Stránka 4 z 5

Napsal: pát pro 08, 2006 10:36
od Tomáš
Zlehka ? to je blbý , jsi asi bez tlaku , nesedí ti ventily , takže budou asi kleplý od pístu , sakra chlapi , měňte ty řemeny včas !!!!!

Napsal: pát pro 08, 2006 12:13
od Habron
Blbost, vačka musí jít protočit zlehka, překonáváš jen odpor pružin ventilů.
Klika jde protočit ztuha, překonáváte kompresi ve válcích (pokud teda nejsou ventily v háji).

Vzhledem k tomu, že Ghostův motor je 16V, tak bych nic neexperimentoval, a rovnou sundal hlavu a podíval se, kolik škody vzniklo.

Napsal: pát pro 08, 2006 12:50
od Tomáš
Samotný vačky rukou neprotočíš , vždycky se to potká s pístem , u 16 V na 100%.

Napsal: pát pro 08, 2006 13:01
od Habron
Jsem to předtím špatně přečetl. Vačky rukou protočíš, ale u 16V tam skutečně není prostor, takže je potřeba současně otáčet i klikou.

Prostě pokud do sebe nenarážejí písty s ventilama, tak lze vačkou otáčet volně, bez vynaložení větší síly.

Pokud se otáčejí volně dokola, tak asi bude v prdeli vahadlo nebo ventil ohnutý apod.

Napsal: pát pro 08, 2006 13:53
od Tomáš
Habron píše:Jsem to předtím špatně přečetl. Vačky rukou protočíš, ale u 16V tam skutečně není prostor, takže je potřeba současně otáčet i klikou.

Prostě pokud do sebe nenarážejí písty s ventilama, tak lze vačkou otáčet volně, bez vynaložení větší síly.

Pokud se otáčejí volně dokola, tak asi bude v prdeli vahadlo nebo ventil ohnutý apod.
Budou ohnutý ventily, vahadlo tam není , když je to hydroštel . Ještě zkus druhou vačku , tu zadní , sací ventily by se tam mohly vejít , nemusí se potkat , výfuky se potkají téměř vždy u většiny aut , mě se to povedlo na 1.5 UNU zarachotilo a už nešlo natočit - bez tlaků , hlavu dolu a všechny výfukový ohnutý , sací OK , naštěstí to neudělalo nic dalšího .

Napsal: pát pro 08, 2006 14:51
od Habron
Přiznám se, že na 16V motoru na nexii jsem neviděl hlavu dole, ale 8V má hydrostavy i vahadla, ale viděl jsem rozebraných pár 16V motorů s hydrostavy i vahadlama, takže se domnívám, že to bude na nexii stejně. Dost dobře si totiž nedovedu představit, jak by se bez vhadel přenášel pohyb z vačky na ventil, ale rád se poučím.

Napsal: pát pro 08, 2006 15:05
od GHOST
Takto: vačky rukou nepretočím a ta lavá je myslim o nieco pootocená oproti pov. stavu (rysky oproti seba) inak myslim ze tlaky su statočné aj na počutie,tak neviem. asi pojde zajtra hlava dole.

Napsal: pát pro 08, 2006 15:23
od Tomáš
No , přiznám se , že u Nubiry jsem taky vačky nedělal , ale na Fiatu Uno to mělo vačku přímo nad ventilem a přez vymezovací podložku ( tou se seřizovala vůle) to tlačilo přímo do ventilu . Tak nevím , ale víko ventilů jsem přetěsňoval a vahadla jsem neviděl , kam by se vešly ? Vačky jsou přímo nad ventilama a přez ty hydrokalíšky :lol: to tlačí na ventil , ale nebudu se hádat , nedělal jsem to u Nubi, u Matize samozřejmě vahadla jsou , tamse ale taky vůle dělají ručně....

Napsal: pát pro 08, 2006 15:37
od Habron
Tak jsem si už našel fotku opláckýho 16V a tam vahadla skutečně nejsou, mezi vačkou a ventilem je hydrovymezovač vůle, ale třeba na Alfě, tam vahadla jsou a je to tam tak, že vačka tlačí na vahadlo a vahadlo jednou stranou tlačí na ventil a druhou je "podepírané" hydrostavem. A všechno je tam takový mrňavý :roll:

Takže se omlouvám :oops:

Napsal: pát pro 08, 2006 16:19
od GHOST
a teda mne staci zhodit dolu ten vrchny kryt?

Napsal: stř pro 13, 2006 12:39
od GHOST
staci zhodit horny kryt,treba dole aj vacky aby som sa dostal k ventilom? ťresp.zistil poskodenie?diki

Napsal: stř pro 13, 2006 23:06
od RoSta
ak nezhodíš hlavu, tak veľa neuvidíš, ak hovoríme o "kontakte" ventil - piest...

Napsal: stř pro 13, 2006 23:28
od JRD McLAREN
..jaajha...
ze naco som to ja onehdaaa secko fotil ...??
http://ba.zsvs.sk/dohc

..GHOSTe pocuj..
..nahod nove rozvody..a skush nastarovat..
..prip len premerat kompresiu.. neaka ta mala vola tam je..
..
rysky na vackach oproti sebe..
..kluka na 0-le..na ryske..

..no dufaj ze to nedopadlo takto:
http://ba.zsvs.sk/dohc//DSCN1746.JPG
http://ba.zsvs.sk/dohc//DSCN1747.JPG

ventily

Napsal: čtv pro 14, 2006 11:41
od Serpico
....to JRD McLaren - perfektní školící středisko výmluvné fotografie - písty byly asi také hezky vyvedené....ale jinak nikomu to nepřeji...

mějte se fajn

Napsal: pát pro 15, 2006 10:37
od Jupi
Mne sa na Nexii pohadali rozvody asi 2-3 mesiace po tom, co som ju jazdenu kupil. Bola to napinacia kladka. Nexiu som kupoval, ked mala 2 roky a 80 tisic km. V servise sa branili zubami-nechtami, aby to nebolo ako zarucna oprava, ale nakoniec sa to podarilo opravit zarucne. Ale cena bola priblizne 35 tisic, ja som samozrejme nic neplatil. No a odvtedy to islo s autom dole kopcom. Zacalo zrat olej 2-3 litre na 10 tisic (ja viem, pre skodovkara je to vytuzena meta :D ) a ine veci...
Ale po dalsich necelych 200 tisicoch a vybruse je uz v dobrej koncii. :lol: