Stránka 4 z 5
Napsal: čtv dub 05, 2007 11:34
od Slam
Tony M píše:Dnešní výrobci aut tvrdia, že autá netreba zabehávať, ale nie je to pravda. Stačí najprv točiť do 4 tis otáčok, potom primerane zvyšovať.
Asi jsme divnej, ale 4000 ot/min jsem na svym aute jeste nevidel.
Vcera se mi povedlo na chvilku to rozjet na tachometrovych 140km/h (vic jsem jeste nemel prilezitost) a bylo to sotva 3000 ot/min.
Jinak dneska jsem v autosalonu koukal na Sparka a za necelych 160 tisic to fakt vypada jako moc pekne auticko (teda az na pristrojovku uprostred palubovky).
Souhlas
Napsal: čtv dub 05, 2007 11:42
od Vazoun
Slam píše:Tony M píše:Dnešní výrobci aut tvrdia, že autá netreba zabehávať, ale nie je to pravda. Stačí najprv točiť do 4 tis otáčok, potom primerane zvyšovať.
Asi jsme divnej, ale 4000 ot/min jsem na svym aute jeste nevidel.
Vcera se mi povedlo na chvilku to rozjet na tachometrovych 140km/h (vic jsem jeste nemel prilezitost) a bylo to sotva 3000 ot/min.
Jinak dneska jsem v autosalonu koukal na Sparka a za necelych 160 tisic to fakt vypada jako moc pekne auticko (teda az na pristrojovku uprostred palubovky).
--------------------------
Souhlasím se " Slamem " ta palubka se mi také u toho " Sparka " zrovna
moc nelíbí - to se klukům moc nepovedlo, no ale je to věc názoru
že?
zdraví
Vazoun "
Napsal: čtv dub 05, 2007 13:26
od Ivoš
Na silnici z Pardubic do Hradce se dá jet rychle a přibližně při 155-160 km/h jsem měl 4000 ot. (s Kombi 1,6). Myslím si, že s 2,0 Sedanem bych měl natočeno tak 175 km/h při 4000 ot
Napsal: čtv dub 05, 2007 17:27
od Krtek
Taky jsem si řikal, že je to divný mít přístrojovku uprostřed a teď to považuju za nejgeniálnější věšc na Sparkovi, hlavně v noci. Jedeš, čučíš před sebe, občas jukneš na tacháč, kterej je celkem daleko takže nespouštíš oči z cesty. A když se něco děje, vyskočí ti závada přímo na tom malym panýlku před tebou, kterej je jinak celej zhaslej.
Napsal: čtv dub 05, 2007 18:48
od Slam
Krtek píše:kterej je celkem daleko takže nespouštíš oči z cesty.
Prvni cast vety prece zcela odporuje druhe casti, ne?
Misto toho, abys koukal pred sebe na cestu, musis koukat nekam ke spolujezdci, nez abych mel vse (vcetne tech zminovanych kontrolek) primo v zornem poli
RIDICE (nikoliv spolujezdce na zadnich stredovem sedaku!) jako u normalniho auta...
Napsal: čtv dub 05, 2007 19:18
od -peha-
Napsal: čtv dub 05, 2007 20:07
od mipo
Slam píše:...primo v zornem poli RIDICE (nikoliv spolujezdce na zadnich stredovem sedaku!) jako u normalniho auta... :oops:
S tým by som nesúhlasil, bo pri pozeraní na budíky sa dívaš dole a nie pred seba...
Napsal: pát dub 06, 2007 17:41
od Krtek
No. Když máš přístrojovku před sebou tak jí máš blízko. A čučíš na cestu do dálky někam na prostředek auta. Takže uhejbáš očima dost, když chceš čučet na tachometr. A tady je právě tacháč prakticky přímo v zornym poli když koukáš před sebe kam jedeš. Snad jsem to vysvětlil dobře.
Vysvětleno
Napsal: sob dub 07, 2007 08:04
od Vazoun
Krtek píše:No. Když máš přístrojovku před sebou tak jí máš blízko. A čučíš na cestu do dálky někam na prostředek auta. Takže uhejbáš očima dost, když chceš čučet na tachometr. A tady je právě tacháč prakticky přímo v zornym poli když koukáš před sebe kam jedeš. Snad jsem to vysvětlil dobře.
