tolik brzdit. Proto se v případě manévrování s vozem brzdná dráha prodlužuje :!: :!: Velmi markantní je to na ledu, či ujetém sněhu v kombinaci s letníma gumama. ABS maká jak o život a auto jede furt stejně (fuj je to hnusný zážitek) v tomle okamžiku si řidič říká, uměl bych to líp, určitě bych zastavil dřív, ale není to vždy pravda. Jen málokdo umí odhadnout přesnou hranici kdy ještě kola brzdí a odvalují se a kdy už ne. Na ledu je brzná dráha a ABS delší zcela jednoznačně a to kvůli tzv. sněhovému klínu. Zablokovaná guma před sebou tlačí trochu sněhu a to vše smíchané s prachem zlepšuje brzdící schopnost kola které stojí - blokuje :!: :!: Bohužel funkce ABS tento pomocný klín díky neustálému odvalování - otáčení pneu nevytváří a proto v tomto případě je ABS znatelně horší než zahamtnutí brzdy. Prostě platí jednoduché fyzikální zákony pro všechny pohybující předměty ať s ABS nebo bez něj. :!: :!: Pokud to někde přeženete nepomůže vám ani ABS ani ESP :!: :!: snad jen pámbůh, který nechá strom narust o 2 metry vedle :lol: :roll: :cry:

Napsal: sob zář 08, 2007 12:40
od mandril
Tak jsem absolvoval 3 týdny krásné dovolené v Chorvatsku. Nubira si vedla dobře, spotřeba se za ujetých 2500 km pohybuje kolem 7,5 litru/100 km s klimatizací .Celková spotřeba za 1,5 roku je 7,8 l/100 km. Napůl dálky i dálnice, napůl 12 km trasy stále se studenou. To jde. Překvapení mne čekalo po návratu z dovolené, kdy jsem se zcela náhodou podíval na přední gumy, které měly najeto cca 10 000 km. Obě sjeté na vnitřní straně a vypadaly jako drátěné kartáče. Hned do pneuservisu a tam zjistili, že jsem vymetl, zřejmě na začátku dovolené pořádnou díru.Pravý přední alu disk byl z vnitřní strany tak zdeformovaný, že vibrace poškodily uložení stabilizátoru, nějaká kulový čep a oprava i s novými pneu mne vyšla na cca 8 000.- kč . Na Chorvatské dálnici se jede hezky a tak jsem opravdu byl rád, že jsme dojeli v pořádku, že pneumatiky cestu vydržely. Zajímavé však bylo, že do rychlosti 150 km/hod jsem nic nenormálního při řízení nepozoroval.Při vyšší rychlosti začalo auto plavat.Jen při příjezdu do Makarské jsem se podivil černému poprašku na spodní části boků auta. Ani ve snu by mne nenapadlo, že jsou to moje přední pneumatiky!

Napsal: stř zář 12, 2007 23:13
od lubinob
Tak som sa nejako prepracoval k Nubire wagon 1,6 sx s klimou a LPG a po jazdení so všeliakými autami som vcelku pozitívne prekvapený. Síce má tie bežné choroby tu popisované (vybité tyčky stabilizátorov, zasekávajúca sa klučka zadných piatych dverí, nefunkčný EGR ventil - pri prvej príležitosti ho zaslepím) ale na to že má najazdených už 200 tisíc a používa sa ako taxík je to vcelku ok ;)