Stránka 4 z 6

Napsal: ned pro 30, 2007 12:18
od Hanzy
matiz0.8:Radeji ani na to nereaguji problem bude nekde uplne jinde.... ;)
A mas pravdu jezdi si na cem chces a pokud tam das zavodni galusky tak ti mozna bude zrat o 3l min! :lol: :lol: :lol: Ja to myslel dobre a snazil se poradit ze to zdaleka neni jen o sirce pneumatik ale je zbytecne psat vic nebo jak jsem napsal problem bude uplne nekde jinde... ;)

Napsal: ned pro 30, 2007 12:23
od -peha-
Ono s hustením je to takhle na TATRE som mal gumi ktoré sa fúkali podla doporučení výrobca na 500 Mp ale po výmene gúm mi tam servisman tlačil 800 Mp no samo sebou že som ho upozornil ale on mal pravdu lebo nie vždy treba pozerať na vozidlo ale hlavne treba pozrieť gumu lebo tam je odporúčaný tlak a vážne já mám písané 2,0 ale to platí na pôvodné gumy teda Kórea ale Dunlop ktoré so nahodil boli pri 2,0 skoro na ráfku a na nich je odporúčaná až 2,5 - 3,0 a to dodržujem lebo na gumi mám majstra takže je dobré kuknúť aj na údaje na pneumatike :D :D :D

Napsal: ned pro 30, 2007 12:32
od matiz0.8

Napsal: ned pro 30, 2007 12:47
od matiz0.8

Napsal: ned pro 30, 2007 13:09
od Hanzy
Myslel jsem to jako radu samozrejme s troskou ironie a nadsazkou a u me obvzlast... ;)
O gumach uz jsem hodne precet a prolouskal testu a je z toho jasne ze kazda guma je svym zpusobem original a stejna guma od jednoho vyrobce ma v kazdem rozmeru jine vlastnosti je treba nejlepsi v rozmeru 195 ale v 165 patri k nejhorsim tim je taky receno to ze treba muzes mit i sirsi gumu a to pokud dobre vyberes tak s ni docilit i nizsi spotreby a delsi zivotnosti... ;)

Napsal: ned pro 30, 2007 15:22
od Muco
Ja asi takto- samozrejme,ani mňa neteší,ak vidím na palubovke napr.10,0l/km v zime po meste.No záleží samozrejme na tom,ako často štartuješ na studený motor(+ štýl jazdy a bla-bla-bla...) Ale sme teda na fore pneu,takže k veci :
Pozrite sa : Ja som skôr toho názoru ,alebo presnejšie povedané-skor uprednostňujem pneu na bezpečnosť a aby sa zimná guma aj dobre chovala na snehu.Proste aby som sa zbytočne neškrabal do kopčeka a nic...K tomu ide aj cena(ak napr. majú SAVA podobné výsledky ako DUNLOP,lenže dunlop je dunlop-za značku sa tiež platí...tak si kupim SAVA)Toto všetko treba brať myslím si do uvahy.
Aspoň ja sa velmi nepozerám na benzin v zime-lebo jeden deň to môže zobrať 8litrov a na druhý deň aj 10...,ale chcem sa cítim bezpečne s obutím čo mám. Keď sa niekde vyrúbem kôli gumám s ktorými som ušetril 1lit.benzinu,tak ma to tešiť nebude.Radšej dám o 200kačiek viac na benzin ,ako potom cálovať niekolko 10tis. na plecharinu-teda ak je isté,že sa na tie gumy môžem spolahnúť :cry: :cry: :cry:
Tým som nechcel povedať,že všetky lacné gumy sú nebezpečné :!:
Takto to vidím zasa ja ;) ;) ;)
Pre istotu-NIKOHO NECHCEM URAZIT A NA NIKOHO SOM TYMITO VETAMI NEMIERIL!!!!!

Napsal: ned pro 30, 2007 15:52
od V.Brousek
Já jezdím v létě na pneu Kumho 155/65 x 13 , v zimě toho s Matízem moc nenajezdím, přesto mám zimní Kleber 145/70 x13, ale ze spotřebou si moc hlavu nelámu a jak píše Muco, hlavně jezdit bezpečně. Když se podíváte na mou spotřebu dole pod čarou, neměřím jednorázově, ale v delších časových úsecích. Myslím si že má spotřeba od roku 99 - 07 je perfektní a v klobouku nejezdím. Podotýkám, že jezdit v městkém provozu je něco jiného a spotřeba by byla minimálně o litr větší. Mé trasy jsou převážně delší 20 km.

