Stránka 4 z 4

Napsal: stř pro 17, 2008 13:37
od Ivoš
Hanzy píše:U 95 jsem ja zas zaden rozdil nevidel ono taky i na obsahu motoru zalezi asi...
Motory mám e až na jedne nebo 2 detaili stejný. Já mám 2,0 litr a ty taky a když jsem je na srazu porovnával, tak se skoro neliší. Ale ve výsledku (a teď nemluvím o plynu) je pro ten motor lepší brát V-Power 95 než zbytečně 100 oct. Jak psal Peha, asi je to potřebu u plynu vzít na starty, ale u nás "furtbenzíňáků" je to zbytečný...To by se mohlo říkat, že to pofičí líp, když tam budu lít letecké palivo....Naše motory na to nejsou konstruované...

Napsal: stř pro 17, 2008 13:52
od -peha-
Jo samo sebou já keď mám v plánu dlhšie cesty tak tiež dávam 95 lebo ne dlhej trase ju občas prepnem aby sa jej vstreky neskrátili :lol: :lol: :lol: Tu 100vku dávam len pre to že keď benzin dlhšie stojí tak stráca aj octany aj iné veci no a pre to ho použivam na starty inak 95 a jede to taky :lol: :lol: :lol:

benzín

Napsal: čtv pro 18, 2008 16:07
od Serpico
...to Boxer k oktanu vono jde hlavně o seřízení předstihu na to které oktanové číslo ( u žiguli se to seřizovalo na rozdělovači - nexia to má v nastavení na výstupu z ECU 87 - 91 - 95 ) a pokud dáš na seřízení 95 - 100 oktan může dojít k tvé popisované destrukci, motor má chuť se točit, mylný dojem, že motor lépe jde...prostě to pálí jinde a jinak. Co to je předstih - doba nutná k zapálení směsi a následné explozi, ke které musí dojít po dosažení maximálního zdvihu pístu , tedy jinak vrcholu, nechci popisovat pístovou rychlost v milisekundách a následné zvětšování předstihu podle otáček motoru až ke 35° - 40°, to si každý může odečíst na stroboskopu, no a pokud je předstih jinde může se motor taky přehřívat, jinak jsem taky natočil nějaký ten milion, ale to není podstatný, tady se učím třeba od palikxe, JRD McLaren aj. aneb stále je co se učit, vše jde kupředu...a kdo chvíli stojí opodál

Mějte se fajn

octan

Napsal: úte pro 23, 2008 14:05
od Serpico
...to saamme rozumný názor - nesouhlasím jenom s rozsahem co srovná ŘJ - ECU 91 a 95 octan - proč by to nastavovali na výstupu z ECU u nessie 87 - 91 - 95 aneb rozdíl mezi 95 a 98 se zdá být malý, ale opak je pravdou - to jsou naprosto odlišný benzíny a nejenom v odolnosti proti klepání...
no nakonec jde nejvíc o to, aby na pumpě měli " standartní " benzín, nikoli říznutý bůhví čím...a to se týká i SHELLek nejsou zrovna výrazně nadstandartní, jezdil jsem na POWER 95 tři měsíce ( jedna pumpa Vídeňská u Labutě ) a spotřeba mi stoupla o 0,8litru / 100km a nejelo to nějak jinak lépe ( to je jenom subjektivní hodnocení - váhu by měla brzda - válce a změřit...) takže tak...

Mějte se fajn

Napsal: úte pro 23, 2008 14:42
od Krtek
Sice školy nemaje ale nedá mi to.... Pokud oktanový číslo řiká jaká je odolnost benzínu proti samovznícení tak předpokládam že vyšší nikdy nemůže vadit. Zapalování by mělo počítat s nějakym ideálnim benzínem a dobou kdy se zapálí. Akorát teda horší, než ideální, benzíny chytnou dřív což je asi nežádoucí. Tak bych to teda viděl já. Co pak s LPG který má až 120 oktanů ?