------------------------------
OK - " Krtku " vysvětleno
čau " Vazoun "
Napsal: sob dub 07, 2007 13:10
od Krtek
Stejně si nemůžu furt pomoct, mně to autu uvnitř připadá jak jezevčík. Úzký a dlouhý. To dělý hlavně ta dlouhá palubka a prostor k čelnímu sklu. Kdysi jsem to kritizoval u Golfa a teď jsem na tom podobně. A nějak si nedovedu představit, že bych si měl Sparka oblíct na nohy kdybych měl ject ve sněhulích. Furt pravou nohou drhnu o tu konzoli či co to tam je. Mladá už si taky stěžovala že nemůže pořádně šlapat na plyn
Napsal: sob dub 07, 2007 17:57
od Hanzy
Slam píše:Tony M píše:Dnešní výrobci aut tvrdia, že autá netreba zabehávať, ale nie je to pravda. Stačí najprv točiť do 4 tis otáčok, potom primerane zvyšovať.
Asi jsme divnej, ale 4000 ot/min jsem na svym aute jeste nevidel.
Vcera se mi povedlo na chvilku to rozjet na tachometrovych 140km/h (vic jsem jeste nemel prilezitost) a bylo to sotva 3000 ot/min.
Jinak dneska jsem v autosalonu koukal na Sparka a za necelych 160 tisic to fakt vypada jako moc pekne auticko (teda az na pristrojovku uprostred palubovky).
To asi si divnej
nebot pokud jezdis jen v tak nizkych otackach tak v ten tvuj motor musi byt liny jak senior po 90 letech zivota a taky pekne zakarbonovanej-neco si o tom precti.Tim jak jezdis jen motoru skodis,je potreba ho protacet,na to abys ho nepretocil je omezovac otacek a to je 65OOot/m.A nevim ze by Leganza mela 6 rychlosti??? Nebot pri ryclosti 140km mam na 5 rychlost kolem 4000ot/m.
Napsal: ned dub 08, 2007 12:05
od Tony M
DObrý deň.
ešte sa ozývam k tým otáčkam.
1. Spark 0,8 litra sa nedá porovnať s dvojlitrom v i ných autách. Niekomu sa zdá tých 4000 ot/min. veľa, ale trojvalec 0,8 litra je malý rýchlobežný motor so športovou charakteristikou (max. krútiaci moment nad 4000 ot/min). Preto tie otáčky, pretože do 3 tisíc má tento motor malý krútiaci moment.
2. Pri zábegu to chce hlavne ľahkú nohu, nezaťažovať motor. Ale plný výkon to dá až po 5-7 tisíc km, skôr nie.
3. Ak Spark 1,0 litra neudrží na rovine 5 r. stupeň, patrí do servisu!!! Mne päťka plynulo ťahá od 60-70 km/h. Vo väčších rýchlostiach zvláda aj kopčeky. Treba len pozvoľne pridávať plyn. Na diaľnici som už na päťke videl ručičku rýchlomera položenú na číslici 160 !
Pozdravujem Sparkárov a Matizákov.
Napsal: čtv čer 14, 2007 22:32
od keszi
Takže obmena vozidiel sa vykonala. Od včera je matízek predaný a som majiteľom červeného Sparka. Matízka mi odpočítali pri kúpe nového vozu priamo v predajni a nového Sparka dali za protihodnotu. Takže vyšlo to celkom dobre. Hned som si dal namontovať alarm s centrálom na DO.
Zatial všetko funguje k spokojnosti, dúfam že to vydrží čo najdlhšie, nakoľko nové auto som kupoval prvýkrát v živote. Zatiaľ som mal len staršie vozy.
Napsal: čtv čer 14, 2007 22:38
od -peha-
Napsal: čtv čer 14, 2007 22:47
od Krtek
Takže taky gratuluju. A rozepiš se kapku víc o svý konfiguraci