Napsal: ned pro 30, 2007 16:03
od alvin
Ja by som sa osobne bál namontovať na auto také lacné gumy - protektory neznámych značiek,čo predávajú v hypermarketoch,ako MARIX a pod.,radšej BARUMky,či MATADORky,pôvodne som chcel kúpiť BARUM BRILLANTIS,už som šiel kliknúť na objadnávku,na SEATe som ich mal,kúpil som ich keď doslúžili pôvodné MICHELINky,ale keď som zbadal FULDY,že sú len o necelú 100-ku za kus drahšie,dal som im prednosť,predsalen mám z nemeckými gumami o niečo lepšie skusenosti,ako s našimi,ale keby bol rozdiel v cene už 500 SK/ks,tak jasné,že kúpim tie BARUMky.

Napsal: ned pro 30, 2007 16:11
od Muco
To radšej dajte auto na špalíky cez zimu ako jazdiť na protektor...

Napsal: ned pro 30, 2007 16:41
od alvin
No,Hmm..,protektor,ešte tak v tom prípade,že tú gumu (kostu) používam od samého začiatku a teda viem,čo mám,ja som si tak dal tie MICHELIN MXT naprotektorovať na zimné a poslúžili,aj olovká spotrebovali ako nová guma,aj v pneuservise nachápali,že taká fajn kostra na protektore,čo vôbec nehádže,ale rozhodne by som ja osobne nekupoval nič takého v Hypáči
Inak,už ani,tu v Nitre nefunguje tá protektorovňa,ani zberňa,vraj u nás sa už neprotektorujú PNEU k osobákom,ved načo aj,keď na MATEJa by protektor vyšiel na vyše 700 SK a v akcii minule núkali nové DEBICy 145/70R13 po 860 SK/ks,tak nie je o čom :P :P :P Na škodovke som kedysi používal protektory,ale tiež len svoje vlastné gumy som si dával protektorovať.

Napsal: ned pro 30, 2007 16:51
od V.Brousek
V mém mládí bylo běžné, že se na protektorech jezdilo, najelo se sice méně km, ale cena byla příznivá. Tak že, já zatracovat protektory šmahem mávnutím nebudu. Odjezdil jsem na nich spoustu km a i v zimě a na horách (dříve jsem bydlel v podhůří Krušných hor - co Peha to byli tenkrát zimy) a neměl jsem s sebemenší problém někam vyjet. A když to nešlo popředu, tak jsem tam docouval (přední náhon Trabant). Dnes je to samozřejmě o něčem jiném. Cena pneu je někde jinde než tenkrát a proto se již nevyplatí protektorovat a pneu s velkoprodejen asi není to pravé ořechové. A pokud bych měl dneska vybírat , zvolil bych nové Barumky, k vzhledem jejich kvalitě v poměru s cenou.

Napsal: ned pro 30, 2007 16:55
od Muco
No,je to dneska už o niečom inom ako kedysi.Ten sneh bol za totality všade... dnes,,,???;) ;) ;) :lol: :lol: :lol: Ale to je tak.S tým Trabantíkom si 100-140km/hod.neletel A vôbec ...trabantíky boli známe tým,že vyliezol hoci kde.Nebol zasa vtedy na zahodenie ;)

Napsal: ned pro 30, 2007 16:59
od V.Brousek
Ale Muco, to by jsi se divil. Sice 140 opravdu nejezdil, ale do 120 to šlo. A nezapoměň, tehdá jsem byl mladý kluk. :D Když se Trabantík splašil i se mnou, možná tam bylo i 125 :D

Napsal: ned pro 30, 2007 17:02
od Muco
Skúsil som trabant tiež cca r.1993 ,išiel som s ním do Nitry.Noha na plyne celú dobu...Bol som dolámaný ako sviňa...Keď som doma vystúpil,hodinu som sa rozhýbaval.Ale bol to zážitok.A ta kontrola benzinu v nádrží a benzín sa mi zdá,že sa zastavoval pod volantom niekde ako na pinckoch-nie??? :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned pro 30, 2007 17:08
od V.Brousek
Muco vystihnul jsi to přesně. A jízda v zimě byl také zážitek. Jinak ten benzin se zastavoval někde u nohou spolujezdce. Nedám na Trabantíka dopustit, ale dnes bych ho fakt již nechtěl a to ani zadarmo.